Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-12, 17:39
  #121
Medlem
otellos avatar
Glada nyheter!
Citera
2023-01-12, 17:39
  #122
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Så vi är överens om att alla hatade Reinfeldt?

Tror den flög över ditt huvud. Ledtråd, utförsäljning.
Citera
2023-01-12, 17:59
  #123
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Tror den flög över ditt huvud. Ledtråd, utförsäljning.

Nej den flög inte över mitt huvud.

Men så vitt jag vet har Reinfeldt inget med Uffe att göra.
Citera
2023-01-12, 18:02
  #124
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Nej den flög inte över mitt huvud.

Men så vitt jag vet har Reinfeldt inget med Uffe att göra.

Jasså, inte ens Moderaterna?
Citera
2023-01-12, 18:08
  #125
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Precis. De där i toppen såg hur Rosengren, Persson, Reinfeldt mfl kunde göra sig ekonomiskt oberoende i generationer framöver så nu gäller det att se om sitt eget hus innan skiten rasar samman. Att sedan svenska folket som ÄGER allt blir lottlösa skiter de fullt i. Skulle inte förvåna mig om de ser massinvandringen som ett medel att ytterligare försvaga svenskar så de ännu mer kan plundra.


Självklart är det så, det är väldigt svårt att avgöra vilken skit som luktar värst när man badar i det.

Dom lägger ner våran energitillverkning, donerar det som finns kvar på skattebetalarnas bekostnad, horar ut våra kassakor och fyller landet med odugliga våldsidkare. Allt för att sko sig själva. Ryggradslösa opportunister, hela bunten.
Citera
2023-01-12, 18:12
  #126
Medlem
Good good news... Norrbotten/Västerbotten går som fkn tåget, rätt galet vilket tryck det är där. Arbetslöshet noll.

Lyssnade nyss på en podd där Luleå/Boden Energi allena skulle behöva anställa varenda nyutexaminerad el-ingenjör i Sverige...

Behövs sydasiater upp till norr och västerbotten, koreaner och japaner.

Det som kommer ske i dessa län under nästkommande deccenier är fullt i klass med det övertaget vi fick på 50-talet när vi slapp kriget.
__________________
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2023-01-12 kl. 18:21.
Citera
2023-01-12, 18:15
  #127
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Kan det här fyndet göra Sverige till samma framgångsaga som Norge blivit av sin olja?
Citera
2023-01-12, 18:15
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det är ju därför vi har storsatsat på ensamkommande flyktingbarn

Fan, äntligen får man ihop pusselbitarna!

LKAB-aktien sticker till månen nu .. synd att det är ett privat bolag bara
Citera
2023-01-12, 18:17
  #129
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoraStenar
Den här förmögenheten ska helt klart in i en statlig fond och finansiera ett folkhem med välfärd och välstånd.

nej, ulf kommer sälja ut LKAB till rika amerikanska exploatörer och flina så mycket att flinet fastnar i ett permanent grin, s.k. kronisk ridere rursus zygomatus, ett tillstånd som mycket snart kommer leda till svårigheter att förtära mat, varpå den enfaldige och primitive folkpartisten johan pehrsson efter ett antal glas konjak kommer på att om man slår in en framtand så kan man få in ett sugrör, via vilket man kan mata den nu avmagrade uffe. sagt och gjort, plattmejsel och hammare (av svenskt stål, sandvik 12C27), och så står vi där med en statsminister som både till statur och fysionomi ser ut som alfred e. neuman.
Citera
2023-01-12, 18:19
  #130
Medlem
Jag antar att det kommer ta många protester från miljöaktivister innan man överhuvudtaget kan börja diskutera. Samma sak som i södra Sverige för några år sen. Mentaliteten ”not in my backyard” summerar hela debatten.
Citera
2023-01-12, 18:22
  #131
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Jasså, inte ens Moderaterna?

Självklar men dom är inte samma person.

Förstår det ur ett skämtperspektiv men inte till verkligheten.
Citera
2023-01-12, 18:23
  #132
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Globala företag kommer att tillåtas bedriva rovdrift och utsugning riktad mot svenska folkets egendom.
Som det blivit i det helt judestyrda landet Sverige...
Så kommer det definitivt bli.
Nu när Sverige hoppar i USAs famn med NATO så kommer Sverige förvandlas till deras lekplats.
Svenska skattebetalare kommer bekosta USAs utvinning med löfte om att det ska skapa arbetstillfällen. USA automatiserar sedan processen och importerar en indie som sköter driften för 12 kronor i timmen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback