2023-01-18, 16:01
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Din uppfattning.

+95% av svenska befolkning anser annorlunda.
Räcker det som svar?

Tror knappt det 95% i hela Europa.
Citera
2023-01-18, 16:01
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
De kommer inte att sluta kriga det säger experter också! så varför slösa med liv och pengar?
Varför det läggs pengar, skickas utrustning, sänds vapen och ges allt möjligt stöd är för att de demokratiskt orienterade länderna hatar att ett land- med våld, annekterar annat land. Att bedriva krig mot annat land- utan folkrättsligt stöd (FN-resolution) är emot FN's grundläggande stadgar- omvärlden har alltså ett gemensamt ansvar i att driva ut de ryska invasionsstyrkorna som befinner sig inom de internationellt ratificerade landsgränserna- detta görs genom vapenkraft, politiska ställningstaganden och ekonomiska påtryckningar.

Att liv offras är ett dyrt pris men något som blir tvunget- folkrätten (nationers okränkbara frihet) är värd mer än hundra miljoner släckta liv.
Senast redigerad av annica, sthlm 2023-01-18 kl. 16:29.
Citera
2023-01-18, 16:02
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Ukraina kommer inte sluta försvara sig, så frågan kan bollas över till ryssarna varför slösa med liv och pengar?

Sen tycker jag att stötta Ukraina med vapen är väl använda skattepengar. Det har slösats med skattepengar i årtionden på rent kontraproduktiva saker så att hjälpa ett land att försvara sin frihet är en bra sak och värt skattepengar.

Ok men om Ukraina förlorar kriget vad tjänade man då?
Citera
2023-01-18, 16:04
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Du menar att serberna inte gjorde några krigsbrott värda namnet?? Ha lite skam i kroppen. De mördade barn och våldtog dem inför deras mödrar innan dess. Ni vägrar ju acceptera att så var fallet. Samma saker som ryssarna gör nu.

Jag sa inte det de förtjänade det.

Din sista mening var intressant där du skrev ”som ryssarna gör nu”.
Det är precis det jag frågade vf bombar inte Nato Ryssland nu då?
Citera
2023-01-18, 16:04
Medlem
Citat:
Glöm inte att Ryssland ockuperade Berlin på 48 timmar! De har fört med sig bra grejer också.

48 timmar? Måste tänka efter lite.... 20 april till 2 maj. Det är 13 dagar. Det blir mer än 48 timmar enligt min miniräknare.

Och vilka bra grejer förde ryssarna med sig? Jag vet att de tog med sig en hel massa prylar från Berlin hem till Ryssland: lyktstolpar, spårvagnar, kontaktledningar och kontaktledningsstolpar från järnvägen, spisar från bostäderna och damkläder mm. Men vad för "bra grejer" de förde med sig känner jag inte till. Du kanske kan nämna något?
Citera
2023-01-18, 16:05
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
48 timmar? Måste tänka efter lite.... 20 april till 2 maj. Det är 13 dagar. Det blir mer än 48 timmar enligt min miniräknare.

Och vilka bra grejer förde ryssarna med sig? Jag vet att de tog med sig en hel massa prylar från Berlin hem till Ryssland: lyktstolpar, spårvagnar, kontaktledningar och kontaktledningsstolpar från järnvägen, spisar från bostäderna och damkläder mm. Men vad för "bra grejer" de förde med sig känner jag inte till. Du kanske kan nämna något?

De omringade Berlin skall det stå! sorry
Citera
2023-01-18, 16:06
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ok men om Ukraina förlorar kriget vad tjänade man då?
Ukraina som folk har redan vunnit kriget. Det gjorde man den dagen man tog upp vapen.

Ryssland förlorade samma dag.

Det kommer inte bli något samarbete mellan Ryssland och Ukraina de närmaste åren om Putin sitter kvar. Skulle Ryssland ockupera hela Ukraina så kommer befolkningen inte vara samarbetsvillig och väst kommer inte att hjälpa till något för att stödja Ryssland. Partisaner kommer att finnas över hela landet.

Vad har Ryssland vunnit då? Vad uppnådde Ryssland?

Väst har inte förlorat eller vunnit något om Ukraina förlorar. Vi försökte hjälpa men Ryssland stoppade oss.
Citera
2023-01-18, 16:06
Medlem
Serber hade inte kärnvapen. Du kommer få din önskan om amerikanska bomber uppfylld OM Putin rullar fram minsta lilla kärnvapen. De kommer använda sina konventionella vapen då är det sagt. Om inget ändras det vill säga. Ryssarnas ubåtar är jag mest rädd för. De borde ha en 50-100 kärnvapen redo där skulle jag tro.
Citera
2023-01-18, 16:07
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ukraina som folk har redan vunnit kriget. Det gjorde man den dagen man tog upp vapen.

Ryssland förlorade samma dag.

Det kommer inte bli något samarbete mellan Ryssland och Ukraina de närmaste åren om Putin sitter kvar. Skulle Ryssland ockupera hela Ukraina så kommer befolkningen inte vara samarbetsvillig och väst kommer inte att hjälpa till något för att stödja Ryssland. Partisaner kommer att finnas över hela landet.

Vad har Ryssland vunnit då? Vad uppnådde Ryssland?

Väst har inte förlorat eller vunnit något om Ukraina förlorar. Vi försökte hjälpa men Ryssland stoppade oss.
Man förlorade pengar samt lite heder. Vad skall det stå i tidningen Nato tillsammans med Ukrsina kunde ej stoppa Ryssland!
Citera
2023-01-18, 16:08
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Serber hade inte kärnvapen. Du kommer få din önskan om amerikanska bomber uppfylld OM Putin rullar fram minsta lilla kärnvapen. De kommer använda sina konventionella vapen då är det sagt. Om inget ändras det vill säga. Ryssarnas ubåtar är jag mest rädd för. De borde ha en 50-100 kärnvapen redo där skulle jag tro.

tror jag knappt skall usa säga farväl till drnna värld för Ukraina? lite inte rimligt.
Citera
2023-01-18, 16:09
Medlem
Citat:
🤣 men de ville att serberna skulle dö i onödan?

Serberna dog inte i onödan. De höll på att begå folkmord och vägrade sluta trots tillsägelser från omvärlden Då blev det tyvärr nödvändigt att bomba dem för att få stopp på deras galna ledare. Serberna som folk verkar ha en viss liknande problematik som ryssarna, nämligen att inbilla sig att de är särskilt högtstående som folk. Det är liknande vanföreställningar som fått ryssarna att attackera Ukraina. Fast det är rätt uppenbart att ryssarna är ett efterblivet folkslag som inte tillfört civilisationen särskilt mycket tror man att man är speciella. Rysslands skeva självbild har medfört mycket elände för omvärlden, och sin egna befolkning, rent historiskt och nu är det dags igen. Man är rätt trött på den skit detta land orsakar och lider med ukrainarna som nu fått ta första smällen. Stoppas inte ryssorcherna nu kommer de fortsätta sprida sitt elände till även andra europeiska länder. Alla fria länder bör med full kraft stödja Ukrainas rätt till självförsvar. Något annat vore omoraliskt.
Citera
2023-01-18, 16:09
Medlem
Förhoppningsvis slipper vi svampmoln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här