2022-12-15, 22:34
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Ytterligare förseningar. Nytt datum 4 april. 25 juli(!) för Switch.

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Alltså; vad håller de på med?
Putsar spelet så att det är i någorlunda speldugligt skick. Det är alltså bara last gen versionerna som försenas. Mest troligt då utvecklandet av ett ambitiöst spel man gjort med nya konsolerna i tanke gör det svårt att få in i utdaterad hårdvara.

Tror man har Cyberpunk fiaskot i färskt minne också. CD Project Red valde att släppa odugliga last gen versioner och försökte gömma undan det. Föll inte så väl ut.

Men för er som tänkt lira Switch eller PS4/XboxOne versionerna bör varningsklockorna gå på högvarv. Även med någon månad extra kommer man inte kunna få spelet helt optimerat. Räkna med dåliga laddningstider. Buggar. Usel bilduppdatering. Säkert inte lika illa som Cyberpunk men detta ska spelas på current gen.
Citera
2022-12-16, 04:49
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Putsar spelet så att det är i någorlunda speldugligt skick. Det är alltså bara last gen versionerna som försenas. Mest troligt då utvecklandet av ett ambitiöst spel man gjort med nya konsolerna i tanke gör det svårt att få in i utdaterad hårdvara.

Tror man har Cyberpunk fiaskot i färskt minne också. CD Project Red valde att släppa odugliga last gen versioner och försökte gömma undan det. Föll inte så väl ut.

Men för er som tänkt lira Switch eller PS4/XboxOne versionerna bör varningsklockorna gå på högvarv. Även med någon månad extra kommer man inte kunna få spelet helt optimerat. Räkna med dåliga laddningstider. Buggar. Usel bilduppdatering. Säkert inte lika illa som Cyberpunk men detta ska spelas på current gen.

Okej. Jo, det är klart.
Citera
2023-01-12, 20:01
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Inte långt kvar nu, hoppas detta ska stoppa mig från att spela worldcraft.
Citera
2023-01-15, 05:28
Medlem
Fan vad löjligt… Harry Potter… är ni 10 år gamla eller ? Synd de inte gjorde ett nytt bra LoTR spel istället
Citera
2023-01-15, 18:28
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dweeeb
Fan vad löjligt… Harry Potter… är ni 10 år gamla eller ? Synd de inte gjorde ett nytt bra LoTR spel istället
För det saknas ju verkligen spel med dvärgar, alver och stora slag?

Hogwarts kommer göra succé och du är för bitter och åldersfixerad för att hoppa på ett tåg med bra underhållning när det dyker upp ett. Väx upp du istället.
Citera
2023-01-15, 18:38
Medlem
Till skillnad från många andra är jag positiv till att främst Switch-versionen är försenad. Hoppas på att den blir ännu mer försenad så att spelet faktiskt fungerar när det släpps. Jag tvivlar dock starkt på att den versionen kommer kännas bra, men Witcher 3 rullar faktiskt acceptabelt på Switch vilket fortfarande förvånar mig så man vet aldrig. Vet dock inte om jag kommer plocka upp det, men ska bli intressant att se hur det blir i vilket fall. Om det visar sig att spelet blir hyllat till skyarna och att Switch-versionen inte är skit, då lär jag plocka upp det någon gång i framtiden.
Citera
2023-01-15, 21:20
Medlem
Poddes avatar
Citat:

Jag var 10 år när första boken kom, därför tycker jag det är intressant. Någon annan kan väl göra eth Lotr spel, vad har det med det här att göra?
Citera
2023-01-15, 21:41
Medlem
Elekensas avatar
Citat:

Hur mår du egentligen? Är det så illa att du känner ett behov att klanka ner och vara omogen?
Citera
2023-01-15, 22:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes
Hittade detta inlägg på Reddit:

Trist. Blir nog att man piratar spelet än att ge utvecklarna pengar. Jag visste att J.K är en skitstövel men det lät till en början som att utvecklarna skulle gå emot henne och vara inkluderande och inte ha massa anti-semitismskit och grejer...
Fan, det där låter som ett spel som jag kan tänka mig att köpa flera gånger, till fullpris. Sen glida ner till RFSL och låta det regna installationskoder.

Edit: Jag är inte det minsta brydd om Harry Potter. Men jag är väldigt mycket för personlig frihet av alla de slag. Plus att jag håller med Rowling i sakfråga. Och innerst inne så är jag typ 12 så jag gillar att göra saker som en viss grupp stör sig på.
Citera
2023-01-15, 22:26
Medlem
Ja jag måste säga att jag blir mer sugen på att köpa spelet bara för att ge mittfingret till alla politiskt korrekta snöflingor som gråter. Hoppas det säljer riktigt bra och blir en GOTY-kandidat. Och nej jag bryr mig inte heller om Harry Potter i övrigt, men om spelet visar sig vara riktigt bra så lär jag köpa det någon gång.
Citera
2023-01-15, 22:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Ja jag måste säga att jag blir mer sugen på att köpa spelet bara för att ge mittfingret till alla politiskt korrekta snöflingor som gråter. Hoppas det säljer riktigt bra och blir en GOTY-kandidat. Och nej jag bryr mig inte heller om Harry Potter i övrigt, men om spelet visar sig vara riktigt bra så lär jag köpa det någon gång.
Det kommer förmodligen vara ganska mediokert. Jag tycker att open world-spel tenderar att likna varandra lite för mycket. Förhoppningsvis så finns det en rolig magimekanik att roa sig med.

Är det förresten Avalanche som har gjort det? I så fall kommer det att påminna jävligt mycket om Mad Max och Rage 2.
Citera
2023-01-16, 00:00
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det kommer förmodligen vara ganska mediokert. Jag tycker att open world-spel tenderar att likna varandra lite för mycket. Förhoppningsvis så finns det en rolig magimekanik att roa sig med.

Är det förresten Avalanche som har gjort det? I så fall kommer det att påminna jävligt mycket om Mad Max och Rage 2.
Avalanche Software gör spelet. Inte att blandas ihop med Avalanche studios. Svenskarna som gjort Just Cause och Mad Max spelen.

Avalanche software har licenserat skräp som Hannah Montana, Cars, bolt, meet the robinson med mera under bältet. Deras medelscore för sina spel ligger runt 70 strecket som bäst. Lyckades med Hannah Montana spelet göra det 48 sämsta spelet i världshistorien enligt gamesradar.

Senast spelsläppet var 2017. Cars 3. Låg på runt 64 i score. Får hoppas dom har skaffat mer kompetent folk till sin studio sen dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in