2023-01-12, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigbhm
på en bild ser det ut som om den ena anklagade tjejen har invandrarbakgrund.

Jaha, afan! De har jag inte sett. Kan du vänligen länka! MVH
Hoppas du skojar, läs tråden innan du skriver din bonde.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Fyndet är bevisligen tillräckligt intressant för att polisen ska topsa flera personer.

Vikten av blodfyndet är dock ganska avhängig på vilket sätt Tove togs av daga. Dog hon på ett "oblodigt" sätt är blodfyndet troligtvis mindre intressant.

Men viktigt att försöka tidsbestämma blodets ålder. Frågan är om NFC sitter på den analysmetoden eller behöver skicka det till lab utomlands.

Åklagaren ska utreda objektivt och även sådant som kan vara till fördel för den misstänkta. Det ligger även i åklagarens intresse att utredningen noga kollar upp sådant som försvaret kan komma att rikta in sig på och utesluta alternativa gm.

I det här fallet kan man väl tänka att alla i den närmaste kretsen redan är topsade och avförda.

Blod borde bara ha förekommit i samband med misshandeln om det har med brottet att göra(kan man förmoda), och hur skulle denna fjärde person kommit in i bilden. Om JJ kontaktat någon borde det finnas med i hennes samtalslistor eller andra kontaktplattformar, även om det gällde bortforsling av kroppen och att någon skada hade skett på denna person i samband med detta.

Tror att det är ett blindspår.

Men jag hoppas att man går till botten med det och att även tidigare hyresgäst kontaktas förutom hantverkare och andra som har hanterat renoveringsmaterial till badrummet.
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
etniskt svenska båda 2^^

Läs sammanfattningen på s 1 så ser du både namn o länkar till sociala medier etc
Citera
2023-01-12, 09:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Innan blodet renderar hundratals foliespekulationer:
- JJ har erkänt misshandel
- JJ och MH har inte nämnt annan person, vilket de borde gjort efter månader i häkte
- Polis har inte nämnt någon annan misstänkt
- Grannarna har inte nämnt annan person
Et cetera

Det vet vi förstås inte, men jag håller med. Förmodligen inte.

Tjejerna konfronteras med uppgifter allt eftersom i förhör, och vid häktningsförhandlingarna. Det är inte säkert detta har kommit upp till deras kännedom ännu.

Det finns väl en risk att en mållga uppstår ur det här.

Och- hur kommer det sig att Toves mobil ännu inte har hittats om nu JJ plötsligt erkänner misshandlen.

Hon vill inte att den ska hittas av något skäl. JJ vet förstås var hon slängt den.
Citera
2023-01-12, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Polisens teori är ju att mordet utföres i 20 åringens lägenhet och fynd har gjorts i den . Svårt att inte tro att det ska finnas spårvagn blod där . Men snart så får vi veta förhoppningsvis
Inte T's blod iaf
Citera
2023-01-12, 09:48
Medlem
Citat:
Maja är neger. Godmorgon
Citera
2023-01-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l3vK1L/blodspar-fran-man-i-mordmisstankta-kvinnans-lagenhet

Vad sa jag om en tredje GM som med största sannolikhet är en kille, fan jag borde bli polis/utredare men de hade jag nog inte pallat
Kan ha infallit innan. Lek inte nånting, finns bara en gm o de är johanna
Citera
2023-01-12, 09:53
Medlem
Kan det vara så att man släpper uppgifterna om blodspåret till allmänheten för att personen det tillhör ska ge sig till känna?

Troligtvis så är det ett kallt sidospår.
Citera
2023-01-12, 09:59
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det vet vi förstås inte, men jag håller med. Förmodligen inte.

Tjejerna konfronteras med uppgifter allt eftersom i förhör, och vid häktningsförhandlingarna. Det är inte säkert detta har kommit upp till deras kännedom ännu.

Det finns väl en risk att en mållga uppstår ur det här.

Och- hur kommer det sig att Toves mobil ännu inte har hittats om nu JJ plötsligt erkänner misshandlen.

Hon vill inte att den ska hittas av något skäl. JJ vet förstås var hon slängt den.
är det bevisat den inte är hittad av polisen?
Citera
2023-01-12, 10:05
Medlem
Bomullsvantens avatar
https://omni.se/blodspar-fran-man-i-lagenhet-dar-tove-dog/a/4oLOqo
"Blodspår från man i lägenhet där Tove dog"

Suck, varför gör man ej bara så man kan göra uppslag mot PKU-registret. Så hemskt mycket enklare allt hade blivit i sådana fall.
Citera
2023-01-12, 10:09
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
etniskt svenska båda 2^^

Läs sammanfattningen på s 1 så ser du både namn o länkar till sociala medier etc

Grattis till inlägg 40 000. Referens till sammanfattningen, bra.
Citera
2023-01-12, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomullsvanten
https://omni.se/blodspar-fran-man-i-lagenhet-dar-tove-dog/a/4oLOqo
"Blodspår från man i lägenhet där Tove dog"

Suck, varför gör man ej bara så man kan göra uppslag mot PKU-registret. Så hemskt mycket enklare allt hade blivit i sådana fall.

Det får man väl inte har jag fattat det som.. eller har de ändrat på det nu?
Själv tycker jag iaf att man borde få det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in