2023-01-12, 05:51
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarstaSplitter
Tycker det ser ut som om Alex också börjat använda filter på sina bilder. Eller så har hans ansiktsutseende förändrats radikalt

Japp, alva redigerar hans bilder innan han lägger upp dom.
Citera
2023-01-12, 06:57
Medlem
se8035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Satan vad karma har börjat verka bland de här rapparna!
Det går snabbt också, förmodligen för att de har andras liv på sina samveten.

Fängelsestraff är ju bara människans sätt att straffa, men karma undgår ingen och den tar ut sin rätt skoningslöst.

Kolla Ceesay, för bara några år sedan var han på topp. Sen tog han ett liv och började att skryta om det också. Snabbt gick det utför, nu är han bara en spillra av vad han en gång var. Musklerna borta, smal som en sticka, ihåliga ögon, bedövar sin ångest med droger och alkohol.

I somras var han ändå i hyfsad form, men när väl karma börjar att verka, så går det jäkligt snabbt utför. Det handlar bara om några månaders tid i Ceesays fall!

Andra rappare har redan gått döden till mötes. På ett eller annat sätt har de haft ett finger med i andra människors död. De fick skina bara i några enstaka år innan karma slog till.

De dör som flugor nu.
Många rappare är studiobanditer. I alex fall så är det en junkie. Ingen vill poppa en sån. Killen kommer krypa till korset snart när han behöver saker igen.
Citera
2023-01-12, 08:14
Medlem
Jachins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentrunner
Hon har begränsat kommentarsfältet så att bara vissa kan kommentera, samma på tiktok. Skulle det dock slinka igenom någon mindre trevlig kommentar så raderar hon givetvis den illa kvickt.

Hon verkar dock ha missat denna under en bild där hon ha rejält smutsigt hår 😂

https://gyazo.com/ddc0e640cce81e82f159407f6a695697

Hehe. Det är min post. Verkar som att jag inte är bannad från kommentarsfältet på IG än, men jag hade en toppkommentar med typ 400 likes på youtube som blev bortplockad av Alva och sen dess kan jag inte kommentera på youtube
Citera
2023-01-12, 12:12
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se8035
Många rappare är studiobanditer. I alex fall så är det en junkie. Ingen vill poppa en sån. Killen kommer krypa till korset snart när han behöver saker igen.
Jag talar inte om just studiobanditer nu, de sprider iofs negativ energi de också, men de här "äkta" rapparna är på en helt annan nivå som verkligen har liv på sina samveten.

Sen kan man visserligen diskutera hur äkta Alex är, men att han verkar ha ett liv på sitt samvete och dessutom skryter om det, kan vi vara överens om. Det är tillräckligt hög nivå av negativ karma för att få en vettig person att fundera på att förändra sitt liv till det bättre.

I Alex fall har det dock inte fått honom att förändra sitt liv och det är förmodligen karma som nu spelar ut sin rätt. Han har nog inte långt kvar i livet kan jag tänka mig, vilket är tragiskt att se. Alla har en chans att ändra sina liv till det bättre, oavsett vad de har gjort. Alex verkar dock fylla på sitt negativa karmakonto.
Citera
2023-01-12, 12:28
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Asså på riktigt.. Hur fan ser Alva ut egentligen?
Man ser verkligen hur pundig och lortig hon blir för varje vecka som går, hon är helt insjunken i ansiktet.

bild
https://gyazo.com/4554d7303b907781c7f241996c4a3ca7
Alex också, så sjukt pundiga. Nåja, det vet vi redan nu.

Är det ingen som sitter på smaskig info om dom? Vad gör dom? Vart bor dom? Hur lever dom förutom att dom pundar runt? Har dom kvar sin lägenhet?

Tanken har inte slagit dig att själv läsa åtminstone några inlägg bak innan du postar dina frågor ??
Det diskuteras ju dagligen angående deras boendesituation samt ”karriärer”..
Citera
2023-01-12, 12:41
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Satan vad karma har börjat verka bland de här rapparna!
Det går snabbt också, förmodligen för att de har andras liv på sina samveten.

Fängelsestraff är ju bara människans sätt att straffa, men karma undgår ingen och den tar ut sin rätt skoningslöst.

Kolla Ceesay, för bara några år sedan var han på topp. Sen tog han ett liv och började att skryta om det också. Snabbt gick det utför, nu är han bara en spillra av vad han en gång var. Musklerna borta, smal som en sticka, ihåliga ögon, bedövar sin ångest med droger och alkohol.

I somras var han ändå i hyfsad form, men när väl karma börjar att verka, så går det jäkligt snabbt utför. Det handlar bara om några månaders tid i Ceesays fall!

Andra rappare har redan gått döden till mötes. På ett eller annat sätt har de haft ett finger med i andra människors död. De fick skina bara i några enstaka år innan karma slog till.

