2023-01-16, 19:31
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Hur många gånger har du upprepat att Bakhmut kommer att falla inom kort?
Är det fler än 50 gånger? Kanske rentav 100?
Du började med de förutsägelserna för ungefär fem månader sedan.

Vi har ganska kul åt dig men det förefaller som om du inte förstår det. Eller gör du det?

Nu när Pentagon rekommenderar Ukraina att retirera från staden istället för att tillintetgöras, så borde väl detta vara en ögonöppnare även för den mest inbitne ukra-dåre? Tvärtom jag har gansk roligt åt er, som lever i total förnekelse. Vi får väl se vem som får rätt. Jag lär återkomma med facit på hand.
Citera
2023-01-16, 19:34
Medlem
Fråga till rysstrollen, vad siktade man på i Dnipro, med Kh-22?

När ni bombade köpcentret i Kremenchuk med likadan robot, kan jag köpa att det riktiga målet kan ha varit stridsvagnsverkstaden precis bredvid. Eftersom målsökaren är antik och radarbaserad, designad för att se stora skepp på öppet hav, tar den lätt fel.
I Dnipro hittar jag dock bara bostäder i närheten, så vad siktade man på, om inte kvinnor och barn?
Citera
2023-01-16, 19:35
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Nu när Pentagon rekommenderar Ukraina att retirera från staden istället för att tillintetgöras, så borde väl detta vara en ögonöppnare även för den mest inbitne ukra-dåre? Tvärtom jag har gansk roligt åt er, som lever i total förnekelse. Vi får väl se vem som får rätt. Jag lär återkomma med facit på hand.
Du får facit med en gång: Putin och Ryzzland är kört.
Citera
2023-01-16, 19:38
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ingen verkar vilja bli ny försvarsminister i Tyskland. Och toppmöte med Nato på onsdag också. Scholz har tydligen bokat tid hos presidenten på torsdag.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1615031096151838722

Han borde nog boka tid hos arbetsförmedlingen istället något ledigt städjobb borde passa en person som är helt inkompetent.
Citera
2023-01-16, 19:39
Medlem
Mindbusinesss avatar
Låt oss teoretiskt säga att ryssarna erövrar hela Ukraina och sätter dit en marionett till president. Vad händer sedan tror ni?
Citera
2023-01-16, 19:43
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Låt oss teoretiskt säga att ryssarna erövrar hela Ukraina och sätter dit en marionett till president. Vad händer sedan tror ni?
Kaos och ständiga partisanattacker. Lär nog krävas ett par miljoner soldater för att något så när hålla befolkningen i schack.

Har Putin råd med det?

Dessutom kommer ju sanktionerna att skärpas, så resan mot Nordkorea 2.0 kommer att snabbas på rejält...
Citera
2023-01-16, 19:45
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:

Sedan går dom in i Moldavien, dom lär inte sluta
Citera
2023-01-16, 19:48
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Vilken ”total förnekelse”?

Att Ryssland invaderade Ukraina?
Att Ryssland skickar drönare, missiler och artelleri mot civila mål?
Att Ryssland stängt ner all opposition i Ryssland så att det t.o.m. är brottsligt att nämna att ens ett krig pågår.

Ryssland föenakar ens sitt folk vad ledningen gör. Ett gott exempel på en diktatur.

Att Ryssland verkar fokusera på civila mål visar deras moral och deras kort. Dvs låg moral och en hålstege i låg valör. De har inget att komma med.

Ryssland måste terrorbomba för att de är svaga.

Vore de starka skulle de inte göra det. Eftersom det blir så mycket svårare att ta Ukraina, om Ryssland skulle ta Ukraina, när hela befolkningen vet vilka svin de är. Ryssland kommer behöva utföra folkmord som överstiger Ruwanda för att ”pacificera” Ukraina.
Citera
2023-01-16, 19:49
Medlem
Citat:
Vi slipper Ukraina i Eu.
Vi slipper betala för uppbyggnaden av landet.
Citera
2023-01-16, 19:50
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ja, det är därför (det fetade) Zelenski döljer att en ukrainsk luftvärnsrobot träffade missilen så den slog ned i ett bostadshus och träffen var helt oavsiktlig. Tilläggaqs kan att det även är för att givarländerna i väst skall skicka ännu mer pengar och vapen.

Det är ett system av lögner från Zelensi och ukrainska propagandaapparaten som byggts upp - vilket ofta västmedia helt okritiskt för vidare..

Haha be personalen på ditt boende ge dig dagens medicin.

Tror du på riktigt dom krigar mot sig själva? Är du en såndär som förnekar förintelsen också?
Citera
2023-01-16, 19:52
Medlem
Citat:

Moldavien, Georgien hänger väl löst.
Sverige och Finland kommer invaderas tillräckligt mycket för att gränsen inte ska anses säkrad och utesluta NATO medlemskap.
Kazakstan hänger också löst. Rymdbas, olja och gaz måste säkras.
Citera
2023-01-16, 19:53
Medlem
goseigens avatar
Ukraina har hittills fått långt över 1000 miljarder av väst. Förmodligen har de fått militärt stöd vars värde överskrider hela Rysslands försvarsbudget.

Man undrar när någon i Ryssland ska förstå att det kommer att gå åt helvete för dem om de fortsätter på den inslagna vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in