2023-01-13, 11:30
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Både och?

Så hur gör vi i en situation där extremen tillhör ena könet och genomsnittet det andra?

Citat:
Jag anser och hävdar att män är bättre än kvinnor enligt normalfördelningskurva på allting i världen förutom att föda barn.

Jag kan inte förbinda mig till en enda sak som kvinnor är bättre än män på att göra - av allt i hela världen och på ett genomsnittlig nivå. Jag kan verkligen inte det. Kan du?

Ja, jag har redan gett dig exempel i ett annat inlägg som även innehåller andra saker för dig att svara på.
Citera
2023-01-13, 11:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Kvinnor är bra på massor av saker. Problemet är att tokfeminism & nyvänster har lurat i kvinnor att dom måste agera som män, för annars är dom förtryckta. Vilket givetvis inte går så bra. Män är bäst på att vara män. Kvinnor är bättre än män på att vara kvinnor.

Ingen direkt raketkirurgi.
Citera
2023-01-13, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Varför? Vi kommer inte komma överens i den frågan.

Det är inget att komma överens om, antingen kan du ge exempel på där jag säger emot mig själv eller så kan du inte det. Om du inte kan bör du be om ursäkt för din halmgubbe.
Citera
2023-01-13, 11:34
Medlem
Hamsterbolls avatar
Ibland saknar jag tiden då det normala var att män ÄLSKADE kvinnor och kvinnor älskade män. När man flirtade öppet, visslade på gatan och åtrådde varandra. När män var gentlemän och kvinnor såg upp till männen.

Att vända män och kvinnor mot varandra var det mest lyckade eliten kunde göra. Ett splittrat folk som inte ens skaffar barn för att de hatar varandra och sig själva så mycket. Söndra och härska. Jösses.
Citera
2023-01-13, 11:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är inget att komma överens om, antingen kan du ge exempel på där jag säger emot mig själv eller så kan du inte det. Om du inte kan bör du be om ursäkt för din halmgubbe.

Men jag har ju gett exempel flera gånger. Som jag redan förklarat är problemet att du inte vill kännas vid dem. Alltså kan vi inte komma vidare med den frågan, eftersom jag tycker en sak och du en annan och ingen av oss lär byta åsikt.

Det enda vi kan göra är alltså att lämna frågan kring huruvida du säger emot dig själv till andra att bedöma och att du istället en gång för alla slår fast:

Avgör man bäst ett köns färdighet inom ett specifikt område genom att titta på genomsnittet av alla personer tillhörande könet eller genom att titta på den yttersta eliten inom området?
Eller har du ett tredje sätt som är ännu bättre?

Det hela är en väldigt enkel fråga och att du inte tycks kunna svara den på börjar faktiskt bli ganska talande.
Citera
2023-01-13, 11:44
Medlem
Citat:
https://www.instagram.com/p/CnSpPnaIfGC/

När ska kvinnor som kollektiv grupp erkänna att makt, status och pengar är viktigare än personliga attribut när det kommer till partner? Att vara snäll är underordnat?
Varför lär vi inte våra unga pojkar att jaga efter makt, status och pengar när snälla män ändå inte får partner eftersom kvinnor är ultraradikalt ytliga och bara vill åt status makt och pengar?

Jag hoppas få bevittna den totala lögnen skåda ljuset i framtiden när kvinnor som kollektiv grupp blir uthängda för detta enorma hyckleri som plågat män i årtioden.

Kvinnor är mycket mer ytliga, irrationella, falska och oetiska än män - alla kategorier.

En man med makt och pengar kan hitta en kvinna som har en bra insida och falla i kärlekens tunnel.
En kvinna med makt och pengar kan inte hitta någon som är lägre ner i socio hiearkin ens...
Läs: https://en.wikipedia.org/wiki/Hypergamy

Inte nog med att de är djupt oetiska i sitt val av partners tänkte jag snabbt skapa en lista över saker dom är sämre än män på som kollektiv:

* Sporter, finns det någon sport kvinnor är bättre än män?
* Träning, fysiskt sämre rustade men sämre på i princip allting som går att utföra i världen.
* Humor, alla de bästa komikerna är män och det är alltid en man som du vet som är roligast i din umgängeskrets.
* Jobb, inom alla branscher är det män som är i toppen.
* Högre neuroticism inom big 5, tendens till att uppleva negativa tankar som är kopplat till allt negativt i livet. (Frånvaro från jobb, sämre uppfostran, tråkigare person, SSRI missbruk, mer sjuk på alla sätt)

Jag kan inte komma på något kvinnor är bättre än män på? De bästa kockarna i världen är bevisligen män. Det finns knappt någon kvinna som har ett egen matprogram eller är stjärnkock för den delen.
Män är mer kreativa på alla möjliga mått mätta.

Artister? Konstnärer? Alla kända konstnärer är män i princip.

Här har vi en typisk kvinna som nu blivit ihop med en bunt pengar:
Bara den här synen på stan i verkligheten är overklig. Du hade aldrig sett en kvinna vara ihop med en sån här man irl om han inte har pengar och makt.

