Citat:
Ursprungligen postat av
Luckyaso
Jag ska tillägga att jag menade soldater på deras sida och civila!
"USA" gick ut med 100k soldater döda på båda sidor? Jag frågar inte egentligen detta skedde ju för någon månad sen. Dött fler sen dess.
det stämmer inte , du tänker på Gen Milley utalande.
Citat:
He said as many as 40,000 Ukrainian civilians and “well over” 100,000 Russian soldiers have been killed or wounded in the war, now in its ninth month. “Same thing probably on the Ukrainian side,” Milley added.
https://apnews.com/article/russia-ukraine-zelenskyy-europe-army-joint-chiefs-of-staff-688e99d37f25ac8340b6a96a79a89abf
Citat:
Det här var från absolut säkraste västerländska källa. Ändå ska det betraktas som västerländsk propaganda och betyda att det är fler döda på Ukrainas sida utöver tusentals döda sedan de släppte denna uppgift. Lägg därtill civila med extrema mörkertal det snackas om långt över 20k bara i Mariupil. De åkte runt med mobila krematorium på hjul i veckor och bara öste in.
250k är något slags minimum tänker jag
men räknar du även "icke ryska soldater" (wagner, Donbass terrorister, legosoldater) så är nog 250k+ "ryska förluster" ett rimligt minimum.
det förklarar även varför de bara klarar av att slaktas medans de förlorar terräng (senaste halvåret)
senaste jag hörde något vidare ljud från den ryska armen var väll när de sparkades ur Kherson.
så de intiala ca 200`000k (+ mobiks) tycks det inte vara något nämvärt stridsvärde kvar av....