2023-01-12, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turtellini
Nej, man blir inte per automatik svensk medborgare bara för man föds på svensk mark. Detta är inte USA.
Om ett barn är fött före 1 april 2015 men efter 1 juli 2001 är det föräldrarnas medborgarskap som avgör vilket medborgarskap deras barn får.
Nu talar jag om pojken C, eftersom båda föräldrarna har svenskt medborgarskap, så får pojken också svensk medborgarskap när han föds.
Jag har inte nämnt ett ord om att man per automatik blir svensk medborgare för att man föds på svensk mark.
C är född 2014 så på så sätt gäller regeln för honom.
Citera
2023-01-12, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Frågan är om det är något psykiskt! i så fall så har vi många psyk sjuka i landet. Samtliga som har muslimskt påbrå bör då på definitionen vara psyksjuka efter som 9 av 10 av dom löser konflikter med att ha ihjäl motparten eller någon i deras närhet. I deras kultur är det normalt så frågan kvarstår om huruvida det e normalt eller sjukt när deras kultur yttringar ger sig till känna i vårt en gång så fridfulla land!
Vi har många psykiskt sjuka människor i Sverige . Du tex. Använder dig av detta fruktansvärda , avskyvärda , oförlåtliga brott för att visa ditt förakt , hat gentemot invandrare . Visar ingen respekt , tar ingen hänsyn till den lilla pojken som blev mördad . Du är totalt empatilös. Hatar du dig själv , självförakt ? Detta land kommer aldrig att bli fridfullt så länge de finns hatare som du . Du behöver inte gilla invandrare men lär dig vad gränsen går , vad du kan säga och inte säga . Hitta tillbaks till din empatiska sida , den kommer att behövas . Tänk på mamman , hon behöver inte detta , inte kommentarer som dina . Vilket helvete hon måste genomlida . Visa vördnad ..
Citera
2023-01-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Det är lätt att se vem som är terrorist i en vårdnadstvist. Man behöver inte lyssna på ord alls utan bara se på handlingar. De tar för sig själva ,att lyssna på båda sidor fungerar inte när den ena parten är våldsam och personlighetsstörd. Att ta för givet att det är en "konflikt" är helt fel här finns ju bevisat överfall och stalking på både mamma och barn. Man ska inte resonera med en sån. Han ska stoppas. Men inte i Sverige inte

Är det verkligen lätt? Nej det är inte alltid lätt. Men i detta fallet borde man ha vaknat till när en vårdnadstvist har pågått i 7 år. Vilke myndighet som helst borde ha fattat att 7 år är inte hälsosamt för barnet varken av mamman eller pappan.

Hur kan du anse de till stalkning när man har ett barn gemensamt? Jag flyttar så nära som möjligt nära mitt barn och INTE min föredetta! Stalkning är när man inte vill lämna en person ifred. När man har barn så blir det svårt att kalla någorlunda stalkning. Är du någon soc tant som inte ser skillnad på en pappa som vill vara nära sitt barn och inte med sin fru som man har skiljt sig ifrån?
Citera
2023-01-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puro
Vi har många psykiskt sjuka människor i Sverige . Du tex. Använder dig av detta fruktansvärda , avskyvärda , oförlåtliga brott för att visa ditt förakt , hat gentemot invandrare . Visar ingen respekt , tar ingen hänsyn till den lilla pojken som blev mördad . Du är totalt empatilös. Hatar du dig själv , självförakt ? Detta land kommer aldrig att bli fridfullt så länge de finns hatare som du . Du behöver inte gilla invandrare men lär dig vad gränsen går , vad du kan säga och inte säga . Hitta tillbaks till din empatiska sida , den kommer att behövas . Tänk på mamman , hon behöver inte detta , inte kommentarer som dina . Vilket helvete hon måste genomlida . Visa vördnad ..

Inte många rätt där. Så du tillhör dom som är allergisk mot sanningen, tror du mamman läser på FB ?
Citera
2023-01-12, 17:28
Medlem
Problemet är att a) han hade inga skäl för sin vistelse i Sverige, speciellt inte om man avser flytta hem och skaffa pass åt sitt barn i syfte ta barnet i från sin moder. Sedan har han skaffat sig en relativt meningslös utbildning OCH på Mittuniversitetet av alla j*vla ställen. b) Dylika utbildningar och studieplatser har bara en funktion i det svenska samhället och det är att skaffa arbeten åt de universitetsanställda, men inte åt studenterna. Hans utbildning och utbildningsplats har ju noll och intet värde. Hemma i Iran hade han haft tur om han fått arbeta tillsammans med hazarerna på byggnadsarbetena.