De dör som flugor nu.

Fast det går ju inte att jämföra Alex med säg tex Yasin eller Dumle (ja, jag vet att den senare är död).
Alex må vara rappare men han är ju inte kriminell på samma vis som alla särlingar som har gängkopplingar.
Att lura folk på lite knark för eget bruk är ju inte i närheten av vad gängen är kapabla till.

Att han dessutom skryter om ett mord som inte var annat än en olycka bevisar ju vilken smart kille han är..

Det är skillnad på ”hobbykriminell” och ”livsstilskriminell” eller hur jag ska uttrycka det.
Citera
2023-01-12, 12:44
Medlem
SMART4SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Asså på riktigt.. Hur fan ser Alva ut egentligen?
Man ser verkligen hur pundig och lortig hon blir för varje vecka som går, hon är helt insjunken i ansiktet.

bild
https://gyazo.com/4554d7303b907781c7f241996c4a3ca7
Alex också, så sjukt pundiga. Nåja, det vet vi redan nu.

Är det ingen som sitter på smaskig info om dom? Vad gör dom? Vart bor dom? Hur lever dom förutom att dom pundar runt? Har dom kvar sin lägenhet?

WTF
Citera
2023-01-12, 12:51
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Fast det går ju inte att jämföra Alex med säg tex Yasin eller Dumle (ja, jag vet att den senare är död).
Alex må vara rappare men han är ju inte kriminell på samma vis som alla särlingar som har gängkopplingar.
Att lura folk på lite knark för eget bruk är ju inte i närheten av vad gängen är kapabla till.

Att han dessutom skryter om ett mord som inte var annat än en olycka bevisar ju vilken smart kille han är..

Det är skillnad på ”hobbykriminell” och ”livsstilskriminell” eller hur jag ska uttrycka det.
Vad jag syftar till är att karma inte är relaterat till om du är äkta gangster eller ej. Att ta någons liv står högt på karmakontot, värre blir det ju om du dessutom försöker dra någon nytta av det och i Alex fall skryter han om det. Det haglar in plus på kontot. Lägg sedan till den mycket destruktiva livsstil han har, som säkert innebär att svika, lura och bedra andra människor, så är det tillsammans mycket hög negativ karma.

Karma behöver ju inte betyda att man exempelvis skulle bli mördad själv, bara för att man har mördat en annan människa. Men på ett eller annat sätt går man mot ett liv i total misär, om man inte gör något för att förändra sitt sätt att leva. I Alex fall blir det förmodligen döden på ett eller annat sätt.

Du ser ju bara på hur många i de där kretsarna som nu är döda. Underhuggare som använder mord för att ta sig upp har inte lång tid att leva. De från högre ort, som beordrar dessa mord går under de med.

Det är så extremt negativa handlingar på så kort tid.
Citera
2023-01-12, 13:24
Medlem
JoeMama1337s avatar
Han har äntligen brutit tystnaden om sitt album. Får se om det någonsin släpps
Citera
2023-01-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammagamlavanliga
Hittade en ännu värre hahahah, hon ser ju fan ut som en jävla avatar med alla redigeringar

https://ibb.co/RjDyBdH

Hehe, hon ser ut som en fleshlight där bredvid Alex.
Citera
2023-01-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cunundrum
Hehe, hon ser ut som en fleshlight där bredvid Alex.
Otroligt att hon postar dessa bilder, finns ju ingenting alls positivt för henne med det! Kolla Alex också, de obligatoriska gula tjack tänderna börjar bli bruna, ögonen håller på att trilla bakåt inåt i skallen på honom. Huden ruttna, och kroppen tyna bort. Tänk allt skabb, vägglöss och liknande de måste fastnat på deras enda par kläder, efter alla pundar kvartar de besökt och övernattat i!
Citera
2023-01-12, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Otroligt att hon postar dessa bilder, finns ju ingenting alls positivt för henne med det! Kolla Alex också, de obligatoriska gula tjack tänderna börjar bli bruna, ögonen håller på att trilla bakåt inåt i skallen på honom. Huden ruttna, och kroppen tyna bort. Tänk allt skabb, vägglöss och liknande de måste fastnat på deras enda par kläder, efter alla pundar kvartar de besökt och övernattat i!

Det är en smula sorgligt att se dem. Jag gillade Alex, och Alva var väl lite småkul som vapendragare också får jag erkänna. En citytränad jätte med en liten rundlagd flickvän som käkade tårta till frukost. De var ett så omaka par, att bara det blev humor i sig. Alex är ju en rätt karismatisk person dessutom, som kunde vara väldigt rolig (om än inte alltid medvetet) och underhållande.

De kunde ha byggt något bra där med sin Youtube-kanal. Nu verkar det ju som att tåget har gått helt för dem, och att de inte ens bryr sig om ifall de kan hinna med en senare avgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in