2023-01-12, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS
Inte i dom fallen jag känner till.

Då talar det för en olycka. GW är ju en gimmick idag och en fd... Alla vill använda honom för att han drar in pengar. Bättre att lyssna på aktiva poliser. Kommer väl någon som öppnar munnen snart.
Citera
2023-01-12, 13:25
Medlem
SMART4SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Då talar ju allt mer för en olycka. GW är ju en gimmick. Alla vill använda honom för att han drar in pengar. Bättre att lyssna på aktiva poliser.

Väljer man att avsluta sitt liv i en "olycklig olycka" så vill man tog sa med sig just den olyckan och sanningen bakom den ner i graven.

Men jag tycker det blir obehagligt att hänga i den här tråden faktiskt så lämnar nu.

VIF Tankar till nära och kära.
Citera
2023-01-12, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Då börjar jag faktiskt verkligen tro på självmord.
Eller att han lekte i takt med låten, buskörde alltså och tappade kontrollen
Citera
2023-01-12, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Nu var det förstås 4,2 grader varmt så att han skulle fått sladd kan vi nog glömma. Han skulle nog testa sitt företags vrålåk och ge gärnet tills det dök upp en sandbil. Man ska inte köra bil dagen efter en våt fest vilket han borde ha lärt sig. Orimligt att krocka på det viset om allt hade varit normalt med Patrick.
Har inte alla nya och dyra bilar antisladd, collision avoidance etc?

Fattar givetvis att man kan råka krocka ändå.
Citera
2023-01-12, 13:39
Medlem
Citat:
I alla fall där jag hört om någon jag känt till eller random .. som råkat komma över på fel sida och frontat med just en lastbil så har jag vetat sedan innnan eller fått berättat i efterhand att dom mått taskigt under en längre tid, ofta med ett alkoholmissbruk i lasten, men även skilsmässor osv.

Det du säger är helt oväsentligt med tanke på att det kan vara en helt vanlig olycka tillhörande gruppen av ca 14700 bilolyckor som inträffar årligen.
Citera
2023-01-12, 13:45
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Om Sara kommer från en förmögen släkt, varför bor då föräldrarna i ett litet radhus i Bagarmossen och brorsan är snickare?

Inga konstigheter, både brodern och pappan är aktiva på något sätt i bygg- /snickarfirmorna och förmögenhet bakåt behöver inte betyda att du har läshuvud eller vill plugga på högskola. Pappan kanske helt enkelt trivs där han bor. Eller så är det om förmögenhet bara ett rykte.
Citera
2023-01-12, 13:52
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Eller att han lekte i takt med låten, buskörde alltså och tappade kontrollen

Eller en hand på ratten och mobilen i den andra, lägg till festat på kvällen/natten och trött.
Citera
2023-01-12, 13:54
Avslutad
Citat:
Väljer man att avsluta sitt liv i en "olycklig olycka" så vill man tog sa med sig just den olyckan och sanningen bakom den ner i graven.

Men jag tycker det blir obehagligt att hänga i den här tråden faktiskt så lämnar nu.

om två veckor är den mannen bortglömd. Sa viktigt var han🤣
Citera
2023-01-12, 13:57
Medlem
Citat:

Må så vara. Men finns inget som tyder på självmord så vet inte varför du skriver om det. Känns respektlöst men du tänker nog inte så långt.
Citera
2023-01-12, 13:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boeg.Von.Aersle
Enligt trafikverkets statistik 2010-2013 så är 34% av suicid i trafiken singelolyckor där man valt att krocka med fasta föremål. Vanligast var träd följt av berg, bropelare, hus/byggnad, timmerupplag och sist vatten.

27%, näst vanligast tillvägagångssättet, var möteskollision.

MEN

Lite senare i samma material skriver de:

” Nära hälften av suicidfallen i vägtrafiken involverade en tung lastbil. Det rörde sig om möteskollisioner mellan personbilar eller lätta lastbilar mot tunga lastbilar eller fotgäng- are som kastade sig framför tung lastbil.
Av samtliga dödsfall i vägtrafiken som involverade tunga lastbilar (294 dödfall perioden 2010-2013) utgjorde suicidfallen nästan en femtedel (44 dödsfall).”

Jag får inte riktigt ihop det men jag är också lite blåst..

Även polisen säger ju det. Man misstänker självmord men det blir i statistiken olycka.

Hur det är i fallet Grimlund kan ju bli att polisen kommer misstänka men det kommer ändå klassas som olycka. Det måste ju finnas bevis för självmord som kanske ett avskedsmeddelande. Om det är så i detta fallet blir det väl som vanligt locket på. Utåt kommer det ändå skrivas som olycka.

Han måste ju dock lite dåligt när han sparkades från TV och blev "cancelled" men det var ju ett bra tag sedan och han verkar ju haft andra affärer som gått bra.
Citera
2023-01-12, 13:58
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Om Sara kommer från en förmögen släkt, varför bor då föräldrarna i ett litet radhus i Bagarmossen och brorsan är snickare?

Sparsamhet är en dygd.
Den som spar han har = sin förmögenhet kvar.
Citera
2023-01-12, 13:59
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hur många grader det är i luften är inte avgörande utan hur många grader det är i vägen sen hade han väl haft bilen tillräckligt länge för att kunna "testa" tidigare under bättre förhållanden.
Vet du hur våt festen var?
Tillräckligt våt varför han inte följde med familjen hem. Tro inget annat. Har man åkt dit för rattfylla tidigare så är det inte enda gången personen kört bakis. Det är väl bara folk med alkoholproblem som tar bilen dagarna efter. Klart han festade loss med grabbarna under natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in