Jag gissar att han har bytt namn under tiden här för att lättare få pengar och arbete, men beteende, kultur och socialt beteende kastade han inte av sig lika lätt. Det var detsamma som hemma i Iran och prästerskapet. Visst finns det enskilda individer från MENA, kristna och perser som lyckas att både assimilera och prestera i Europa, men den stora massan är socioekonomiska migranter som gång på gång visar MENA:s sanna ansikte.
Citera
2023-01-12, 18:08
Medlem
dMoniques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenSynvilla
Ingen skugga ska falla över mamman, men jag kan ändå inte låta bli att undra hur hon av alla, tydligen utbildad inom psykiatri, kunde missa vilken galenpanna hon träffat?

Om inte hon kunde det, hur ska då en outbildad inom psykiatri, dvs en helt vanlig människa upptäcka det innan det är för sent?
Jag har två teorier hur detta kan hända.
Antingen var hon "hemmablind" och såg inte varningssignalerna. Detta fenomen heter säkert nåt på fackspråk men jag känner endast till ordspråket "skomakarens barn och smedens häst har de sämsta skorna".

Eller så lyckades han hålla masken tills dom var gifta och frun gravid/barnet fött. Inte helt ovanligt bland en del störda personer.
Citera
2023-01-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Inte många rätt där. Så du tillhör dom som är allergisk mot sanningen, tror du mamman läser på FB ?
De är din åsikt . Varken du eller jag vet om hon är här inne . Respekt , hänsyn , medkänsla är aldrig fel .
Citera
2023-01-12, 18:28
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenSynvilla
Ingen skugga ska falla över mamman, men jag kan ändå inte låta bli att undra hur hon av alla, tydligen utbildad inom psykiatri, kunde missa vilken galenpanna hon träffat?

En del psykiatriker har en väldigt hög toleranströskel och är orealistiskt hoppfulla, till och med när det gäller hopplösa fall. De vägrar ofta att se hur illa det egentligen är ställt.
Citera
2023-01-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redstar12
Är det verkligen lätt? Nej det är inte alltid lätt. Men i detta fallet borde man ha vaknat till när en vårdnadstvist har pågått i 7 år. Vilke myndighet som helst borde ha fattat att 7 år är inte hälsosamt för barnet varken av mamman eller pappan.

Hur kan du anse de till stalkning när man har ett barn gemensamt? Jag flyttar så nära som möjligt nära mitt barn och INTE min föredetta! Stalkning är när man inte vill lämna en person ifred. När man har barn så blir det svårt att kalla någorlunda stalkning. Är du någon soc tant som inte ser skillnad på en pappa som vill vara nära sitt barn och inte med sin fru som man har skiljt sig ifrån?

Det här var dock inte en pappa som ville vara nära barnet. Utan en pappa vars hat mot mamman vägde tyngre än allt annat. Han har gjort hennes & barnets liv svårt i flera år, inkl när han flyttade efter dem till Luleå.
Det här var ett galet ex & stalker.. inte en hängiven pappa!

Källa på det ? Han dödade sitt barn!
Citera
2023-01-12, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas21
Det här var dock inte en pappa som ville vara nära barnet. Utan en pappa vars hat mot mamman vägde tyngre än allt annat. Han har gjort hennes & barnets liv svårt i flera år, inkl när han flyttade efter dem till Luleå.
Det här var ett galet ex & stalker.. inte en hängiven pappa!

Källa på det ? Han dödade sitt barn!

I detta fall har du rätt. Han hade vårdnaden och full umgänge innan 2021 maj. Så han sabba det ordentligt för sig.
Citera
2023-01-12, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redstar12

Det är lätt om man gör en objektiv utredning,i det här fallet finns dessutom hur mycket som helst att gå på. Det är klart man kan stalka någon även om det är ens biologiska barn, man är inte immun mot allt för det även om man lätt får det intrycket i Sverige.

Jag är långt från socialtant, hade jag varit det hade det blivit en annan ordning på torpet. Jag ser det som en förolämpning faktiskt.

Får jag fråga dig om du är en stalkande galning som förföljer sitt ex och sitt barn eftersom du tar åt dig så och inte kan se skillnad på en stalker och en pappa som flyttar för barnets skull ?
Senast redigerad av Rosingen 2023-01-12 kl. 19:39.
Citera
2023-01-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tannoy57
Domen på Lexbase handlar om att Alex*nder kräver mamman till barnet på ersättning för fem flyttlådor med innehåll som han säger tillhörde honom och hon slängt/sålt. Hon fick betala 500 spänn till honom.
Att man tar nåt sånt till domstol visar ju hur sjuk i huvudet man är.

Mammans namn: S*n*m Gh*r*ee *=a, boendes i Luleå då domen beslutades.
Står även namnet på barnet men det skriver jag inte.

Vila i frid stackars lilla pojk.

Mamman är överläkare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in