2023-01-14, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor

"Jag antar"

"Men jag tror"

"Jag tror."

Raderade en hel del killgissningar ur texten och behöll det vi kan ta som sanning.... För tråden handlar om rysslands invasion och vad som sker/skett. Inte vad som möjligtvis hade skett om hela världen stannat upp och läst de cirka 30 inlägg om dagen du trycker in här....
95% av texterna är luft, och därimellan ska vi bry oss om vad en person som uppenbarligen inte har kontakt med omvärlden, vardagen/verkligheten över huvud taget tycker?

Spendera en dag ( jag vet att du inte klarar av det...) med att läsa igenom dina terrorpostningar i tråden och se hur mycket du upprepar dig samt hur många gånger du får svar på tal, och därefter skiftar fokus, så långt det bär till du blir överkörd igen osv. Fundera sedan på om du ens är i närheten med att lyckas med någonting annat än skapa förakt. Och mot vad....?
Ett fåtal av er vill inte ha en städad och intressant tråd att hämta info ifrån, vi vet, ni har som sagt bevisat det tydligt och intensivt sedan detta tragiska skede startade. Men varför har ni ett så starkt behov av att fördärva? Tänk om ni kunde starta en egen tråd och verkligen dryfta vad som faktiskt gör era liv så miserabla att ni väljer botten på en mental papperskorg att spendera er vakna tid i?
Som jag skrev starta en tråd där du kanske kan få/ge hjälp.

Hur kan du ens få för dig att kalla andra för tidstjuvar, du slänger självmant bort hela ditt liv här. Och de du anklagar, spenderar bra mycket mindre tid här inne, och önskar ju endast dig att göra det samma. Det går inte ihop alls. Det heller.

Svarar du nu, snor du din egen tid.

Själv ska jag spendera dagen med andra fina levande, se dem i ögonen.... Så ser vi i kväll om det har dykt upp någon ny intressant information...... från kriget.
Citera
2023-01-14, 13:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det brukar bli det bland stormtrupper och dessa soldater är medveta om det. Tänk över det ett ögonblick och vad desperata ukrainska soldater nu ska vara då det kanske fylls på med fler. För dessa ryska fångar är striderna och möjlig död frihet för dom, du vet nog hur det ser ut i ryska fängelser.

Själv vet jag inte vad jag ska ha för åsikt om att rekrytera fångar men en del kanske det är bra att bli av med om dom nu inte har livstidstraff, farliga gökar att ha ute på gatan eller slagfältet.

Mja..(det feta först), tippar att avskyn (om möjligt ?) är större mot wagner-snubbarna. Dessa är ju frivilliga utan undantag. Sen är ju även Ukrainarna medvetna om att det är allsköns pack i form av mördare, våldtäktsmän, psykon.., inte precis gänget som kommer att ta hänsyn till krigets lagar eller civilbefolkning.

Wagner lär ju ha växt nu till ca 50.000. Skrev om det häromdagen.., misstänker att de även börjar få förtur till utrustning (som ju saknas alleredan i den vanliga armen). Verkar ju ha blivit gnisslingar mellan armen/wagner, tror det kommer att öka i.o.m bristen på grejer.
Citera
2023-01-14, 13:27
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Sant förstås. Men min poäng var att rysstrollen tycker att det är fullt legitimt att slå ut den ukrainska civilbefolkningens vatten och avlopp, men är sannolikt inte lika pigga på att få sina egna städer sönderbombade.

Sant, eller skulle effekten vara den motsatta.
Citera
2023-01-14, 13:28
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Raderade en hel del killgissningar ur texten och behöll det vi kan ta som sanning.... För tråden handlar om rysslands invasion och vad som sker/skett. Inte vad som möjligtvis hade skett om hela världen stannat upp och läst de cirka 30 inlägg om dagen du trycker in här....
95% av texterna är luft, och därimellan ska vi bry oss om vad en person som uppenbarligen inte har kontakt med omvärlden, vardagen/verkligheten över huvud taget tycker?

