2022-09-16, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Trodde de hade nordafrikanskt påbrå, men inte alls omöjligt att det är zigenskt påbrå. Jag frågar dig inte för att ifrågasätta dig, utan för att jag blev nyfiken då de bröderna har hållit på med väldigt mycket skit i hela Söderort, med start i Älvsjö, de senaste dryga 10 åren.

När jag grävde i de djupa arkiven hittade jag en utredning där Steven Marcot Lejweman redan som 15-åring var misstänkt för sexuellt ofredande och olaga hot. Målet avskrev dock.

Södertörns tingsrätt:

Jag tar inte gift på att han inte är zigenare. Den pojkens genuppsättning är mycket mycket defekt. Men det lilla jag vet om honom trodde jag inte att han skulle vara kapabel till något sånt här. Kändes mer som rätt desperat småhandlare.
Edit: Kollade lite på namnet Lejweman hos Linkedin, finns 5st med det namnet och tror det var 6 st i Sverige. Kanske hans far är från nordafrika som du säger? Efter som namnet verkar taget och den förutom de i Sverige är en i Spanien vid namn Nelson.
Senast redigerad av tjuvsmall 2022-09-16 kl. 00:54.
Citera
2022-11-05, 12:06
Medlem
Fick nu reda på att detta var en av min gammal klasskamrat från grundskolan.. Vi gick i samma klass i Hagsätraskolan i lågstadiet. Riktig ödmjuk kille som fick sitt liv taget allt för tidigt. Trodde han gick bort av hälsoskäl.. Vila i Frid Natty <3

Hoppas man får fast gärningsmannen. Hade gärna ställt upp och golat ner mördaren om jag hade bevis på vem det är.
Senast redigerad av FreshReset 2022-11-05 kl. 12:13.
Citera
2022-11-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
En skjutning har tyvärr blivit en axelryckning..
Ser löpet och skrollar vidare utan att läsa.

Självsanering, iaf en mindre. På sin höjd en mamma nånstans som sörjer.
Men sonen har såklart förtjänat det. Leka gangsterlivet ser ut så..
Även om det var "världens snällaste kille..fotbollstalang dessutom "
Dom flesta av dessa avarter kommer inte att dö av ålder. Mord, självmord, överdos kommer vara den dominerande orsaken.
Visst kan det vara felaktigt ibland men tro mig denna gubbe var riktigt schysst och var en ödmjuk kille. Först när jag fick höra att ej levde längre så trodde direkt att orsaken var av andra skäl än just mord. Skulle aldrig kunna föreställa mig att någon var så ilsken emot honom. Tyvärr kan vissa tydligen bli så arg så man vill att en bror ska sluta andas. Det är riktigt mörkt det. Det är tragiskt att vissa låter ens känslor kontrollera ens handlingar så pass mycket så man tar till sig grovt våld.
Nävar står ej på kartan på gatan längre. Allt färre gör upp med nävar längre. Våldet har blivit grövre och folk har blivit argare på varandra.

Vi gick i samma skola under lågstadiet. Och träffades på ibland i centrumet där vi bor sista åren han levde. Mycket trevlig kille som verkligen inte förtjänade att bli mördad, eller ingen förtjänar det men detta förvåna mig mycket. Ger all ära till honom! Så sorgesamt är det.
Senast redigerad av FreshReset 2022-11-05 kl. 21:22.
Citera
2022-11-06, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs88
Vi borde väl se det som bekräftat att BO är Nael Tesfay
Hans mamma har lagt upp en ny omslagsbild för 15 timmar på fb där man troligen ser Nael och massa blommor.

Någon som vet mer om BO ?
MGM ?
Ja, vi gick i lågstadiet tillsammans. Född 1992. Ödmjuk kille helt enkelt. Jag vet inte varför det gick som det gick.
Citera
2022-12-08, 02:26
Medlem
Tycker det framkommit väldigt lite i denna tråd kring BO och ev GM. Någon som är insatt i tråden och vet mer om vilken av sthlms konflikter detta mord kopplas till? Spekulationer säger Älvsjö-Hagsätra konflikten men folk nämner även Farsta intern konflikt.

