2023-01-20, 05:03
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Att "myndighetsutövare" inte har koll på vad för sorts personer de anställer, kan ju förklara en del av problemen i den sektorn (gäller även vissa "läkare" som har fått kicken pga "oskicklighet" på ett ställe och genast anställs igen på en annan ort). Härifrån:

https://www.expressen.se/gt/gt-granskar/falsk-socialsekreterare-beslutade-om-barn/
Men, herrejävlar!
För att bara citera ingressen för ärthjärnorna i den här tråden som sällan orkar klicka på en länk:
I flera år arbetade en falsk socialsekreterare med att fatta beslut om bland annat barn i socialt utsatta områden i Göteborg.

Nu kan Expressen avslöja att kvinnans falska betyg och examensbevis hade avslöjats flera år tidigare då hon arbetade som handläggare på Migrationsverket.

Men myndigheten polisanmälde aldrig kvinnan som valde att lämna sin tjänst under pågående utredning – och sökte sig vidare till socialtjänsten.

– Det här är helt nya uppgifter för oss, säger Frida Johansson, HR-chef för socialförvaltning i Nordost.
För framtida inlägg med länkar: posta ALLTID ett citat!
Citera
2023-01-20, 05:07
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Vilken typ av mössor kör dom nu sedan dom brutit med KYLP?
https://www.netshirt.se/merch/dumpen
Och med det i åtanke--Har de f-skatt nu? Betalar de in moms?
Citera
2023-01-20, 07:04
Medlem
Citat:
Ärkedumplingar är nog ett större problem, då de dessutom verkar vara faktaresistenta. Det har ju diskuterats och visats tidigare i tråden, att "kliniska" (dvs "riktiga") pedofiler inte är det största problemet i sammanhanget.
Låt oss bara kalla dom gäddor. Det spelar ju ingen roll hur en klinisk diagnos ser ut, eller inte ser ut.
Blir du utsatt av en förgripare så räcker gädda som beskrivning.
Citera
2023-01-20, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Ja hitta rätten att grooma 13-åringar och sätta på dem där, go ahead.
håller med
Citera
2023-01-20, 07:18
Medlem
Citat:
Just så – utan referens till åldersbetyget!
Haha ok. Tog dig liksom oå ordet och såg för mig en trupp 4-åringar, hand i hand, med dumpen-mössor
Citera
2023-01-20, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Tror fortfarande inte att GT syftade på medlemmar i föreningen Dumpen utan helt enkelt "members" i Facebookgruppen. Hur många medlemmar som finns i föreningen utöver Sara och Patrik vete fan, även om Sara har försökt att påstå att man per automatik är medlem i föreningen om man är medlem i Facebookgruppen--med andra ord så slåss du här mot halmgubbar...
Trodde föreningens stadgar sa att man ÄR medlem i föreningen om man är medlem i gruppen på facebook?
Citera
2023-01-20, 07:29
Medlem
Citat:
Om inte jag minns helt fel så är det inte föreningen som säljer merch utan ett aktiebolag de satt igång?
Citera
2023-01-20, 07:45
Medlem
Citat:
Lite ytterligare info:
Patriks bolag, 242, har sedan 2011 haft ett dotgerbolag. Det heter nu Dumpen Media Group och registrerat för både f-skatt och moms (nuvarande SNI-kod gäller Sport och Fritidsartiklar(. Efter vad jag kan se så består styrelsen enbart av 2 herr Sjöberg. Patrik och någon jag antar är en bror.
Hur de juridiska avtalen mellan föreningen och bolaget ser ut lär vi aldrig få veta.
Ger ju också en intressant aspekt på kassaflödet... Sara kontrollerar swish, Patrik kontrollerar försäljningsflödet...
Citera
2023-01-20, 08:14
Avslutad
Citat:
Tror fortfarande inte att GT syftade på medlemmar i föreningen Dumpen utan helt enkelt "members" i Facebookgruppen. Hur många medlemmar som finns i föreningen utöver Sara och Patrik vete fan, även om Sara har försökt att påstå att man per automatik är medlem i föreningen om man är medlem i Facebookgruppen--med andra ord så slåss du här mot halmgubbar...

Misstänkte väl det, och ville göra distinktionen mellan att klicka sig in i ett allmänt forum och att vara medlem i den "klubb" som driver diskussionen. "Halmgubbar" är nog inte riktigt relevant här, då jag hade en anmärkning mot ett ett reellt "fenomen". (Min fetning i citatet).
Citera
2023-01-20, 08:24
Medlem
Citat:
Misstänkte väl det, och ville göra distinktionen mellan att klicka sig in i ett allmänt forum och att vara medlem i den "klubb" som driver diskussionen. "Halmgubbar" är nog inte riktigt relevant här, då jag hade en anmärkning mot ett ett reellt "fenomen". (Min fetning i citatet).
Kan väldigt lite om föreningar, men har för mig att ett kriterie är att medlemmar kan identifiera. Detta för att undvika falska medlemmar, dubbel-registreringar osv. Tror iofs det är mest relevant för föreningsstöd. Sara skrev vid nåt tillfälle att de skulle försöka sig på en ansökan, men sen har jag inte sett mer.
En sak är dock tydlig - de har separerat själva "journalistiken" från försäljningen. Skattemässigt är det ett smart drag. Återstår bara att se hur SKV ställer sig till upplägget.
Citera
2023-01-20, 08:43
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Haha ok. Tog dig liksom oå ordet och såg för mig en trupp 4-åringar, hand i hand, med dumpen-mössor

Men tanke på Dumpens sexuella innehåll så utgår jag från att plaggen inte finns i barnstorlekar.
Citera
2023-01-20, 08:43
Avslutad
Citat:
Men, herrejävlar!
För att bara citera ingressen för ärthjärnorna i den här tråden som sällan orkar klicka på en länk:
[...]
För framtida inlägg med länkar: posta ALLTID ett citat!

Medger att jag ibland syndar på den punkten, men brukar (om jag kommer ihåg det ) ge en liten föraning om vad som väntar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in