2023-01-15, 14:21
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost23
Hoppas han åker på kännbart straff

Om de lyckas få det till ett försök att utge sig för att vara polis för att stoppa fordon från försvaret kan det bli tämligen jobbigt för filuren som lekte polis.
Citera
2023-01-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Ska man göra nåt sånt där kan man väl göra det snyggt åtminstone. Taffliga blåljus och helt fel bil. Ännu mer töntpoäng får skvallerbyttan som ringde in.

Han som ringde in gjorde helt rätt i detta fall...
Citera
2023-01-15, 14:46
Medlem
42 år gammal!? Jag kan inte ens i min vildaste fantasi tänka mig att någon över 20 hade tyckt det här var en bra/rolig idé. Vilket jävla stolpskott.
Citera
2023-01-15, 15:08
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Rasmus Löfgren heter "polisen" i V40:n.

Rasmus bor på Eriksberg i Göteborg. Eriksberg är ett tämligen välmående område med främst bostadsrätter. Även vår polis bor i en bostadsrätt, är 42 år och förmodligen någon som arbetar och bär sin egen tillvaro ekonomiskt.

Men, Rasmus hade tråkigt i livet, och ville därför festa till det med lite blått i sin "opolisiga" Volvo. För att må riktigt gott, så började han därför köra blått på motorvägen - under flera mil.

NNZ316 - "polisbilen"

Men han verkar inte ha kört för fort, utan nöjt sig med blåljusen. Patetiskt när han blir uppsträckt mot sitt eget biltak och står där med en simmarmössa på huvudet och solglasögonen på svaj.

Han måste ha haft rejält dålig attityd emot polisen som talade med honom först. Den första kallade till sig kollegan som kom med förhöjt läge. Han höll handen över tjänstevapnet, innan han bedömde det säkert nog att sänka sitt skyddsläge och fokusera på Rasmus ena hand.

Såpass bryskt som de tog ut honom ur bilen beror på någon form av dålig attityd. Å andra sidan fick ju Rasmus åka riktig polisbil till slut.

Vem vet, han kanske även fick åka Vildmarkståget på Kolmården innan han kunde återvända till Göteborg.
Göteborgare åker 45 mil till Södertälje och leker polis. Psykisk sjukdom?
Citera
2023-01-15, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2aFrukosten
”Råkat”, kanske ett rånförsök?
Var lastbilen full med vapen & ammunition var det smart av chauffören att att inte stanna. Det fanns säkert några andra bilar som har redo om han skulle stannat.
Varför skulle nån någonsin stanna för blåljus? Tror du missförstått, för fordonsstopp används RÖTT och blått, då skall man stanna. Men du är troligtvis inte körkortsinnehavare - inte så lätt då?
Citera
2023-01-15, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Varför skulle nån någonsin stanna för blåljus? Tror du missförstått, för fordonsstopp används RÖTT och blått, då skall man stanna. Men du är troligtvis inte körkortsinnehavare - inte så lätt då?

Jo jag har körkort. Jag har blivit stoppat ett par gånger och aldrig ens tänkt på att det finns ett rött ljus där bland alla blåa lampor..
vet inte om jag tolkade det fel men verkar som bilen åkt runt med blåljus innan försvarsmaktens lastbil också.. men om den bara skulle gjort så mot lastbilen tror jag det hade vart ett rånförsök.
Citera
2023-01-15, 15:45
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av accelerate
Små barn roar sig lätt. Jag såg en video för inte så länge sedan på några muppar som fixat sin bil så att det såg ut som en polisbil, satt på blåsljus och allt. Sen åkte de runt och blinkade i trafiken och tyckte det var jätteroligt. Jag gissar på människor som härstammar från en del av världen där medel-IQ inte är särskilt hög.

Jag såg det också på en bil sent på kvällen för flera år sedan. Ringde polisen och rapporterade. De nonchalerade helt anmälan och sa att det inte var olagligt. Mycket märkligt om det stämmer.
Citera
2023-01-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av accelerate
Små barn roar sig lätt. Jag såg en video för inte så länge sedan på några muppar som fixat sin bil så att det såg ut som en polisbil, satt på blåsljus och allt. Sen åkte de runt och blinkade i trafiken och tyckte det var jätteroligt. Jag gissar på människor som härstammar från en del av världen där medel-IQ inte är särskilt hög.

Det här luktar svenskt white trash beteende.
Unga män som åker i en unken gammal Volvo och leker wannabe snutar.

Dom militära som fraktar materiel borde ha följebilar en som kör framför och en som kör bakom kolonnen.
Kommer dom kriminella gängen någon gång försöka sig på att kapa en last med kulsprutor och ammunition för att spreja fienden?
Citera
2023-01-15, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pausfagel
Video: https://vm.tiktok.com/ZMY1fsnmW/
Polismannen hade handen på sitt vapen hela tiden, var redo att skarpskjuta?
Citera
2023-01-15, 16:55
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Det här luktar svenskt white trash beteende.
Unga män som åker i en unken gammal Volvo och leker wannabe snutar.

Dom militära som fraktar materiel borde ha följebilar en som kör framför och en som kör bakom kolonnen.
Kommer dom kriminella gängen någon gång försöka sig på att kapa en last med kulsprutor och ammunition för att spreja fienden?
Han är 42 år.
Citera
2023-01-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson

Citat:
Ursprungligen postat av 2aFrukosten
Jo jag har körkort. Jag har blivit stoppat ett par gånger och aldrig ens tänkt på att det finns ett rött ljus där bland alla blåa lampor..
vet inte om jag tolkade det fel men verkar som bilen åkt runt med blåljus innan försvarsmaktens lastbil också.. men om den bara skulle gjort så mot lastbilen tror jag det hade vart ett rånförsök.

Polisen känner ofta inte till eller bryr sig inte om bestämmelserna när de stoppar folk i trafiken. Händer titt som tätt att de nöjer sig med blåljus och sedan när bilen inte stannar så börjar de tuta som frustrerade tonåringar. Eller så slår de på helljuset.

Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis

Det behöver de antagligen inte. Skulle tro att de redan har god tillgång till allt de behöver och lite till.
Citera
2023-01-15, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Han är 42 år.

42 bast är väl fortfarande ganska ungt fast man närmar sig halvgubbe?
WT-idioten borde vetat bättre att man inte flashar med blåljus och utger sig för att vara något man inte är, då får man konstapel Kling och konstapel Klang efter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in