2023-01-17, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Men kan det ha vært planlagt å utføre forbrytelsen høst/vinter 2017 (og ved bruk av andre kryptokontoer enn de som ble opprettet i 2018)?

Hva er dato for første gang man har funnet spor av kopi OHGs pass til salgs på nettet?

Jeg tenker at RU, som vel oppsøkte TH høsten 2017, var den som satte i sving hele greiene med å fingere en kidnapping for å kvitte seg med henne. Betyr ikke at man kan utelukke tanker hos noen om å begå dette drapet på et tidligere tidspunkt på andre måter.

Vet ikke hva man har sporet av denne passkopien.
Citera
2023-01-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tenker at RU, som vel oppsøkte TH høsten 2017, var den som satte i sving hele greiene med å fingere en kidnapping for å kvitte seg med henne. Betyr ikke at man kan utelukke tanker hos noen om å begå dette drapet på et tidligere tidspunkt på andre måter.

Vet ikke hva man har sporet av denne passkopien.
Forstår. Se mitt tillegg (inkl nytt sitat) i forrige innlegg, bl.a.:
""Foreløpig har politiet lykkes med å identifisere tre anledninger der Golfs pass, som er utstedt i april 2013, er solgt på det mørke nettet:
Hansa Market den 14. januar 2016"

Ble alarmen i huset i Sv4 koblet ut før eller etter at det første møtet mellom RU og TH fant sted? Det ble skrevet at alarmen ble koblet ut ca 1 år før forsvinningsdatoen.

Dato for når det ble montert overvåkningskameraer på Futurum hadde også vært interessant å vite.
Hvem tok initiativ til å få montert disse, og ble vedkommende eventuelt påvirket av noen til å ta det initiativet?

Kanskje planleggingen startet i 2017 før første møte mellom TH og RU i 2017 eller enda tidligere, og at GM hadde planlagt å dytte RU til å ha kontakt med TH?
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-17 kl. 17:42.
Citera
2023-01-17, 17:33
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg vil påstå at politiet hadde hatt flere svar enn spørsmål om de slo seg litt løs i hue.
Du kunne sikkert blitt en morsom vikarlærer på politihøyskolen.

1. Time. Hetter
2. Time. Årsaker til at kriminelle går forbi kamera.
3. Time. Åsted som kunstverk og bruk av stilben.
4. Time Hvordan få fart på kreativiteten som politietterforsker. Bananlikør som virkemiddel for å skravle ut en teori.

Resten av dagen. Teste det som ble lært i 4.time. En morsom skoledag for elevene😃

Ikke for å stikke kjepper i hjulene til en Kokadue på sykkeltur men skribenten Minnimus virket sikker på at Hettemannen ikke var TH.

Så før du kommer frem til samme løsning i dag, hva er det med hettemannen som gjør at du tror det et TH? Hvorfor tro på deg i stede for Minnimus?
(godt ment spørsmål - å utelukke noe er også viktig)
Citera
2023-01-17, 17:43
Medlem
Citat:
Forstår. Se mitt tillegg (inkl nytt sitat) i forrige innlegg, bl.a.:
""Foreløpig har politiet lykkes med å identifisere tre anledninger der Golfs pass, som er utstedt i april 2013, er solgt på det mørke nettet:
Hansa Market den 14. januar 2016"

Ble alarmen i huset i Sv4 koblet ut før eller etter at det første møtet mellom RU og TH fant sted? Det ble skrevet at alarmen ble koblet ut ca 1 år før forsvinningsdatoen.

Dato for når det ble montert overvåkningskameraer på Futurum hadde også vært interessant å vite.
Hvem tok initiativ til å få montert disse, og ble vedkommende eventuelt påvirket av noen til å ta det initiativet?

Overvåkningskameraene er vel opplyst at kom opp ganske kort tid forut for dette? TH er vel mest trolig den som har stått for avgjørelsen. Hvorvidt han da ble påvirket av noen, søkte råd i forbindelse med noe og fikk det anbefalt har det ikke vært opplyst som jeg har fått med meg. Han har, om jeg ikke husker feil, opplyst at han hadde følt seg overvåket forut for dette. Kameraovervåking på arbeidsplassen kan kanskje forklares med det. Men hvorfor tas ikke alarmen i hjemmet i bruk?
Citera
2023-01-17, 17:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Etter. Første møte mellom TH og RU var sensommer 2017.
Alarmen skal ha blitt deaktivert sent om høsten, etter det jeg vet.

