2023-01-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Är det negern MH eller mellanösterntjejen JJ som de pratar om i klippet nedan:

https://www.youtube.com/watch?v=UDFW2yCqXe0

Den Svenska
Citera
2023-01-12, 22:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Borde inte Pingstkyrkans huvudskyddsombud stänga lokalavdelningen i Vetlanda? Om det är sådana här små monster man fostrar där känns hjärntvätteriet riktigt farligt.
Och borde inte MH:s pingstpastorpappa vara lite bättre än andra på att uppfostra sitt barn till att vara en god människa ?
Nej, religiösa är och förblir hycklare av Guds nåde.

Vad är bevisat kring MH's delaktighet?
Vad jag förstår hävdar hon själv att hon sov när detta hände?
Hon kanske var så redlös att hon låg utslagen i sovrummet. Åsså vill hon inte berätta att hon var redlöst full för att hennes pappa är pingstpastor.

Det kanske är sant. Det kanske är därför som det bara var en, och inte två, mobiltelefoner på platsen där TT dumpades.

Allt ovan är så klart under förutsättning att det inte finns något som bevisar motsatsen. Jag har inte 100% koll på allt som framkommit i detta, och definitivt inte på vad som blivit trådsanningar.
Citera
Medlem
Om det nu blir dråp så är det 6-10 år. Utan att ha sett fup, säg 8 år. Gravfridsbrottet borde betraktas som grovt så mellan 2-8 år, säg 4 år och så hälften i rabatt. Det blir nog 10 år för JJ i alla fall.
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Den Svenska

Klockrent

Helt rätt! Det är precis hon, den svenska, som de pratar om!
Citera
2023-01-12, 22:23
Medlem
Detta med GWs uttalande om att Tove legat ute ett tag , och obuktionsresultat dröjer, kan det kanske beror ,på andra skador? t.ex att något djur atit på kroppen?, Vet vi något om djurlivet i området
Citera
2023-01-12, 22:27
Medlem
[quote=trngw|83094029]
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla

Polisen avfärdar en jävla massa saker som de sedan får ångra. Det måste väl även du veta!?

Jag tvivlar inte på att de kan ha mördat henne. Men jag inser också att det mycket väl kan vara så att de inte alls haft tanken att mörda TT och att hennes dödsfall var omenat och skedde genom en händelse som JJ och MH inte alls hade någon som helst tanke på skulle kunna leda till döden.

Ingenting vi vet utesluter den möjligheten.

Däremot anser jag, liksom de flesta verkar det som, att om det varit på det viset, så hade de slängt sig på telefonen och larmat ambulans. Nu åkte JJ istället till donken och drog i sig en burgare och sen åkte de och dumpade TT under ett träd ute i skog. För mig säger det en hel del. Men för en domstol hör inte det till saken om huruvida de är skyldiga för mord eller inte.

Ja tyvärr har du rätt
Så fungerar våra lagar

Det borde vara höga straff när man agerar som tjejerna gjort
Giftelsfrilagens strafftid är alldeles för låg och för offrens anhöriga måste det kännas oherhört traumstiskt
Citera
2023-01-12, 22:27
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Om det nu blir dråp så är det 6-10 år. Utan att ha sett fup, säg 8 år. Gravfridsbrottet borde betraktas som grovt så mellan 2-8 år, säg 4 år och så hälften i rabatt. Det blir nog 10 år för JJ i alla fall.

Blev lite fundersam här om gravfriden kan tänkas absorberas av dråpet, eller mordet, i detta fallet. Jag kan ju tycka att så inte bör vara fallet. Men svenska domstolar brukar vara rätt mycket mesigare än mig när det kommer till straffbedömningar.
Citera
2023-01-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vad är bevisat kring MH's delaktighet?
Vad jag förstår hävdar hon själv att hon sov när detta hände?
Hon kanske var så redlös att hon låg utslagen i sovrummet. Åsså vill hon inte berätta att hon var redlöst full för att hennes pappa är pingstpastor.

Det kanske är sant. Det kanske är därför som det bara var en, och inte två, mobiltelefoner på platsen där TT dumpades.

Allt ovan är så klart under förutsättning att det inte finns något som bevisar motsatsen. Jag har inte 100% koll på allt som framkommit i detta, och definitivt inte på vad som blivit trådsanningar.

Enligt GW så fanns det säkra bevis på att även Maja gick att spåra till fyndplatsen
Citera
2023-01-12, 22:32
Medlem
[quote=trngw|83094029]
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla

Polisen avfärdar en jävla massa saker som de sedan får ångra. Det måste väl även du veta!?

Nähä? Det menar du inte.

Jag tvivlar inte på att de kan ha mördat henne. Men jag inser också att det mycket väl kan vara så att de inte alls haft tanken att mörda TT och att hennes dödsfall var omenat och skedde genom en händelse som JJ och MH inte alls hade någon som helst tanke på skulle kunna leda till döden.

Ingenting vi vet utesluter den möjligheten.

Däremot anser jag, liksom de flesta verkar det som, att om det varit på det viset, så hade de slängt sig på telefonen och larmat ambulans. Nu åkte JJ istället till donken och drog i sig en burgare och sen åkte de och dumpade TT under ett träd ute i skog. För mig säger det en hel del. Men för en domstol hör inte det till saken om huruvida de är skyldiga för mord eller inte.

En tös är död, två av dom andra töserna var I lägenheten.
Var det meningen att Tova skulle dö?
Antagligen inte.
Vart dom skrämda och fick panik?
110%. Kan det då va så att dom ringt en tredje part för att få hjälp?
Jajamen.
Citera
2023-01-12, 22:32
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/polisen-letade-for-fullt-efter-tove-men-forhorde-inte-misstankta-kvinnan-i-haktet

Intressant att MH ändå verkar ha pratat en del initialt
Citera
2023-01-12, 22:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

Ja tyvärr har du rätt
Så fungerar våra lagar

Det borde vara höga straff när man agerar som tjejerna gjort
Giftelsfrilagens strafftid är alldeles för låg och för offrens anhöriga måste det kännas oherhört traumstiskt

SD motionerade för ett par år sedan om att straffet för brott mot griftefriden skulle skärpas och att även ett grovt brott skulle införas. Jag vill minnas att den motionen i väsentliga delar klubbades av riksdagen. Får ta och kolla upp detaljerna i det där.

Note: Citeringen i ditt förra inlägg blev galen, det ser ut som någon annan än jag skrivit mitt inlägg
Citera
2023-01-12, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
GW sa att gravfridsbrott ger högst 2 års fängelse
Han sa också att om Maja bara medverkat/ blir dömd till gravfridsbrott så gissade han att hon släpps redan i sommar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in