2023-01-18, 15:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag får intrycket att Ukraina lockat ut ryssarna till nya sämre och nybyggda skyttegravar genom att retirera och nu kan de massakrera dem med artilleri när de är oskyddade. Jag vet inte var denna video är från men jag har sett många liknande senaste dagarna. Det gäller nog både Soledar, Bakhmut och andra delar av Donbasfronten. Därför vi ser de höga förlustsiffrorna för Ryssland nu.
https://twitter.com/antiputler_news/status/1615710870822060033

Fler ser detta samband.
https://twitter.com/Tendar/status/1615602752507322369
Citera
2023-01-18, 15:21
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Är det bekräftat än att ryssarna sköt ner helikoptern?
Nej.
Citera
2023-01-18, 15:22
Medlem
raskenss avatar
"Proffsiga" ryska stridssjukvårdare eller... hur var det nu..

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1615611335462748160?t=E4MOZllRt5muW9LEEnelBg&s=19
Citera
2023-01-18, 15:22
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Jag vet inte vart du fått din krystade logik ifrån men om spara liv är i fokus vore det inte bättre om Ryssland slutade kriga eller ännu bättre om de inte hade startat kriget?

De kommer inte att sluta kriga det säger experter också! så varför slösa med liv och pengar?
Citera
2023-01-18, 15:30
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Glöm inte att Ryssland ockuperade Berlin på 48 timmar! De har fört med sig bra grejer också?
Kanske Ukraina tar Donetsk på 48 timmar. Det vore väl bra.
Nu tog inte ryssarna Berlin på 48 timmar. Det tog nio dar och kostade 360 tusen ryssar i förluster. Tänk om de bara låtit bli, så många liv man sparat. Det är så du resonerar.
Citera
2023-01-18, 15:31
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Kanada levererar.

Canada is sending 200 armored cars to #Ukraine Thank you Canada!🇨🇦🤝🇺🇦
https://twitter.com/tomaburque/status/1615696490885943297
Härligt Canada utmärkt. Leverans av 200 pansarbilar till förtret för det ryska mördarpacket
Senast redigerad av Taggad 2023-01-18 kl. 15:34.
Citera
2023-01-18, 15:33
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Glöm inte att Ryssland ockuperade Berlin på 48 timmar! De har fört med sig bra grejer också.

Ja, USA som som stod bakom den segern är de sanna hjältarna.
Citera
2023-01-18, 15:42
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
De sålde vapen till Vietnam lite skillnad.
Nej, Nordvietnam fick vapen. Ryssarna hade till och med instruktörer och piloter i landet som undervisade dem.
Citera
2023-01-18, 15:46
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Du kan se mitt svar till RealTide här neda.

Jag kikar in i religionsforumet lite då och då, och så fort nån börjar prata om azkenazi-judar (eller hur dom nu stavar det) så är det med cirka 100% sannolikhet nån slags vit makt-kristen person som skriver.
Så ja, det är nån form av nazism som är hårt baserad i kristendomen.

Sååå... Det är alltså ok att Ukrainare dör, så länge vi tjänar pengar på det? Vilken fantastiskt fin människa du låter som..

vi behöver inte tjäna pengar! låta bli att bry sig.

Kan inte fatta vissa här!! Nato krigar mot Ryssland via Ukraina för att försvaga Ryssland.

Man utnyttjar Ukraina för det, man hjälper inte till för att man är barmhärtig men man vill spara på sina trupper.

Nato är fega kräk som inte vågar gå in militärt utan man står utanför som en hora som väntar på att få betalt.

Kan någon Nato älskare här svara på dena frågan: Varför bombar inte Nato Ryssland som man bombade Serbien??

Är man feg?
Citera
2023-01-18, 15:46
Medlem
kralgars avatar
Citat:
🤣🤣🤣🤣🤣 det var din kunskap. USA kom efter när middagen var dukat!

