Citat:
Ursprungligen postat av
leach
Dom långa utbildningstiderna är för att man skall lära sig varenda skruv och bult på utrustningen.
Detta är givetvis inte nödvändigt för att använda utrustningen i krig. Ge mig en Archer och jag roddar den på en dag.
Ett B körkort är svårare att fixa!
Jag vet ju inte exakt hur lång tid det tar. Men det ligger ju i sakens natur att det självklart går att skala ner och förkorta utbildningstiden rejält!
Jämför med en arbetsmarknadsutbildning tex. En del går ett treårigt gymnasieprogram för att bli bilmekaniker, kock eller svetsare men man kan samtidigt göra sig attraktiv i samma yrkesgrupper genom att gå en 6-månaders utbildning genom någon privat utbildare.
Det som är så ofantligt komiskt är att putlerrunkare vägrar förstå detta simpla faktum.
Behind rayban och femfemman sherm behövde antagligen minst 2 år på sig för att ta B-körkort och då tar det enligt deras logik minst 3 år för andra att klara av samma sak.
Att skaffa sig ett jobb är för dom något ouppnåeligt och därför kan ingen annan heller lyckas säkra sin egen försörjning!
Märkligt att dom väljer att stödja just Ryssland!!