Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Fan vet jag. Det finns dock massor av klipp på ukrainska soldater i klungor ellersom precis har samlats 15 mani nån stuga och sen flyger skiten i luften efter en direktträff från artilleri eller grk. Samma sak kan givetvis drabba ryssarna.
Fast då ligger de inte på ett fält med inte ett hus i sikte, eller hur?
Ditt påstående om att de satt och lunchade och blev överraskade av artillerield är enormt verklighetsfrånvänt. Den enkla anledningen är att de anfallit fientliga positioner och dött i en kombination av artilleri, drönare och finkalibrig eld.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Det kommer!
Bra!
Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Nej, inte vad jag vet. Det finns en del bloggar och hemsidor men de har inte så mycket. Finns säkert massa ryska grejer också men jag kan inte ryska och det mesta på ryska verkar ändå vara på telegram.
Det mesta letar sig ut från Telegram. Det är jag säker på. Hade det dykt upp hundratals bilder på döda ukrainska soldater så hade det nått även västlig media på något sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Öh, jo. Inlägg som visar högar med döda ryssar på en åker får vara kvar och även gore som visar döda ryssar får vara kvar. Inlägg som visar ukrainska döda och som inte alls innehåller gore plockas dock systematiskt bort. Jag har upplevt detta flera gånger och många andra har upplevt samma sak. Men visst, du får gärna dra igång en diskussion om detta i relevant forumdel och försöka få en garanti från admin/mod för att inlägg som visar ukrainska förluster (inlägg utan extrem blodig gore) inte bara raderas inom några timmar, som det har varit hittills.
Moderatorerna stänger av både pro-ukrainska och pro-ryska skribenter för svammel och annat.
Det har inte med innehållet av inläggen att göra. Jag har själv länkat bilder på döda ukrainare via twitter och aldrig fått det borttaget. Det har varit ett diskussionsunderlag.