Citat:
Ursprungligen postat av
Redstar12
Är det verkligen lätt? Nej det är inte alltid lätt. Men i detta fallet borde man ha vaknat till när en vårdnadstvist har pågått i 7 år. Vilke myndighet som helst borde ha fattat att 7 år är inte hälsosamt för barnet varken av mamman eller pappan.
Hur kan du anse de till stalkning när man har ett barn gemensamt? Jag flyttar så nära som möjligt nära mitt barn och INTE min föredetta! Stalkning är när man inte vill lämna en person ifred. När man har barn så blir det svårt att kalla någorlunda stalkning. Är du någon soc tant som inte ser skillnad på en pappa som vill vara nära sitt barn och inte med sin fru som man har skiljt sig ifrån?
Det är lätt om man gör en objektiv utredning,i det här fallet finns dessutom hur mycket som helst att gå på. Det är klart man kan stalka någon även om det är ens biologiska barn, man är inte immun mot allt för det även om man lätt får det intrycket i Sverige.
Jag är långt från socialtant, hade jag varit det hade det blivit en annan ordning på torpet. Jag ser det som en förolämpning faktiskt.
Får jag fråga dig om du är en stalkande galning som förföljer sitt ex och sitt barn eftersom du tar åt dig så och inte kan se skillnad på en stalker och en pappa som flyttar för barnets skull ?