Hört talas om "Lend-Lease" ditt lilla troll

Even before the United States entered World War II in December 1941, America sent arms and equipment to the Soviet Union to help it defeat the Nazi invasion. Totaling $11.3 billion, or $180 billion in today’s currency, the Lend-Lease Act of the United States supplied needed goods to the Soviet Union from 1941 to 1945 in support of what Stalin described to Roosevelt as the “enormous and difficult fight against the common enemy — bloodthirsty Hitlerism.”
  • 400,000 jeeps & trucks
  • 14,000 airplanes
  • 8,000 tractors
  • 13,000 tanks
  • 1.5 million blankets
  • 15 million pairs of army boots
  • 107,000 tons of cotton
  • 2.7 million tons of petrol products
  • 4.5 million tons of food
Citera
2023-01-18, 15:47
Medlem
Taggads avatar
Mer goda nyheter. Bevis för kommande rättegångar i Haag.
Citat:
Wagner-desertör tog med sig USB-minnen till Norge
Andrej Medvedev, som natten till fredag deserterade från den ryska paramilititära Wagnergruppen och flydde till Norge, tog med sig elektroniskt material när han flydde.

– Han har haft med sig en del USB-minnen, säger hans advokat Brynjulf Risnes till norska VG.

Tidigare har Medvedev uppgett att han bland annat har videoklipp på avrättningar.

https://omni.se/t/ryska-reaktioner/10029e67-3a4c-4f29-8930-95026041532f

https://www.vg.no/nyheter/i/ve3j7l/wagner-avhopper-hadde-med-seg-flere-minnepinner-til-norge
Om våldsbrottslingarna i Wagner sätter sin fot utanför Ryssland så.

Edit: Hoppas USB-minnet läggs ut på ryska sajter så befolkningen får verkligheten serverad.
Senast redigerad av Taggad 2023-01-18 kl. 15:52.
Citera
2023-01-18, 15:49
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag lägger ingen värdering i det. Mycket av territoriet har ju dock varit ryskt i många hundratals år. Tiden sedan 1991 är bara drygt 30 år och rent historiskt så är ju "Ukraina" en extremt ny, historisk och politisk anomali. "Ukrainare" fanns inte innan de blev påhittade och lanserade för ca 100 år sedan. Österrike-Ungerns underrätelsetjänst verkar ha varit de som först drog igång konceptet och började sprida propaganda under 1800-talet.
Skitsnack. Ukrainska språket och området Ukraina har funnits länge. Sedan att de delen befunnits i ryskt styre betyder inte att området inte har funnits. Men nu har landet funnits i 30 år. Det är bara att acceptera. Om 10 år kanske vi har landet Sibirien. Det är också bara att acceptera.

Citat:
Här har du förresten dagens skörd av ukrainska lik. Detta är inte "gore". Det är riktiga bilder på riktiga döda människor, men inte gore. Det finns en till bildserie från samma ställe med fler lik och där är det minst en bild som är tämligen gore, så jag postar den länken i gore-forumet.

https://t.me/the_Right_People/12518
Ok, 5 stycken.

Citat:
Ännu en gång ser det ut som jag beskrev tidigare att det brukar se ut, vilket du, ormen långe m.fl. avfärdade som en målande och fantasifull beskrivning.
Förstår inte vad du menar. Ingen har inte trott att det finns Ukrainska förluster men bilderna på ryska är fler.

Citat:
Artilleriberikade skyttegravar, värn och bunkrar, söndertrasade trädstammar och träsplitter, jordhögar, skräp och lik huller om buller Jag har sett minst hundratals likartade bilder och de har kommit i ett jämnt flöde sedan i våras. Du menade att om det fanns såna bilder så hade de letat sig fram till, och publicerats i, västerländsk media.
Du har skrivit hundratals tidigare ja. Jag visade dig en bild på ett slagfält där "2 plutoner ryssar suttit och lunchat och blivit beskjutet av grovt artilleri".

Där låg det 52 döda på en bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in