Vet någon när åtal väcks mot den häktade? Lär ju va rätt snart med tanke på häktningstiden. Kan någon bidra med mer information om misstänkt GM Sam Kusoffsky? Har även förstått som att en annan Steven från Älvsjö tidigare varit häktad men blivit släppt.
Citera
2022-12-12, 11:53
Medlem
Sam Kusoffsky sitter alltjämt häktad misstänkt för mord. Nu har dock åtal väckts mot honom i ett annat mål.

Tillsammans med Melker Jagborn åtalas Sam Kusoffsky för grov utpressning och människorov. Det sedan de tillsammans och i samförstånd med annan okänd person, utdelat slag och sparkar mot en ung mans kropp. Misshandeln fortsatte med sparkar mot huvudet när mannen låg ner på marken. Det uttalades även hot om att han skulle komma att dödas om han inte betalade 50 000 kronor till dem. Under misshandeln hotade Sam Kusoffsky offret med en pistol.

Mannen tvingades sedan in i en bil och kördes under flera timmar runt i Nacka och Södermalm, i syfte att fortsätta utpressningen. I bilen mottog mannen ytterligare hot och blev slagen i ansiktet.

Melker Jagborn åtalas dessutom för narkotikabrott, olaga hot, brott mot knivlagen samt ringa narkotikabrott vid andra tillfällen.

Under en period satt även Sad!q B0njad och F3licia Dufv3nberg häktade för inblandning i människorovet och den grova utpressningen.

Nacka tingsrätt:
Citera
2022-12-12, 12:11
Medlem
Citat:
Sam Kusoffsky sitter alltjämt häktad misstänkt för mord. Nu har dock åtal väckts mot honom i ett annat mål.

Tillsammans med Melker Jagborn åtalas Sam Kusoffsky för grov utpressning och människorov. Det sedan de tillsammans och i samförstånd med annan okänd person, utdelat slag och sparkar mot en ung mans kropp. Misshandeln fortsatte med sparkar mot huvudet när mannen låg ner på marken. Det uttalades även hot om att han skulle komma att dödas om han inte betalade 50 000 kronor till dem. Under misshandeln hotade Sam Kusoffsky offret med en pistol.

Mannen tvingades sedan in i en bil och kördes under flera timmar runt i Nacka och Södermalm, i syfte att fortsätta utpressningen. I bilen mottog mannen ytterligare hot och blev slagen i ansiktet.

Melker Jagborn åtalas dessutom för narkotikabrott, olaga hot, brott mot knivlagen samt ringa narkotikabrott vid andra tillfällen.

Under en period satt även Sad!q B0njad och F3licia Dufv3nberg häktade för inblandning i människorovet och den grova utpressningen.

Nacka tingsrätt:

Kommer dom ta hänsyn till att han sitter häktad misstänkt för mord i fråga om påföljd i ovan nämnda mål?
Citera
2022-12-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Kommer dom ta hänsyn till att han sitter häktad misstänkt för mord i fråga om påföljd i ovan nämnda mål?

Nej, det ska de rimligen inte göra. Om påföljden hade kunnat bli skyddstillsyn skulle det påverka (han hade inte fått det), men nu handlar det om brottslighet med flera års fängelse i skalan.
Citera
2022-12-15, 00:05
Medlem
Finns de riktiga kriminella i Solberga??
Citera
2022-12-30, 15:45
Medlem
Citat:

Nacka tingsrätt:

Finns det möjlighet att lägga upp denna fup igen? Tack på förhand.
Citera
2023-01-02, 20:12
Medlem
Citat:

Nacka tingsrätt:

Ingen som sitter på denna fup?
Citera
2023-01-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeljohn123
Finns det möjlighet att lägga upp denna fup igen? Tack på förhand.

Här har du FUP och dom i det målet.

Nacka tingsrätt:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in