2022-10-26, 13:02
Medlem
Akvavitaes avatar
Tyckte serien var intressant… Ända tills allt blev en rasifierad chickflick. Såg inte färdigt den när det började handla om Glenda Cleveland. Så jävla tråkigt och förutsägbart.
Citera
2022-10-26, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bratmobile
Den är sexig och helt klart sevärd men hade väntat mig lite mer grafiska grejer, är man inte påläst sen innan så missar man ju rätt mycket av vad han faktiskt pysslade med.

Lite segt med delen om grannen som i största del är påhittat för serien.

Hände inget av det med grannen på riktigt?
Citera
2022-10-27, 14:42
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvavitae
Tyckte serien var intressant… Ända tills allt blev en rasifierad chickflick. Såg inte färdigt den när det började handla om Glenda Cleveland. Så jävla tråkigt och förutsägbart.
Precis, det blev trist att se det. Dessutom så är det ju inte heller helt sant.
Citera
2022-10-27, 15:05
Medlem
Akvavitaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Hände inget av det med grannen på riktigt?

Glenda var misstänksam eftersom det var hon som ringde polisen när hennes dotter hade hittat Konerak gåendes i gatan naken och sinnesförvirrad. Men att hon skulle bo ens i samma byggnad som Dahmer stämmer inte. Hon bodde i ett hus bredvid.

Att det stank lik i Dahmers trappuppgång stämmer oxå, men grannarna verkar aldrig ha fått intrycket att det var något fel med Dahmer.
Citera
2022-11-01, 18:38
Medlem
Vad heter platsen där han bodde? Lägenhetshuset är ju rivet sen länge. Vad finns där nu?
Citera
2022-11-02, 13:12
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasuno
Vad heter platsen där han bodde? Lägenhetshuset är ju rivet sen länge. Vad finns där nu?

Oxford Apartments.

Det skulle göras en park men det blev tydligen (?) aldrig av.
Citera
2022-11-02, 16:23
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Oxford Apartments.

Det skulle göras en park men det blev tydligen (?) aldrig av.
Jeffrey Dahmer park vore ett passande namn.
Citera
2022-11-04, 14:55
Medlem
Sökte på Amerikanska sidor och det är en gräsmatta med svart staket runt nu.
Citera
2023-01-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Det finns, för den som vill läsa om Dahmer och dennes uppväxt, en massa komplexa detaljer som kom att forma honom. Hans mor tog starka mediciner medan hon var gravid med Jeffrey. Han fick som spädbarn väldigt lite närhet och ingen fick röra honom för hans mor. Olyckliga omständigheter kom att forma honom som person. Jag skulle gissa på att han tog skada redan som foster, något som ytterligare förstärktes av gener och anlag i kombination med en olycklig uppväxt.

Han är dessutom ett psykologiskt mysterium. Han var på intet sätt någon psykopat. Han hade full förmåga att förstå det felaktiga i det han gjorde. Men han var fullständig slav under sina tvångsmässiga begär som nog ingen, än idag, fullt ut kunnat förklara. Det verkar finnas någon underliggande önskan om närhet i hans handlingar. Att få behålla genom att mörda.

Jeffrey är sannolikt den mest skruvade mördaren genom tiderna. Han gjorde så många makabra saker. Hälla syra o kokande vatten i hjärnan, ta med sig ett huvud till jobbet, polaroid-fotografier på dom döda kropparna i lustiga poseringar och det ständiga behovet av att äta och smaka. Som någon slags infantil störning där han inte fick utlopp för dessa begär och behov som barn.
Ja precis och pga alla dem omständigheterna är jag övertygad om att han inte var ond eller psykopat!
Som dem skildrar i serien så begick han alla sina brott under påverkan av alkohol och aldrig som nykter , och har dessutom berättat i intervjuer att den minst ” roliga” saken att göra var att behöva döda offren, utan det var bara ”a means to an end” för att få tag i ett lik att ha sex med och experimentera på.
Han hade troligtvis också borderline eftersom han inte ville bli lämnad av sina offer varken i livet eller som döda, därav att han åt dem för att dem skulle bli en permanent del av honom.

Jag tycker mest synd om honom, att ha vuxit upp i en sån dysfunktionell familj och alltid varit utsatt och mobbad under sin uppväxt gjorde ont att se i serien.
Han var offer för sina egna komplexa omständigheter.

Med det sagt så betyder det inte att jag sympatiserar mer med honom än med offren, för dem förtjänade absolut inte sina öden!
Senast redigerad av Fizenhaial 2023-01-03 kl. 19:44.
Citera
2023-01-06, 22:43
Medlem
det e synd om dhamer
Citera
2023-01-09, 23:51
Avslutad
Sjuk sjuk man. Mådde dåligt av å titta på denna serie,men bra på sitt sätt var den.
Citera
2023-01-13, 00:33
Medlem
Psyko Dads avatar
Den var rätt bra även om man kunde ha kortat ner den med några avsnitt i mitt tycke.
Huvudrollsinnehavaren vars namn jag glömt men känner igen från AHS spelade JD mycket bra.
Sanslös mördare som kom undan så länge för polisernas nonchalans och lathet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in