Citat:
Ursprungligen postat av
MissDecibella
Fast det går ju inte att jämföra Alex med säg tex Yasin eller Dumle (ja, jag vet att den senare är död).
Alex må vara rappare men han är ju inte kriminell på samma vis som alla särlingar som har gängkopplingar.
Att lura folk på lite knark för eget bruk är ju inte i närheten av vad gängen är kapabla till.
Att han dessutom skryter om ett mord som inte var annat än en olycka bevisar ju vilken smart kille han är..
Det är skillnad på ”hobbykriminell” och ”livsstilskriminell” eller hur jag ska uttrycka det.
Vad jag syftar till är att karma inte är relaterat till om du är äkta gangster eller ej. Att ta någons liv står högt på karmakontot, värre blir det ju om du dessutom försöker dra någon nytta av det och i Alex fall skryter han om det. Det haglar in plus på kontot. Lägg sedan till den mycket destruktiva livsstil han har, som säkert innebär att svika, lura och bedra andra människor, så är det tillsammans mycket hög negativ karma.
Karma behöver ju inte betyda att man exempelvis skulle bli mördad själv, bara för att man har mördat en annan människa. Men på ett eller annat sätt går man mot ett liv i total misär, om man inte gör något för att förändra sitt sätt att leva. I Alex fall blir det förmodligen döden på ett eller annat sätt.
Du ser ju bara på hur många i de där kretsarna som nu är döda. Underhuggare som använder mord för att ta sig upp har inte lång tid att leva. De från högre ort, som beordrar dessa mord går under de med.
Det är så extremt negativa handlingar på så kort tid.