Spendera en dag ( jag vet att du inte klarar av det...) med att läsa igenom dina terrorpostningar i tråden och se hur mycket du upprepar dig samt hur många gånger du får svar på tal, och därefter skiftar fokus, så långt det bär till du blir överkörd igen osv. Fundera sedan på om du ens är i närheten med att lyckas med någonting annat än skapa förakt. Och mot vad....?
Ett fåtal av er vill inte ha en städad och intressant tråd att hämta info ifrån, vi vet, ni har som sagt bevisat det tydligt och intensivt sedan detta tragiska skede startade. Men varför har ni ett så starkt behov av att fördärva? Tänk om ni kunde starta en egen tråd och verkligen dryfta vad som faktiskt gör era liv så miserabla att ni väljer botten på en mental papperskorg att spendera er vakna tid i?
Som jag skrev starta en tråd där du kanske kan få/ge hjälp.

Hur kan du ens få för dig att kalla andra för tidstjuvar, du slänger självmant bort hela ditt liv här. Och de du anklagar, spenderar bra mycket mindre tid här inne, och önskar ju endast dig att göra det samma. Det går inte ihop alls. Det heller.

Svarar du nu, snor du din egen tid.

Själv ska jag spendera dagen med andra fina levande, se dem i ögonen.... Så ser vi i kväll om det har dykt upp någon ny intressant information...... från kriget.

Spännande diskussioner om mig som vanligt.
Citera
2023-01-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Så du avfärdar flera hundra år av evolution inom västerländsk oberoende media och pressetik, samt hela den västerländska demokratin som ”judisk propaganda”? Lever du i någon sorts nazistisk parallellvärld?

Nazister har levt i en parallellvärld sedan 20-talet. Har du läst "Mein Kamf"? Då fattar man. En av de få böckerna, som borde komma med paracetamol. En sån jvla smörja och de menar jag inte bara faktainnehållet utan hur den är skriven. Det är så konstigt då virrpannan Hess hjälpte Adolf att skriva den.

Så ser det även ut i toppen hos Putin. Där är alla inte virriga men alla är mer eller mindre tjuvar och eller professionella rövslickare. Wagner-ledaren har ju till och med suttit i fängelse. Försvarsministern Sjojgu är professionell korrupt rövslickare. Du ser samma mentalitet hos rysstrollen. De består av virriga nazister eller professionella rövslickare. Flera av dem ljuger hela tiden utan att blicka. Man kunde önska att deras mamma hade tvättat deras med tvål.

Den ryska bajssörjan hos ledningen påverkar deras förmåga till krig. Det är faktiskt ofattbart att inte Ryssland har vunnit. Det är så jvla inkompetent. Nu har man övergått till Stalins "Human wave attacker". Är Ryssar så jvla dumma att de låter sig ledas till slakt?
Citera
2023-01-14, 13:34
Medlem
Citat:
Jag antar att i takt med att kriget växer, blir det mer och mer logistiskt komplicerat att slå till reträtt - speciellt om man inte har många vägar. Det är svårare att backa från Bachmut än det var att backa från Severodonetsk. För där är många fler soldater i Bachmut. Å andra sidan gick det under omständigheterna bra att retirera därifrån. Både ryssar och ukrainier har lyckats bra med reträtter.

Men jag tror kriget går i snigelfart. De kan lätt vänta i ett bra tag till, om allt är vad det ser ut som. Jag tror nästa betydelsefulla steg i kriget blir hur mycket vapen väst lassar in för att kompensera för den ryska mobiliseringen. Och om ryssarna gör en ny mobiliseringsrunda. Det är "Bearish" för ryssarna om de inte gör det inom 2 1/2 månader.

Den ukrainska armen tar en mycket stor risk nu för får de mycket förluster under en dåligt ordnad för sen reträtt så kan det utvecklas till riktig katastrof för Nato och givarkonferensen 20 januari.

Den där konfernsen kanske övergår från att vara givarkonferens till fredskonferens? :-)

(Visst kan utbytet av general för specialinsatsen vara ett splittrings eller svaghetstecken på rysk sida men det kan likaväl vara att stirderna nu övergår till ett nytt stadium: Från konsolidering till offensiv och anfall. Så tror och hoppas jag.)
Citera
2023-01-14, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Då hade jag rätt, förutspådde detta när Prigozin figurerade på en video när han tackade tidigare fängelsekunder för deras tjänst.

Wagnergruppen har inlett en ny värvningskampanj i fängelser, uppger ryska aktivister
Den ryska organisationen som arbetar för fångars rättigheter, Rus Sidjasjtjaja, uppger att den ryska legosoldatgruppen Wagner nu har inlett en ny värvningskampanj i ryska fängelser.