Tipper RU sitt preik om krypto, banditter, kidnapping etc. har inspirert TH til å klekke ut plottet.
Citera
2023-01-17, 17:52
Medlem
Citat:
Overvåkningskameraene er vel opplyst at kom opp ganske kort tid forut for dette? TH er vel mest trolig den som har stått for avgjørelsen. Hvorvidt han da ble påvirket av noen, søkte råd i forbindelse med noe og fikk det anbefalt har det ikke vært opplyst som jeg har fått med meg. Han har, om jeg ikke husker feil, opplyst at han hadde følt seg overvåket forut for dette. Kameraovervåking på arbeidsplassen kan kanskje forklares med det. Men hvorfor tas ikke alarmen i hjemmet i bruk?
Takk!
Fetad: Hvis TH er uskyldig, kanskje han ikke tenkte på at noen kunne finne på å kidnappe AE eller gjøre noe annet mot AE? Kanskje han var bekymret for at noen skulle gjøre noe mot kun han og ikke mot AE, og hjemme hadde han jo våpen og da kan han kanskje ha tenkt at overvåkning hjemme var unødvendig ettersom han hadde våpen til å forsvare seg med i tilfelle kriminelle tok seg inn i huset en natt for å gjøre noe mot han?
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-17 kl. 17:57.
Citera
2023-01-17, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Du kunne sikkert blitt en morsom vikarlærer på politihøyskolen.

1. Time. Hetter
2. Time. Årsaker til at kriminelle går forbi kamera.
3. Time. Åsted som kunstverk og bruk av stilben.
4. Time Hvordan få fart på kreativiteten som politietterforsker. Bananlikør som virkemiddel for å skravle ut en teori.

Resten av dagen. Teste det som ble lært i 4.time. En morsom skoledag for elevene😃

Ikke for å stikke kjepper i hjulene til en Kokadue på sykkeltur men skribenten Minnimus virket sikker på at Hettemannen ikke var TH.

Så før du kommer frem til samme løsning i dag, hva er det med hettemannen som gjør at du tror det et TH? Hvorfor tro på deg i stede for Minnimus?
(godt ment spørsmål - å utelukke noe er også viktig)

5 time ville vært hjelp til selvhjelp ved en lett gjennomgang av særtrekk hos en manipulator.
Citera
2023-01-17, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Etter. Første møte mellom TH og RU var sensommer 2017.
Alarmen skal ha blitt deaktivert sent om høsten, etter det jeg vet.

Tipper RU sitt preik om krypto, banditter, kidnapping etc. har inspirert TH til å klekke ut plottet.
Takk
Det kan hende at det du skrev at du tipper, stemmer med det som skjedde i denne saken.
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-17 kl. 18:06.
Citera
2023-01-17, 18:06
Avslutad
Citat:
5 time ville vært hjelp til selvhjelp ved en lett gjennomgang av særtrekk hos en manipulator.
Forslag:
6. Humrer og kanari
Citera
2023-01-17, 18:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
😺👍
Men tror du Minnimus tok feil om Hettemannen?

Minnimus mente denne personen var rundt 170 cm høy. Hvis TH er 170 cm kan det bety at AEH var rundt 160 cm høy basert på diverse bilder av TH/AEH og noen av venninnene hennes på bilder må være ned mot 150 cm.
Citera
2023-01-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Forslag:
6. Humrer og kanari
Time 7. Foredrag om psykopater av en ekte spesialist (og ikke av en selverklært "psykolog" eller selverklært "spesialist-på-psykopati").
Deretter mange timer med foredrag av Asbjør*n Rachle*w.
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-17 kl. 18:13.
Citera
2023-01-17, 18:16
Avslutad
Citat:
Time 7. Foredrag om psykopater av en ekte spesialist (og ikke av en selverklært "psykolog" eller selverklært "spesialist-på-psykopati").
Deretter mange timer med foredrag av Asbjør*n Rachle*w.
Apropos falsk id...
Man kan jo bli Asbjørnsen og Moe i knærne av mindre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in