2023-01-12, 18:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Jadu, jag har sett 100-tals med filmer där ryska drönare släpper granater på ukrainare. Du får bredda din informationsinhämtning och sluta häcka på homoromantikern Wilderbängs blogg.

Hur länge är något en ’nymodighet’?
Citera
2023-01-12, 18:09
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Och summa summarum så har nato brett ut sig och kan hota från fler gränser än de baltiska. Ser du inget mönster i denna konflikt? Har du ingen som helst analysförmåga?
Summa summarum är att fler länder kommer joina Nato efter ryZzlands angrepp. Briljant gjort av midget som saknar konsekvenstänk och lever i sin egna lilla illusion till värld🤣
Citera
2023-01-12, 18:10
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur länge är något en ’nymodighet’?

Den här nymodigheten kom väl i det här kriget. Så tio månader nånting.
Citera
2023-01-12, 18:10
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ett av Europas fattigaste länder där människohandeln med barn och kvinnor är enorm. Men trots denna fattigdom har USA och UK pumpat in mångmiljardbelopp sen 2014 och rustat ukraina så att de vid krigsutbrottet hade en av Europas största arméer. Tänk om alla dessa miljarder hade satsats på folket istället för militären. Då hade kanske ryssarna aldrig gått in.
Haha, du är bra på att dra slutsatser, men lite sämre på analys.
Citera
2023-01-12, 18:12
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Och summa summarum så har nato brett ut sig och kan hota från fler gränser än de baltiska. Ser du inget mönster i denna konflikt? Har du ingen som helst analysförmåga?

Jag har gjort en analys angående troligt resultat i en Natoomröstning före och efter Rysslands invasion av Ukraina.
Jag har även en analys gällande varför sådana som dig anser att bögarna vidriga beteende på något sätt kan ursäktas. Men den håller jag för mig själv.
Ta det lugnt nu en stund och låt verkligheten sjunka in. Ukraina kommer vinna kriget, Sverige och Finland kommer gå med i Nato. Och dessutom, ditt jävla faghag, Ryssland kommer vara hatat i ett sekel framöver.
Citera
2023-01-12, 18:12
Medlem
Citat:
Oss andra, de flesta utom du verkar förstå att sitta och tycka saker är otrevligt historiskt inte har hjälpt speciellt mycket i och vid konflikter.

Vi skickar ju militärt stöd och fler länder går med i nato samtidigt som hela Europa rustar medan Ryssland sakta sjunker. Det hjälper. Bara tänkte att eftersom du tycker att "man" måste sätta sig in i orsakerna etc, så kunde du förklara vad du tänker om dem? Jag själv tänker att det var århundradets politiska tabbe från Ryssland. Att inga grannländer vill kännas vid dem är ju iofs också politiskt klumpigt, men ingen annans fel.
Citera
2023-01-12, 18:13
Medlem
Citat:
Ett av Europas fattigaste länder där människohandeln med barn och kvinnor är enorm. Men trots denna fattigdom har USA och UK pumpat in mångmiljardbelopp sen 2014 och rustat ukraina så att de vid krigsutbrottet hade en av Europas största arméer. Tänk om alla dessa miljarder hade satsats på folket istället för militären. Då hade kanske ryssarna aldrig gått in.

Jo, Obama har mycket blod på sina händer, att igonrear rysslands invasion och ockupation 2014 och bemöta den med eftergifter och slapphänthet är ett misstag som väst aldrig kommer tillåta igen, skönt tycker jag, ryssland behövs inte.

Kommer sakna dem ungefär på samma sätt som jag saknar BP mackarna i sverige...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Det är bara det att Nato´s "hjälp" inte fungerade. Ukraina verkar inte kunna vinna kriget utan mer stöd men det verkar enligt krigsutvecklingen nu komma för sent.

Nato och USA trodde att deras ekonomiska sanktioner skulle knäcka Ryssland - det gjorde de INTE.

Nu står ukrainarna där med Svarte Petter och skall besegra Ryssland militärt. vilket de faktiskt inte verkar kunna.

Ukrainas överbefälhavare överväger att göra som Mannerheim för att rädda sitt land och folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ett mycket märkligt inlägg. Fantiserar du helt fritt så det ska stämma med dina förhoppningar?

Förhoppningsbaserade stolligheter.

Vattendealaren är en av de här äckliga ryzztrollen som hoppar jämfota och klappar händerna av glädje när pissryzzarna Lyckas ta död på ytterligare några ukrainare, oavsett om det är militär eller civila.

Att han tar parti för Pissryzzen är väl en sak, men han visar ju hur genomvidrig han är när han applåderar slakten på helt oskyldiga kvinnor och barn. Jag kan inte se Förskolebarn som särskilt troliga som övertygade nazister och därför måste elimineras.

Sen består resten av inläggen av fria fantasier.

”Det ryktas om”. ”Jag har hört”. ”verkar inte kunna”.

Fullkomligt genomvidrig.
Citera
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det kan vara proxykrig ändå. Afghanistan t ex var ett proxykrig mot Sovjet, där de kommande talibanerna med brinnande iver och enormt modigt försökte få bort "ateisterna" från landet. De var också modiga män som gick dit själva. Proxykrig är inte per definition moraliskt rätt eller fel.

Om vi skippar whataboutism och håller oss till Rysslands våldtäkt på Ukraina, vore det bra.
Proxykrig?
Då är Iran involverat?
Turkiet?
Ev Nord-Korea
Sverige är i krig med Ryssland?
Citera
2023-01-12, 18:14
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Om jag får lov att sammanfatta dig: pengar från väst till Ukraina ”tvingade” Ryssland att anfalla?
Citera
2023-01-12, 18:16
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Brutal träff på ukrainska soldater med handgranat släppt från drönare. Återigen ser vi effektiviteten hos denna nymodighet. Verkar som drönaroperatörerna blir mer o mer träffsäkra: https://t.me/DonbassDevushka/40892

Kan du inte länka till något annat än Telegram? Jag vill se....
Citera
2023-01-12, 18:16
Medlem
Citat:
Oj jösses, när nato står nära gränsen så kommer hela området destabiliseras. Som det ser ut nu helt i onödan.

Destabiliseras hur? Demokratiseras är nog ordet du söker, för det är Kreml livrädda för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in