Citat:
Ursprungligen postat av
KABUN
Jag tycker faktiskt det är mycket enkelt.
Sverige skänker vapen till den ena sidan i Ukraina. Hela väst skänker vapen till samma sida. Svenska militärt sakkunniga lovar seger men en titt på kartan talar emot.
En titt på kartan säger ingenting i dagsläget. Ingen sida har något övertag. Detta mot en av världens största krigsmakter.
Det tycker jag dock säger en del. En av världens största krigsmakter kan inte lösa sin uppgift trots väldig numerär överlägsenhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
KABUN
Svenska medier rapporterar endast från en sida. Antagligen vill dom inte vara "Putintroll"? I grunden startade kriget som ett inbördeskrig men den ena sidan nämns aldrig i svenska medier. Så svenskarna serveras en mycket skev bild av verkligheten. Kallas propaganda. Inget konstigt med det. Om man inser det. Det gör man om man är "Putintroll".
Skitsnack. Ditt resonemang osar offerkoftan på. Det kommer nyheter om ryska avancemang och bedrifter också. Dock nämns de inte i positiva ordalag för att vi kloka människor i västvärlden vet att det Ryssland gör just nu är fel. Men att säga att inget rapporteras är tokigt.
EDIT: Vi kan också vända på det. Hur mycket av Ukrainas bedrifter och framgångar rapporteras i Moskva?
Citat:
Ursprungligen postat av
KABUN
Vad är då sant? Vet ej. Svårt. Det räcker inte med att bara lyssna på en sida. Samtidigt ska man veta att bägge sidorna ljuger.
Denna håller jag dock med dig om. Men det går ändå att bedöma vilken sida som ligger närmast någon form av sanning. Där är vi oense.