2023-01-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Du verkar ju ha tuggat fradga runt dig själv, take it easy.

(Varsågod).

Hade du varit med från början så hade du också tröttnat på att se alla inlägg som är exakt likadana varenda dag...
Alla påpekar att det inte är på det sättet men skribenten blundar tvärt för det och fortsätter driva till att JJ knullade skiten ur Toves pojkvän varje dag och att det var därför som JJ mördade Tove för att få ha honom för sig själv.... Nästan varenda inlägg handlar om det.
Citera
2023-01-13, 22:06
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det kanske är så att JJ har nämt Majas delaktighet men att vi inte får all info?

Jag tänker detsamma att Maja hade gråtit och brutit ihop om hon var helt oskyldig
Och hon sitter ju fortfarande kvar i häktet

Tror också att det helt enkelt handlar om att vi inte fått all info.
Hör nog också ihop med att åklagaren är så luddig med sitt utryck "Minst en av de misstänktas mobiltelefoner har kunnat spåras till platsen".
Man vet MH ljuger och vill sätta press på henne.
Citera
2023-01-13, 22:07
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Vad är det som är så svårt att förstå?

har förklarat flera gånger vad som menas med det här.

Båda deras rörelsemönster ledde polisen till fyndplatsen(området.)
En mobil har bevisligen varit på den exakta platsen den aktuella natten.
Båda har varit i området men kanske inte lyckats få ut någon info på den exakta platsen ur den andra mobilen?

Uttalandet att båda deras rörelsemönster ledde till fyndplatsen är från Rullman eller Finndahl(kommer inte ihåg vem utav de som sa det.

Det är helt skilda saker att leda till området och att koppla till den exakta platsen.

Jag försvarar inte MH på något vis men vi får ju hålla oss till rätt och fel ?

Svårt att förstå ;-))

Kan du inte läsa din egna text ...

En mobil kopplad till fp !
Åklagaren skrev MINST en telefon kopplad till fp !

Vi skall väl inte koppla Båda telefonerna till fp bara för att de pejlat bådas telefoner och bara fått en markerad till platsen för du tycker det ?

Båda har varit i området,
Vilken polis/åklagare har sagt det för det har jag missat ?

Men det är väl något jag inte fattar ;-))
Citera
2023-01-13, 22:10
Medlem
Citat:
Ingen här har lyssnat på JJs erkännande, vi har bara fått höra vissa delar utav det som advokaten har framfört. Troligtvis har hon nämnt MHs namn i sin berättelse, annars skulle den inte hänga ihop.
Sjäkvklart menar jag den delen vi har fått höra och läsa om i media (Där näms inte Maja)
Och det finns självklart delar som inte vi fått ta del av
Därför kan jag ej heller säga att JJ har berättat om Majas delaktighet och vad det sagts om det..
Citera
2023-01-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Jag försvarar inte MH på något vis men vi får ju hålla oss till rätt och fel ?

Svårt att förstå ;-))

Kan du inte läsa din egna text ...

En mobil kopplad till fp !
Åklagaren skrev MINST en telefon kopplad till fp !

Vi skall väl inte koppla Båda telefonerna till fp bara för att de pejlat bådas telefoner och bara fått en markerad till platsen för du tycker det ?

Båda har varit i området,
Vilken polis/åklagare har sagt det för det har jag missat ?

Men det är väl något jag inte fattar ;-))

Skrev ju denna förklaringen till dig tidigare ikväll och ändå frågar du samma sak igen? då har man svårt att förstå...
vem som sa det skrev jag också i mitt svar till dig men det hade du kanske också svårt att förstå...

Kolla sammanfattningen så finns det där.
Även flertalet nyhetsidor.
Vet att det var i en intervju i alla fall och inte skrivet i text.
Citera
2023-01-13, 22:12
Medlem
Citat:
Sjäkvklart menar jag den delen vi har fått höra och läsa om i media (Där näms inte Maja)
Därför kan jag ej heller säga att JJ har berättat om Majas delaktighet och vad det sagts om det..

Därför kan du ju inte vara så frågande och envis med att säga att hon inte nämnt henne när den infon inte har framkommit.
Citera
2023-01-13, 22:14
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja de fick pyssla på medans JJ boade in sig på häktet där. Inte ens polisen ville prata med henne så inte konstigt hon mådde pyton...

MH verkar ha varit mer "pratglad" och serverade väl lite mer på silverfat kan man tänka.

Åklagaren är ivrig att väcka åtal råder det ingen tvekan om.
Måtte han bara inte ha mer bråttom än att han hinner täcka alla ev. hål! Advokaten kommer att ha falkögon.
Citera
2023-01-13, 22:15
Medlem
Citat:
Vad är det som är så svårt att förstå?

har förklarat flera gånger vad som menas med det här.

Båda deras rörelsemönster ledde polisen till fyndplatsen(området.)
En mobil har bevisligen varit på den exakta platsen den aktuella natten.
Båda har varit i området men kanske inte lyckats få ut någon info på den exakta platsen ur den andra mobilen?

Uttalandet att båda deras rörelsemönster ledde till fyndplatsen är från Rullman eller Finndahl(kommer inte ihåg vem utav de som sa det.

Det är helt skilda saker att leda till området och att koppla till den exakta platsen.

Det är lite oklart med vad dom gått ut med tycker jag, bara för några dagar sen sa ju Rullman att EN av kvinnornas mobil kan kopplas till fyndplatsen, och innan har det nämts att man har hittat fyndplatsen genom att följa KVINNORNAS rörelsemönster den aktuella natten.
Citera
2023-01-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Måtte han bara inte ha mer bråttom än att han hinner täcka alla ev. hål! Advokaten kommer att ha falkögon.
Japp o advokaten vet hur man fäller krokodiltårar inför pressen, grym skådespelare faktiskt, så synd om JJ.
Citera
2023-01-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
Nej!
Var kan man höra hela hennes erkännade?

Vet inte, gör hon det?
Vi får inte lyssna på hennes erkönnande
Vi vet bara den delen som polis och advokat går ut med i media

Det trodde jag att alla förstod
Vad som är sagt för övrigt kan ingen av oss redovisa
Citera
2023-01-13, 22:18
Medlem
Citat:

Du skrev så här:

"Hon sitter och blåljuger och jag tror som du att hon är lika skyldig
men samtidigt blir jag lite tveksam pga att JJ i sitt erkännande inte nämner Maja
vad hon gjorde"

Du tolkar in saker du inte vet något om och presenterar dom sen som sanningar!

Det uppskattas inte och därför jag frågade efter källa...en källa som du inte kan presentera, eller hur?

Tänk på vad du skriver, tack
Citera
2023-01-13, 22:20
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/blodspar-efter-man-hittade-i-lagenheten-dar-tove-dog/

Vet inte om ni redan diskuterat detta och det är färdigpratat, men såg inget när jag sökte om det.
Det måste väl ändå varit något sen innan?

EDIT: såg nu på vetlandaposten att de vet vems blodet är och att det inte är av intresse för brottet.
Senast redigerad av Youareneveralone 2023-01-13 kl. 22:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in