2023-01-12, 12:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ja han har historiskt hela tiden hävdat att det dör fler ryssar. Även när Ryssarna bryter UA försvarslinjer dör det tydligen inga Ukrainare heller.

Fler ryssar är ju inte samma som endast ryssar. Det är ju din halmgubbe
Citera
2023-01-12, 12:59
Medlem
Citat:
Har aldrig gett uttryck för vad jag tycker. För det spelar ingen roll, inte vad du tycker heller. Jag diskuterar vad som händer i ua och vad jag tror kommer att hända.

Jo det har du. Ditt USA hat är så djupt rotat att du inte ens tål att de hjälper en ett land att bevara sin självständighet utan vill påskina att dödandet egentligen är USA:s fel genom din märkliga logik.
Det spelar visst roll vad jag och alla andra tycker, även om du inte förstår det.
Citera
2023-01-12, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Vad är detta för påhitt?

Påhitt?

Är du alldeles rysk i hela huvudet?

Det är helt ovedersägligt, det finns så många bevis på sadistryssaenas övergrepp så där behöver du inte låtsas som att du inte tagit del av.

https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna49168

Dumfitta
Citera
2023-01-12, 13:00
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Kan du verkligen utvärdera de taktiska manövrar ryssen eller Ukraina gör? Utveckla gärna.
Jag utvecklar gärna.

Jag har via medier sett flertalet filmer på ryska attacker där de antingen med stridsvagn utan understöd av infanteri eller med infanteri utan understöd att bepansrade fordon anfaller ukrainsk terräng. Artilleri verkar också agera på eget bevåg och inte i samförstånd med andra vapenslag.

Flyger verkar heller inte ha kontakt med marktrupper utan agerar självständigt. Vi har sett flertalet ryska flygplan nedskjutna av ryska marktrupper.

Ukraina har jag sett använda en vettig taktik när de tog Lyman och Izium. Uppsutten attack med lätta fordon för att skapa oreda och till slut panisk reträtt. Men annars tror jag attackerna runt Kherson har skett likvärdigt. Det är inget bättre samarbete mellan vapengrenarna.
Citera
2023-01-12, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Telegram är en social media populär i Ryssland och andra port-sovjetiska länder. Även i Ukraina. Ja det är ryss-propaganda där men även Ukrainska sidan är där. Det är som Twitter.

Ryska staten kan inte kontrollera dem för de har sina servrar utomlands.
Så du menar att pro ryska wagner Telegram.kanal är trovärdig???

De posta igår att de satt i en saltgruva men de var tydligen.ingen gruva i närheten av de påstod att de var.
Citera
2023-01-12, 13:02
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fler ryssar är ju inte samma som endast ryssar. Det är ju din halmgubbe

Nä det är det ju inte. Men är det verkligen fler ryssar som stupat?
Citera
2023-01-12, 13:02
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vet du om Telegram är helt ocensurerad i Ryssland?

Det är inte helt ocensurerat. Tysk alt-right och ISIS har censurerats ut.
https://www.pewresearch.org/fact-tank/2022/12/16/key-facts-about-telegram/

Putin har försökt censurera Telegram men det är byggt för att vara jobbigt att blocka.
Citera
2023-01-12, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Du menar alltså att Ryssland redan har förlorat en halv miljon i döda?
Nä. det menade jag inte. Men som casultuies är vi säkert nära de siffrorna. om det nu inte är avsiktligt att avancera någon enstaka kilometer mot bakhmut eller erövra en by på ett fält med 50hus var 6månad. medans bilder och filmer på drivor med döda och lemlästade ryska mobiks täcker marken (den lilla man avancerat dvs)

samtidigt som dina fronter i övrigt fallersamman. så är vi nog alla nöjda (rätt tempo för ryskt "milt" samanbrott)

Citat:
Ukraina har ju enligt alla någorlunda seriösa bedömningar minst 100.000 döda och om Ryssland då har 4 - 5 gånger fler, tja, du fattar...

jag vågar nästan lova att "den seriösa bedömmarna" har sagt att det är över 100`000 ryssar, och runt 100`000 ukrainare i förluster.
men det är svårt att säga, vatniks och rysstroll brukar hänvisa till alltmöjligt som källa, ink pedofiler och dömda bedragre.

men jag tror generellt att ryssarna backar om deras förluster är mer än 4-1 (eller gjorde iafall sålänge Sergei Surovikin bestämde) för det håller inte ens ett kort tag, och ukrainare backar när de inte längre kan få 1-4+ lokalt.

ryssarna har ju konstant haft problem med att de inte kan slås speciellt djupt pga av logestik utmaningar. även innan ukraina fick himars och annat precisionsarteleri.
Citera
2023-01-12, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jaså, kommunist-fyllot Gudrun Schyman var pro-ryss. Så förvånande. Verkligen. Nåja, gott att veta att rysstrollen här inne har gott sällskap och en kompis.

Man kan tycka att det är en lustig blandning av människor: Kommunister som Gudrun Schyman, bittra svenska incels, klåpar-nazister, , korkade serber, ryssar, allmänna byfånar.

Men de har faktiskt en viktig sak som förenar dem alla:

Det glödande bittra hatet och besinningslösa avundsjukan mot alla som har det bättre.

Alla ytterligheter drivs väl av hat mot det etablerade samhället och egen offermentalitet. Höger och vänster, internationalister och ultranationalister, militanta veganer, gröna vågare, helnykterister och livets ord…
Citera
2023-01-12, 13:04
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Fram till sommaren så kommer Ukraina att kapitulera !

Verkar som att Ryssland förbereder sig att gå all-in nu till våren.
Ryssarna väntar med det bästa till sist. De har bara lekt hittills. Nu stundar de bästa trupperna och vapnen. Alla bävar inför den stora ryss-släggan.
Citera
2023-01-12, 13:06
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag utvecklar gärna.

Jag har via medier sett flertalet filmer på ryska attacker där de antingen med stridsvagn utan understöd av infanteri eller med infanteri utan understöd att bepansrade fordon anfaller ukrainsk terräng. Artilleri verkar också agera på eget bevåg och inte i samförstånd med andra vapenslag.

Flyger verkar heller inte ha kontakt med marktrupper utan agerar självständigt. Vi har sett flertalet ryska flygplan nedskjutna av ryska marktrupper.

Ukraina har jag sett använda en vettig taktik när de tog Lyman och Izium. Uppsutten attack med lätta fordon för att skapa oreda och till slut panisk reträtt. Men annars tror jag attackerna runt Kherson har skett likvärdigt. Det är inget bättre samarbete mellan vapengrenarna.

Du nämner inte vilka medier du grundar detta på? Förstår du inte att de korta videoklippen du ser i dina medier inte nödvändigtvis behöver spegla hela konflikten?
Citera
2023-01-12, 13:07
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Då borde det vara fler Ukrainare som dör om de förlorar mark.

Helt fel tänkt! Det är ju rySSarna som anfaller. Men, givetvis, så har ukrainarna också förluster pga t.ex rySSk artilleribeskjutning och ukrainska motanfall. Ingen förnekar detta. Båda sidorna är ovilliga att redovisa realistiska egna förlustsiffror. Inget konstigt med det. Men det är den rySSka cancersvulsten som åsakas störst förluster i stupade och materiell.

Slava Ukraini!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in