2023-01-17, 21:34
Medlem
Senaste gäddan har tappat 20 vänner sedan i eftermiddags.
Citera
2023-01-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RunePavlov
Ja? Sexualbrott mot barn är ett sexualbrott? I Kriminalvårdens statestik särskiljer de inte och sålänge de inte gör så är det fortfarande 2-3% som ånyo blivit dömda. Vet inte vad du vill ha sagt? Jag skrev även i senare inlägg att jag tror siffran är högre för återfall, men det är den statestik som finns att titta på.

BRÅ fick i uppdrag att försöka mäta mörkertalet med hjälp av NTU 2005 vilket är en urvalsundersökning. Urvalsundersökningar i sig har en stor risk för slumpmässiga mätfel men också systematiska mätfel. Länkade en bra artikel tidigare i tråden angående detta om du orkar läsa. Vi vet att det finns ett mörkertal – men hur stort? Det är fortfarande ovisst.

Det hade som jag skrivit tidigare varit fantastiskt att med empirisk säkerhet kunna mäta mörkertalet för att få ytterligare kraft till att påvisa problemet som finns med sexualbrott mot barn. Tyvärr kallas det mörkertal av en anledning, det går inte mäta med säkerhet. Argumentet "mörkertalet är stort" säger egentligen bara att det finns ett mörkertal då det inte går kontrollera påståendet.
Jag måste tydligen utveckla, mörkertalet är större än i andra brott pga brottets natur, skammen och att barnet ofta hotas, mutas eller har en relation till förövaren.
Citera
2023-01-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Senaste gäddan har tappat 20 vänner sedan i eftermiddags.
Att han ens har "vänner" efter vad han gjort redan tidigare är förunderligt.
Citera
2023-01-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jag måste tydligen utveckla, mörkertalet är större än i andra brott pga brottets natur, skammen och att barnet ofta hotas, mutas eller har en relation till förövaren.

Bra förtydligande och jag kan hålla med dig i din slutsats
Citera
2023-01-17, 21:52
Medlem
Citat:
Ja, men man kan nog anta att de inte kände till hans tidigare eskapader.
Citera
2023-01-17, 21:55
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuphavsfisk
Dum fråga kanske men hur borde jag göra det isf?
Jag har bara personlig dropbox och gammal hederlig mail. Har tydligen inte skrivit tillräckligt med inlägg för att pm:a dig heller.

Ladda upp den via t ex https://gofile.io/uploadFiles
Citera
2023-01-17, 21:57
Avslutad
Citat:
Brukar du bakgrundskolla nya vänner?
Citera
2023-01-17, 22:04
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Han våldtog Jenny i grupp när hon var 13/14 år. Då var han vuxen och fick ett löjligt lågt fängelsestraff. Jenny fick plikta med sitt liv och det bryr han sig inte ett skit om, han fortsätter jaga nya barnoffer.
Jag tror inte han deltog i en gruppvåldtäkt, utan att dumpen skrev att han var en av flera män som våldtagit Jenny. Jenny blev utsatt för våldtäkt flera gånger och han var ensam gärningsman vid tillfället, som jag tolkar det.
Citera
2023-01-17, 22:14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Jag tror inte han deltog i en gruppvåldtäkt, utan att dumpen skrev att han var en av flera män som våldtagit Jenny. Jenny blev utsatt för våldtäkt flera gånger och han var ensam gärningsman vid tillfället, som jag tolkar det.
Fritt översatt så satt Jenny och raggade gubbar på nätet och hade sex med dem i självskadesyfte.
Citera
2023-01-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Brukar du bakgrundskolla nya vänner?
Jag blir enbart vän med de jag träffat på riktigt och känt en tid, på FB, där jag också tillbringar ytterst lite tid. Liten risk att en person dömd för liknande skulle flyga under radarn då alla vänner har kopplingar till personer i min bekantskapskrets. MEN detta bevisar bara att Dumpen och outning behövs, så inte sadistsexuförbrytarpappas barn bjuder hem mina eller blir hyrd för trädgårdsarbete osv.
Citera
2023-01-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fritt översatt så satt Jenny och raggade gubbar på nätet och hade sex med dem i självskadesyfte.

Dock ingen godtagbar anledning för Mr qvist att dra fram sin kuk och kötta in den. Tur att vårt rättssystem även tyckte samma.
Citera
2023-01-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast den inställningen leder till att du förr eller senare kommer att hamna i en sits där du måste avliva autistiska 5-åringar.
Ja och de med färgblindhet, blödarsjuka, cancergener, IF, dyslexi, astma, kromosomförändringar, psoriasis och annat oönskat ärftligt skit.

Eller så håller vi oss till Dumpen och klurar på hur vi kan kapa testosteronet permanent vid första antydan till grooming.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in