2023-01-14, 15:19
Bannlyst
Jag har stått på Alimemazin nu sen 2016, det har funkat hur bra som helst. Jag tar 20mg kapslar till kvällen. Men nu när jag går in på FASS så står det att att samtliga förpackningar av generikan är restanmälda. Och det är först nu jag fick en rejäl klump i magen. Jag vet av erfarenhet att restanmälda läkemedel ofta leder till avregistrering, och jag är nu helt paralyserad av ren skräck inför att min medicin eventuellt slutar tillverkas helt.

Vad fan gör man nu?
Citera
2023-01-14, 15:23
Medlem
Theralen kan kanske ersätta? Den var ju borta länge men tror den kommit tillbaka? Kontakta läkaren!
Citera
2023-01-14, 15:26
Medlem
zombie-nations avatar
Alla mina mediciner var restade förra året och de är tillbaka nu. Ta det lugnt.
Citera
2023-01-14, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Alla mina mediciner var restade förra året och de är tillbaka nu. Ta det lugnt.
Fan vad bra! Bästa. Var rätt rädd där ett tag asså.
Citera
2023-01-14, 17:26
Medlem
Enligt restanmälningarna till Läkemedelsverket så beräknas preparaten åter i mars. Tills dess rekommenderar de att läkarna skriver ut utländska förpackningar på licens.

Din läkare behöver alltså skriva ett recept på ett licenspreparat åt dig samt ansöka om licens.
Citera
2023-01-14, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fred702
Enligt restanmälningarna till Läkemedelsverket så beräknas preparaten åter i mars. Tills dess rekommenderar de att läkarna skriver ut utländska förpackningar på licens.

Din läkare behöver alltså skriva ett recept på ett licenspreparat åt dig samt ansöka om licens.
Satan vad bra! Behöver Alimemazin då och då för att sova om nätterna.
Citera
2023-01-15, 07:06
Medlem
Muppetys avatar
Är det slut nu igen?

Är Alimemazin Evolan o Orifarm också slut? O kapslarna? Jag har bara en halv flaska kvar o får svåra utsättningssymtom efter 4-5 dagar utan. Kanske kan byta till Propavan eftersom jag använder det för sömnen...?
Citera
2023-01-18, 08:28
Medlem
Läkemedelsverket har nu beviljat dispens för norska förpackningar. Så de ska kunna expedieras som vanligt utan licens.
Citera
2023-01-18, 08:30
Medlem
Den kommer inte tas bort. Det är läkarnas favoritmedicin o skriva ut mot alla möjliga psykisk ohälsa...
Citera
2023-01-18, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troendemann
Den kommer inte tas bort. Det är läkarnas favoritmedicin o skriva ut mot alla möjliga psykisk ohälsa...
Fan vad skönt att den lär finnas kvar, bästa sömnen får man med Alimemazin.
Citera
2023-01-20, 06:56
Medlem
Muppetys avatar
Den verkar inte vara slut, Evolan är slut, men inte Orifarm.
Citera
2023-01-21, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Den verkar inte vara slut, Evolan är slut, men inte Orifarm.
Det var ju bra, dock får jag kväljningar av dropparna, så måste ta kapslar. Nu är dock kapslarna slut, tyvärr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in