[i]Romanova säger till LRT att Wagner nu också verkar värva kvinnor. [/I]

https://svenska.yle.fi/a/7-10025816/64-3-132758

Då har det varit rejäla förluster hos Wagner.

Smart som faan - då skickar man fram dom o då vill fienden pumpa
o när de ligger på hålet försvarslösa smyger man fram med baseballbats
o bajonetter o dödar fienden - tyzzt effektivt o ljudlöst
Citera
2023-01-14, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Goda nyheter för ukraina. Dåliga nyheter för inkräktarna.

Hjältepresidenten Zelenskyj på Twitter:
https://twitter.com/ZelenskyyUa/status/1614219544335114242?t=AZ91on3YwS57ub8PYiuMtg&s=19
Mer vapen till Ukraina gärna kärnvapen
Ryssland kommer aldrig tillåtas vinna 🇺🇦🇺🇦👍

1. Enligt BBC är det där bara en luftpastej. https://www.bbc.com/news/live/world-64274704
"Britain has not yet officially confirmed the number of tanks it will be sending to Ukraine, but it’s believed to be about a dozen Challenger 2’s.

The decision could be significant, but only if other Western nations follow.

On its own it’s unlikely to make a big difference in the war. Ukraine says it needs hundreds more tanks and armoured vehicles to retake the territories still held by Russia."

1.1. Gissningsvis handlar det dels om att försöka hetsa och stressa övriga pro-Ukraina stater och dels om att försöka moralförstärka Ukraina.

1.2. Det tar alltså minst 1 år att göra ett Challenger 2 kompani stridsdugligt ifall man startar med riktiga soldater. Möjligen har de kanske köpt sig ett kompani legosoldater. Trots allt handlar det enligt "största prognosen" om 10-12 stridsvagnar. Då handlar det om 40-50 legosoldater a 1M pund för två veckor.

1.3. Ryssarna har redan signalerat sedan 1 vecka tillbaka att de är redo för alla västvagnar så det där är mest en moralhöjande åtgärd i rädslan för att det Ukrainska hemvärnet ska börja ränna.

2. Bye-bye
Citera
2023-01-14, 13:37
Medlem
Citat:

Ingen diskussion. Ingen som kan komma med motargument ser du.

Faktaupplysning..... Du klarar inte av att inte svara eller hålla dig till trådämnet. Två rätt av två. Något dina inlägg inte lyckas med.

Som vanligt.
Senast redigerad av Klevenson 2023-01-14 kl. 13:39.
Citera
2023-01-14, 13:37
Medlem
raskenss avatar
Mycket intressant om ryska ortodoxa kyrkan som används som instrument av Putin. Kyrkan förintades av Lenin men Stalin valde att organisera den i slutet av VK2 som en NKVD organistation. Kyrkan i dag är den enda kvarvarande intakta Sovjetorganisationen. Prästerna är FSB agenter. Högsta hönset Kirill har högre rangordning än Putin inom FSB.

Rysk-ortodoxa kyrkans flesta medlemmar finns i Ukraina vilket nu har brutit totalt och Kirill har tappat majoriteten av inkomsterna därifrån.

https://sverigesradio.se/avsnitt/putins-nya-drag-mobiliserar-kyrkan-i-kriget
Citera
2023-01-14, 13:38
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vilken konstig mening. Det förekom inget folkmord i Donbass.

2 döda civila per månad pga strider mellan soldater är inte ett folkmord. Inte ur någon synvinkel sett.

- - -

(åren innan invasionen februari 2022 så dog det ca 2 civila per månad pga "inbördeskriget").

Sherm har anammat den skruvade ryska verkligheten fullt ut.
Det blir lite komiskt med ryssarnas tvärtom-språk. Bagdad Bob på droger, där alla vet att de
ljuger. Vem förväntas delta på ryssarnas charader?
Citera
2023-01-14, 13:41
Medlem
Citat:

Vilket nonsenssvar från dig som vanligt.
Följer man ditt maniska postande här från tidig morgonen till sen kväll och ofta mitt i natten är det lätt att konstatera att det stämmer det Klevenson skriver och du svarar på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in