Här är en bättre bild på dom:
https://preview.redd.it/3bna6e4gguw41.jpg?auto=webp&231358c2

Vad är kvinnor bättre då tänker ni, prata känslor kanske?
Världens bästa Psykologer alltså? Alla män. Titta på h-score professorer inom psykologi och särskilt klinisk- män män män.

SERIÖS Fråga, vad är kvinnor bättre än män på egentligen? Jag kan inte hitta något.
Säger inte att det inte ligger en del sanning i det du skriver men du har helt fel i att kvinnor är sämre än män i alla kategorier och du framstår som ett kvinnohatande svin.

Det stämmer att kvinnor generellt ligger högre på neuroticism, att de smartaste människorna i världen nästan alla är män och att en stor majoritet kvinnor inte ens kan mäta sig med de klenare männen fysiskt i sporter.

Det du inte verkar bry dig om är att allt detta ligger på gruppnivå och du väljer ut extremer. Snackar vi de 2000 mest intelligenta människorna i världen så är nästan alla män. Kollar du på några miljoner människor så är nästan alla kvinnor. Det kallas en bellkurva. Maria Sharapova eller Serena Williams hade spöat gemene svensk i tennis även om de hade fått storstryk av manliga atleter.

När det gäller intelligensen så hittar du män både i botten och på toppen. På gruppnivå är kvinnor smartare än män och du träffar sällan på toppen i vardagen. Går du till gemene arbetsplats är kvinnorna smartare än männen där. Går du till ett gäng konstruktörer eller andra ingenjörer så är troligen männen lite smartare.
Citera
2023-01-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Men jag har ju gett exempel flera gånger. Som jag redan förklarat är problemet att du inte vill kännas vid dem.

Nej du har du inte, citera två inlägg från mig som säger emot varandra eller sluta ljug!
Citera
2023-01-13, 11:47
Medlem
Citat:

När ska kvinnor som kollektiv grupp erkänna att makt, status och pengar är viktigare än personliga attribut när det kommer till partner? Att vara snäll är underordnat?
Varför lär vi inte våra unga pojkar att jaga efter makt, status och pengar när snälla män ändå inte får partner eftersom kvinnor är ultraradikalt ytliga och bara vill åt status makt och pengar?

Jag hoppas få bevittna den totala lögnen skåda ljuset i framtiden när kvinnor som kollektiv grupp blir uthängda för detta enorma hyckleri som plågat män i årtioden.

Kvinnor är mycket mer ytliga, irrationella, falska och oetiska än män - alla kategorier.

En man med makt och pengar kan hitta en kvinna som har en bra insida och falla i kärlekens tunnel.
En kvinna med makt och pengar kan inte hitta någon som är lägre ner i socio hiearkin ens...
Läs: https://en.wikipedia.org/wiki/Hypergamy

Inte nog med att de är djupt oetiska i sitt val av partners tänkte jag snabbt skapa en lista över saker dom är sämre än män på som kollektiv:

* Sporter, finns det någon sport kvinnor är bättre än män?
* Träning, fysiskt sämre rustade men sämre på i princip allting som går att utföra i världen.
* Humor, alla de bästa komikerna är män och det är alltid en man som du vet som är roligast i din umgängeskrets.
* Jobb, inom alla branscher är det män som är i toppen.
* Högre neuroticism inom big 5, tendens till att uppleva negativa tankar som är kopplat till allt negativt i livet. (Frånvaro från jobb, sämre uppfostran, tråkigare person, SSRI missbruk, mer sjuk på alla sätt)

Jag kan inte komma på något kvinnor är bättre än män på? De bästa kockarna i världen är bevisligen män. Det finns knappt någon kvinna som har ett egen matprogram eller är stjärnkock för den delen.
Män är mer kreativa på alla möjliga mått mätta.

Artister? Konstnärer? Alla kända konstnärer är män i princip.

Här har vi en typisk kvinna som nu blivit ihop med en bunt pengar:
Bara den här synen på stan i verkligheten är overklig. Du hade aldrig sett en kvinna vara ihop med en sån här man irl om han inte har pengar och makt.

Här är en bättre bild på dom:
https://preview.redd.it/3bna6e4gguw41.jpg?auto=webp&231358c2

Vad är kvinnor bättre då tänker ni, prata känslor kanske?
Världens bästa Psykologer alltså? Alla män. Titta på h-score professorer inom psykologi och särskilt klinisk- män män män.

SERIÖS Fråga, vad är kvinnor bättre än män på egentligen? Jag kan inte hitta något.
Om det är som så att män i genomsnitt är bättre än kvinnor på allt utom att föda barn.

Vart vill du komma?

Kvinnor är biologiskt programmerade att hitta mannen med de bästa generna, för män spelar det ingen roll då de kan få barn med tusentals kvinnor.

