2023-01-15, 23:09
Medlem
McDerps avatar
Har efter många år i kö äntligen fått en lägenhet centalt i Göteborg som jag snart flyttar till. Kommer börja köpa snabbmat en eller ett par gånger i veckan och undrar vilket är den bästa app och tjänst för hemleverans?

Är främst ute efter Max, McDonalds och Burger King, men också närbutiker när man vill köpa hem dricka, chips och godis för Netflix och chill.

Betalar man dricks eller ingår det i leveransavgiften?

Sedan undrar jag hur säkerheten är här i Sverige? Läser mycket på nätet om att buden utomlands både äter och dricker av maten. Stämmer detta även i Sverige?
Citera
2023-01-15, 23:22
Medlem
Jag brukar använda Foodora och tycker det fungerar ganska bra. Ibland har de missat eller dröjt , men till 90% går det bra. Avgiften är ca 40 kr. Om det står "gratis leverans" brukar maten vara dyrare. De har även en butik där du kan köpa livsmedel, det är dock lite dyrt. Bor du centralt kommer du få de flesta leveranser inom 30-40 minuter.
Citera
2023-01-15, 23:22
Medlem
2023-01-01s avatar
Grattis till lägenheten bror. När du beställer mat så är leveransen gratis eller så står det vad leveransavgiften är. Hos mig är den gratis från favoritresturangen, men kan kosta 20-149:- från andra ställen.

En gång betalade jag 39:- i frakt från Hemmakväll och var hög som fan, så kom en svart äldre herre och levererade direkt till dörren. Jag sa vänta lite, han förstod inte svenska men kollade på mig, jag sträckte upp ett finger och så gick jag in till köket och öste ur en påse med mynt jag samlat på mig och gav han allt. Han tittade på min hand ett par sekunder och sedan tog han emot och så log vi mot varandra.
Citera
2023-01-16, 02:29
Bannlyst
Varför beställa när du bor centralt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här