2023-01-18, 11:58
Medlem
Mogaku-sans avatar
Kan se framför mig jublande miljömuppar ivrigt påhejade av Greta Thunberg lyfta den förbättrade miljöglassen till skyarna.

Det blir bojkott av GB Glace produkter.
Citera
2023-01-18, 12:30
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Hur smakar det då? Tur jag inte köper denna Unilever-globalistglassen längre! Sia och Triumfglass köper jag!
Håller med i allt du skrev i detta inlägg.
Köper liknande glass också.
Trevlig helg i förväg.

Usch för Gb.
Citera
2023-01-18, 12:38
Medlem
BrorGertruds avatar
Dags att endast köpa glass ifrån Kling, Sia och Triumf i butik nu då. GB har gått ner sig rejält på sistone.
Citera
2023-01-18, 12:40
Medlem
madnesstookthems avatar
Intressant att GB valt denna kurs i ett annars väldigt glassmedvetet Sverige som de senaste 10-15 åren fått extremt välgjord glass på längden och tvären i frysdisken till överkomliga priser.
Citera
2023-01-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minh-Heng-Pung
Detta är ännu en åtgärd som grundar sig i att de globalistiska storföretagen tar bort animaliska produkter ur livsmedlen steg för steg, och speciellt produkter från nötkreatur, vilket ju mjölk och grädde kommer från.

Ni kanske har hört all klimatlögn-propaganda som matas ut dagligen, där vi inom snar framtid inte kommer att äta nötkött längre pga kornas utsläpp. Trots att ekologisk uppfödning av nötkreatur är klimat-neutralt så duger detta inte heller åt globalist-judarna. De kommer ta ifrån oss nötköttet och därmed alla produkter som vi får från nötkreatur. Ingen mjölk, smör och grädde mer således.

Jag tror inte att folk i gemen funderat på vidden av detta. Hela vårt matkulturarv kommer att raderas i allt från husmanskost till efterrätter och bakverk. Till slut återstår bara några få små nisch-företag som tillverkar glass och bakverk på traditionellt sätt, till priser som bara globalist-judarna har råd att betala.

Dags att bojkotta judarna. Merparten flashbackare verkar dock handla på Lidl, som ägs av en globalist-jude, så det blir nog inte mycket med den saken.

Om du menar att Lidls ägare (tysken Dieter Schwarz) faktiskt är jude så skulle det vara intressant att veta var du fått det ifrån. Men jag gissar att ditt användande av "judar" är mer ett uttryck för människor som du av olika anledningar inte gillar, snarare än att de faktiskt är judar på riktigt.
Citera
2023-01-18, 12:53
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hfuhruhurr
Vad är det för konstigt med Gräddis?

Innehållsförteckning
Pastöriserad MJÖLK, salt, syrningskultur, ystenzym.

Vad är det för konstigt med det?

Boxholms gräddost innehåller:

Svensk pastöriserad MJÖLK, ostLÖPE, salt, syrningskultur, kalciumklorid Konserveringsmedel: E251, E235.

På detta låter det som Arlas Gräddis är en renare ost, där varke kalciumklorid eller konserveringsmedel är tillsatta. Är det för att Gräddis använder ystenzym istället för löpe? Men det används i alla Arlas ostar, vad jag förstår.
En anledning till att äta mejeriprodukter är att få i sig kalcium. Kalcium i mjölk är bundet till proteinet kasein samt till citron- och fosforsyra. I och med att saltsyra är en mycket starkare syra än kasein, citron- och fosforsyra kommer det att bildas kalciumklorid i magsäcken. Så det är inget farligt att extra kalciumklorid är tillsatt i maten.

Både svampar och bakterien Streptomyces natalensis lever på att bryta ned dött material. Streptomyces natalensis producerar E235 (natamycin) som binder till ergosterol i svamp och stoppar deras tillväxt. Människor har kolesterol istället för ergosterol och påverkas därför inte.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Natamycin

Även E251 (natriumitrat) förekommer naturligt, men tillsammans med protein bildas nitrosaminer som kan korslänka DNA och därmed öka risken för gastrointestinal cancer.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nitrosaminer
Citera
2023-01-18, 12:53
Medlem
Gör egen glass 💪💪
Citera
2023-01-18, 13:23
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Fyfan. Som tur är så finns det fortfarande alternativ att välja. Förutom pinnglassen. Där brukar GB vara dominerande i matbutiker och mackar.

Jag brukade köpa förut på sommaren ibland GB sandwich men nu när jag läst vad den innehåller är det slut med det. Ska inte äta någon av GB:s glassar i framtiden.

GB sandwich:
SKUMMJÖLK, VETEMJÖL, socker, kokosolja, glukos-fruktossirap, SKUMMJÖLKSPULVER eller koncentrat, fettreducerat kakaopulver (1%), vasslepulver (MJÖLK), salt, stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl, karragenan), emulgeringsmedel, (mono- och diglycerider av vegetabiliska fettsyror), arom, bakpulver (ammoniumvätekarbonat, natriumvätekarbonat)
Citera
2023-01-18, 13:28
Medlem
jaha, så nu kostar mjölken för mycket i produktion.
så dår får bli ärtprotein och snart blir det väl schyssor och andra insektsprotein i.
Citera
2023-01-18, 13:37
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.godare.se/artiklar/matnyheter/a/xgOWqX/arets-matbluff-2022-har-ar-finalisterna

https://www.gb.se/vara-marken/big-pack/nytt-recept-big-pack-vanilj.html

Vad tycker ni om att klassikern tagit bort mjölken och ersatts med vatten och ärtprotein?
Hur kan produkten innehålla "mjölk" ändå?

Ligger liksom i tiden på något sätt. Miss Universe som utsågs förra veckan saknar vagina till exempel.
Citera
2023-01-18, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hfuhruhurr
Vad är det för konstigt med Gräddis?

Innehållsförteckning
Pastöriserad MJÖLK, salt, syrningskultur, ystenzym.

Vad är det för konstigt med det?

Boxholms gräddost innehåller:

Svensk pastöriserad MJÖLK, ostLÖPE, salt, syrningskultur, kalciumklorid Konserveringsmedel: E251, E235.

På detta låter det som Arlas Gräddis är en renare ost, där varke kalciumklorid eller konserveringsmedel är tillsatta. Är det för att Gräddis använder ystenzym istället för löpe? Men det används i alla Arlas ostar, vad jag förstår.
I min mening smakar den som en tam hushållsost, inte som en gräddost som jag anser att namnet ger sken av att vara.
Citera
2023-01-18, 13:38
Medlem
Hade föredragit soja men huvudsaken är att glassen är växtbaserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in