I alla populationer så har en större andel män än kvinnor fått gå barnlösa.
Det är ren logik och har varit det som drivit på mänskligheten.
Kvinnor letar efter män som kan skydda och försörja dom.

Den stora majoriteten män får barn, är det de snälla männen som inte hittar kvinnor och inte får barn?

Nej knappast, snarare misslyckade män som inte vad de håller på med.
Vidare så tyder ju allt på att incel männen inte är snälla utan snarare hatiska och tar varje chans till att försöka trycka ner kvinnor istället för att ta ansvar för sin livssituation.

Varför skulle kvinnor vilja ha pojkar som lägger skulden på omgivningen istället för sig själva?

Män har ju också preferenser för kvinnor som utseende, fertilitet, egenskaper för att bli en bra mamma etc.
Citera
2023-01-13, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Om det är som så att män i genomsnitt är bättre än kvinnor på allt utom att föda barn.

Vart vill du komma?

Kvinnor är biologiskt programmerade att hitta mannen med de bästa generna, för män spelar det ingen roll då de kan få barn med tusentals kvinnor.

I alla populationer så har en större andel män än kvinnor fått gå barnlösa.
Det är ren logik och har varit det som drivit på mänskligheten.
Kvinnor letar efter män som kan skydda och försörja dom.

Den stora majoriteten män får barn, är det de snälla männen som inte hittar kvinnor och inte får barn?

Nej knappast, snarare misslyckade män som inte vad de håller på med.
Vidare så tyder ju allt på att incel männen inte är snälla utan snarare hatiska och tar varje chans till att försöka trycka ner kvinnor istället för att ta ansvar för sin livssituation.

Varför skulle kvinnor vilja ha pojkar som lägger skulden på omgivningen istället för sig själva?

Män har ju också preferenser för kvinnor som utseende, fertilitet, egenskaper för att bli en bra mamma etc.

Du inledde bra men slutade snett. Det är alfahannarna som knullar alla kvinnor, därför blir fler män än kvinnor barnlösa. Simps får däremot försörja alfahannarnas barn.
Citera
2023-01-13, 11:59
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Ibland saknar jag tiden då det normala var att män ÄLSKADE kvinnor och kvinnor älskade män. När man flirtade öppet, visslade på gatan och åtrådde varandra. När män var gentlemän och kvinnor såg upp till männen.

Att vända män och kvinnor mot varandra var det mest lyckade eliten kunde göra. Ett splittrat folk som inte ens skaffar barn för att de hatar varandra och sig själva så mycket. Söndra och härska.
Jag ser varken upp till eller ner på normala män (hatarna på Flashback är en autistisk minoritet som ej hör till den kategorin) utan betraktar män på samma jämna nivå som jag betraktar kvinnor - nämligen som individer med följande komplexitet.

Detta är ett betydligt mer respektfullt perspektiv att ha på sina medmänniskor än den mossigt utdaterade modellen att döma människors egenskaper och personligheter utefter vad de har mellan benen.
Livet är ingen teater och folk är inte menade att tvingas in i olika roller beroende på kön. Låt folk få vara människor med sin egen medfödda karaktär istället.

Det där med att söndra och härska är förövrigt bara en snurrig konspirationsteori utan nån bestämd verklighetsanknytning. Socialt isolerade människor är kända för att snöa in sig på sånt trams.

Gemenskap mellan folk existerar fortfarande även om man knappast lär hitta mycket av den på detta ökända hatforum.
Citera
2023-01-13, 12:05
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Att vända män och kvinnor mot varandra var det mest lyckade eliten kunde göra. Ett splittrat folk som inte ens skaffar barn för att de hatar varandra och sig själva så mycket. Söndra och härska. Jösses.
Notera även att detta i princip endast införts i VITA länder.
Citera
2023-01-13, 12:08
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej du har du inte, citera två inlägg från mig som säger emot varandra eller sluta ljug!

Så parodin fortsätter.

Jag har redogjort för det i bl.a. dessa två inlägg:
(FB) Kvinnor är skräp på alla kategorier.
(FB) Kvinnor är skräp på alla kategorier.

Jag kan nu se i framtiden:

1. Du kommer förneka att redogörelsen stämmer och sedan återigen kräva en ursäkt som du inte kommer få.

2. Vi kommer fortsätta upprepa våra ståndpunkter

3. Du kommer slinka iväg med svansen mellan benen och felaktigt skyller det på något i stil med "att du inte vill prata med lögnare" alternativt kommer jag tröttna på dig.

4. Min väldigt enkla fråga kommer förbli obesvarad för all framtid. Av den ännu enklare anledningen att du med alla sannolikhet inte kan svara på den utan att göra det ännu tydligare att du sagt emot dig själv.

Det hela är ett moment 22. Vi kan alltså lika gärna antingen snabbspola fram till punkt 3 alternativt att du svarar på min väldigt enkla fråga. (Du kommer såklart vägra båda dessa alternativ och gå på punkt 1 istället).

Sådär, nu kan vi låta parodin fortsätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in