Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Du menar alltså att Ryssland redan har förlorat en halv miljon i döda?
Nä. det menade jag inte. Men som casultuies är vi säkert nära de siffrorna. om det nu inte är avsiktligt att avancera någon enstaka kilometer mot bakhmut eller erövra en by på ett fält med 50hus var 6månad. medans bilder och filmer på drivor med döda och lemlästade ryska mobiks täcker marken (den lilla man avancerat dvs)
samtidigt som dina fronter i övrigt fallersamman. så är vi nog alla nöjda (rätt tempo för ryskt "milt" samanbrott)
Citat:
Ukraina har ju enligt alla någorlunda seriösa bedömningar minst 100.000 döda och om Ryssland då har 4 - 5 gånger fler, tja, du fattar...
jag vågar nästan lova att "den seriösa bedömmarna" har sagt att det är över 100`000 ryssar, och runt 100`000 ukrainare i förluster.
men det är svårt att säga, vatniks och rysstroll brukar hänvisa till alltmöjligt som källa, ink pedofiler och dömda bedragre.
men jag tror generellt att ryssarna backar om deras förluster är mer än 4-1 (eller gjorde iafall sålänge Sergei Surovikin bestämde) för det håller inte ens ett kort tag, och ukrainare backar när de inte längre kan få 1-4+ lokalt.
ryssarna har ju konstant haft problem med att de inte kan slås speciellt djupt pga av logestik utmaningar. även innan ukraina fick himars och annat precisionsarteleri.