2023-01-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Hur vet du att hon inte har varit så pratglad?
Har du medverkat på alla förhören?
Det känns som att du tror att den informationen vi har fått från media är den enda de har sagt.
Att det är bara den informationen som finns och ingen annan.
Då tror du fel
Men du verkar ju veta allt bäst och klagar på de flesta här i tråden så vi ska kanske fråga dig om lov först vad vi får skriva
Senast redigerad av Anedin 2023-01-13 kl. 22:30.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det var väl F*inndahl och uttalanden då får man nog se i ljuset av att han var lättad att hon hittats och samtidigt antagligen rätt trött och tagen av stundens allvar så frågan är om "unika platsen", som jag själv också reagerade på ordvalet där, egentligen är nåt "unikt" eller om han bara hittade nåt ord i huvudet som slant in där.

Han verkar förresten inte bli utredd för det där med mutan så man kan ju undra hur trivselfaktorn är på kontoret nu, eller ska vi kalla det redaktionen - som skapade den där fejkade löpsedeln.
Just nu ifrågasätts vad han sa angående MGMs rörelsemönster som ledde fram till den unika platsen, om han sa det I singular eller plural. Flera med mig hävdar plural.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Det är lite oklart med vad dom gått med tycker jag, bara för några dagar sen sa ju Rullman att EN av kvinnornas mobil kan kopplas till fyndplatsen, och innan har det nämts att man har hittat fyndplatsen genom att följa KVINNORNAS rörelsemönster den aktuella natten.

Vad är det svåra att förstå?
En mobil har specifikt varit på fyndplatsen.
Båda har lett polisen till området där fyndplatsen ligger.

Om vi säger att fyndplatsen skulle ha varit kebabgrillen på torget.

Minst en mobil har varit på kebabgrillen.
Båda ledde polisen till torget där kebabgrillen ligger, alltså området runt kebabgrillen.

(jag vet inte om Vetlanda har varken torg eller kebabgrill, men för att få folk att fatta skillnaden på exakta platsen och området)
Citera
2023-01-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Då tror du fel
Men du verkar ju veta allt bäst och klagar pp de flesta här i trpden så vi ska kanske fråga dig om lov först vad vi får skriva

Men HUR kan du säga att hon inte har varit så pratglad när INGEN utanför häktets väggar har fått någon information om det?
HUR?

Hon kanske har pratat utav helvete men att vi inte får informationen?
Då är vi ju där igen, bara för att du inte hört det på nyheterna så har det inte inträffat??
Men när någon frågar emot det som du är så bombsäker på, så har alla andra fel??

Vi får ju bara en promille utav all information som åklagaren sitter på, du, jag och alla andra i tråden har ingen aning om hon har pratat eller inte och därför kan vi inte säga att hon gjort det eller inte.
Förstår du?
Citera
2023-01-13, 22:26
Medlem
Citat:
Nja speciellt pratglad har väl ändå inte Maja heller varit
Hon har inte sagt så mycket som hon borde som tex att hon var med då TT dumpades

Tänkte mest att hon var så villig att prata om Tove och natten där redan i P7 så det kanske återspeglat sig i förhören hos polisen.

Likheten annars verkar ju vara att båda menar att Tove lämnat bostaden. Båda på lite olika sätt då.
Citera
2023-01-13, 22:26
Medlem
Citat:
Vad är det svåra att förstå?
En mobil har specifikt varit på fyndplatsen.
Båda har lett polisen till området där fyndplatsen ligger.

Om vi säger att fyndplatsen skulle ha varit kebabgrillen på torget.

Minst en mobil har varit på kebabgrillen.
Båda ledde polisen till torget där kebabgrillen ligger, alltså området runt kebabgrillen.

(jag vet inte om Vetlanda har varken torg eller kebabgrill, men för att få folk att fatta skillnaden på exakta platsen och området)

Vad jag menar är att för många som inte kanske slaviskt följer detta fallet utan läser nyheterna på ex AB så är det lätt att dom här två uttalanden flyter ihop, det är inte så konstigt.
Citera
2023-01-13, 22:28
Medlem
Citat:
. Någon i tråden mycket tidigare skrev att TT hittades i någon sorts brunn eller liknande
Kan det vara så att det stämmer och i så fall det är vad polisen menade med unik plats
Bara en tanke som jag inte vet om det stämmer

I det här fallet kan ”unik plats” lika gärna vara en tät granplatage men ja jag minns diskussionerna om nån ”sänka” eller dylikt.
Citera
2023-01-13, 22:28
Medlem
Citat:
Vad jag menar är att för många som inte kanske slaviskt följer detta fallet utan läser nyheterna på ex AB så är det lätt att dom här två uttalanden flyter ihop, det är inte så konstigt.

Därför finns det en underbar sammanfattning där det faktiskt står.
Citera
2023-01-13, 22:34
Medlem
Citat:
Därför finns det en underbar sammanfattning där det faktiskt står.

Personligen förstår jag väl skillnaden, men du får väl ha lite förståelse för att många tycker det är tvåtydigt, du kan ju ränna runt som nån trådpolis läxa upp folk om du vill men de verkar tidskrävande och jobbigt
Citera
2023-01-13, 22:40
Medlem
Citat:
Men HUR kan du säga att hon inte har varit så pratglad när INGEN utanför häktets väggar har fått någon information om det?
HUR?

Hon kanske har pratat utav helvete men att vi inte får informationen?
Då är vi ju där igen, bara för att du inte hört det på nyheterna så har det inte inträffat??
Men när någon frågar emot det som du är så bombsäker på, så har alla andra fel??

Vi får ju bara en promille utav all information som åklagaren sitter på, du, jag och alla andra i tråden har ingen aning om hon har pratat eller inte och därför kan vi inte säga att hon gjort det eller inte.
Förstår du?

Enligt GW så har inte Maja erkänt att hon varit på fyndplatsen trots att polis har bevis på det
Så varför säga att hon är pratglad när hon fortfarande enl media nekar?

För övrigt vad som sägs innanför murarna som inte kommer ut i media är sånt vi spekulerar om på sidan
Citera
2023-01-13, 22:41
Medlem
Citat:
Personligen förstår jag väl skillnaden, men du får väl ha lite förståelse för att många tycker det är tvåtydigt, du kan ju ränna runt som nån trådpolis läxa upp folk om du vill men de verkar tidskrävande och jobbigt

Nja, förstår inte hur man kan skilja så hårt när polis/åklagare lägger upp det så tydligt.
Det är ju olika saker de pratar om.
Problemet är att folk rör ihop det och den spinner andra vidare på det och då blir det ärtsoppa och därför förstår ingen.
Men så blir det när folk inte orkar läsa sammanfattningen och går rakt in i matchen och kastar ur sig både det ena och det andra utan någon som helst vetskap.
Citera
2023-01-13, 22:47
Medlem
Citat:
Enligt GW så har inte Maja erkänt att hon varit på fyndplatsen trots att polis har bevis på det
Så varför säga att hon är pratglad när hon fortfarande enl media nekar?

För övrigt vad som sägs innanför murarna som inte kommer ut i media är sånt vi spekulerar om på sidan

Enligt GW så skulle allt vara löst på en vecka, hur gick det med den expertisen?
Och vadå enligt GW så har inte MH erkänt? har han mer insyn än oss i utredningen?

Ja precis, sånt vi spekulerar om, du spekulerar inte utan du säger att det ÄR så bara för att JJs advokat inte nämner MH i JJs erkännande eller för att MHs advokat inte gått ut i media.
Tänk om hon har erkänt men hennes advokat väljer att vara tyst om det istället för att springa runt på stan och gapa rakt ut vad han och sin klient pratar om?
Och då säger du att MH inte pratar.
Jag sa att MH kanske pratar utav helvete, det är ingen som vet, alltså en spekulation.
DU säger att MH inte säger något och att hon nekar, det är ett påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in