2023-01-12, 09:08
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Varför anser du att Ukrainska lögner göder kriget mer än ryska dito?

Och hur vet du att Ukraina ljuger?

Fint att du kämpar på, lilla ryssvän!

För att synen på Ukraina skapar vilja att sända vapen dit, även om synen är byggt på en lögn. Så länge vapen flödar in, har Kievs elit incitament att slåss vidare.

Jag gav dig tidigare idag flera exempel på lögner, som diskuterats i tråden, som du ju följer. Fler kan ges. De, liksom Ryssland, kommer från en sovjetisk kultur av lögn. Se dokumentären Chernobyl om du inte har sett den.
Citera
2023-01-12, 09:10
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Du kämpar och kämpar du kompis det dör säkert bara ryssar fortfarande. Till vilken nytta anstränger du dig att sprida falsk info?
Jag har aldrig någonsin påstått att det bara dör ryssar.

Det dör människor på båda sidor. Det är vanligare att anfallare tar mer förluster än försvarare. Ryssland har anfallit sedan dag 1. Många pro-ryssar hävdar betydelsen av artilleri. Artilleri står för större delen av förlusterna. Ryssarna har mer, Ukraina har bättre.

Men dokumenterade förluster visar att Ryssland har mer. Den kan ingen av er blunda för.
Citera
2023-01-12, 09:11
Medlem
psychicsailors avatar
[quote=hillsongsweden|83085133]
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit

Allt som jag anför har bäring i verkligheten. Till skillnad mot de pro-ryska foliehattarna som ljuger sig blåa om exakt allt.

Wagner kommer att kapitulera då prigozjin utdömt alla möjligheter till en militär seger över UAF. Frågan är när det sker, förmodligen före veckoslutet.

Då firar vi! Om Wagner kapitulerar så måste Ryssland åka hem.
Citera
2023-01-12, 09:12
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
För att synen på Ukraina skapar vilja att sända vapen dit, även om synen är byggt på en lögn. Så länge vapen flödar in, har Kievs elit incitament att slåss vidare.
Men så länge Rysslands lögner döljer sanningen för den ryska medborgaren desto fler soldater kommer de ha som mobiliserar. Hur kan du påstå att endast väst har ansvaret? Är du verklighetsfrånvänd?
Citera
2023-01-12, 09:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Då borde det vara fler Ukrainare som dör om de förlorar mark.

Nej varför? Det finns ingen direkt koppling meter/man
Citera
2023-01-12, 09:17
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag har aldrig någonsin påstått att det bara dör ryssar.

Det dör människor på båda sidor. Det är vanligare att anfallare tar mer förluster än försvarare. Ryssland har anfallit sedan dag 1. Många pro-ryssar hävdar betydelsen av artilleri. Artilleri står för större delen av förlusterna. Ryssarna har mer, Ukraina har bättre.

Men dokumenterade förluster visar att Ryssland har mer. Den kan ingen av er blunda för.

Finns det verkligen dokumenterat hur många som stryker med? Även på den Ukrainska sidan?
Citera
2023-01-12, 09:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du kämpar och kämpar du kompis det dör säkert bara ryssar fortfarande. Till vilken nytta anstränger du dig att sprida falsk info?

Vad var det ’falska’ i Conceptions inlägg? Anar man en halmgubbe från ditt håll där?
Citera
2023-01-12, 09:19
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad var det ’falska’ i Conceptions inlägg?

Han har såklart inga belägg för hur många som dör på resp. sida.
Citera
2023-01-12, 09:21
Medlem
Citat:

Jag gav dig tidigare idag flera exempel på lögner, som diskuterats i tråden, som du ju följer. Fler kan ges. De, liksom Ryssland, kommer från en sovjetisk kultur av lögn. Se dokumentären Chernobyl om du inte har sett den.

Som vanligt är du hal som en ål i dina svar. På vilket sätt bygger synen på en lögn? Menar du att är fel av oss att hjälpa Ukraina att försvara sig från svinen i Ryssland?

Du har för övrigt inte gett mig exempel tidigare idag.
Citera
2023-01-12, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Dessutom är det endast Wagner som klarar av något av värde i ryska armén som alltså är en privatägd samling legoknektar.
Övriga trupper i uralstyrkorna klarar endast av att hålla ställningar i skyttegravar och göra meningslösa uraaaa anfall.
Man gör säkerligen försök från väst att förhandla hur många miljarder man önskar för att upplösa Wagnergruppen, allting har sitt pris.

I sak har du rätt. Kocken vill gärna framstå som chef för en enda militära gruppering, den enda ryska militära gruppering som kan genomföra någonting som liknar anfall eller offensiv.

Men jag måste ge dig fel på att det är något slags elitförband. De har vuxit från 5000 till 50 000 man på kort tid i Ukraina. Från att ha varit ett renodlat legoknekt förband, Som har kunnat sprungit omkring nere i Afrika och skjutit negrer för 5000 USD per månad, så består merparten av förbandet nu av före detta fängslade mördare och tjuvar, som mot frihet efter sex månaders tjänstgöring slåss som bara satan.

Man skulle kunna kalla dom för ”Kanonmat de luxe”.

Inte för att de är särskilt bra, men de har bättre utrustning en reguljära armén och de är förmodligen mer motiverade. Särskilt eftersom de blir skjutna om de deserterar.
Citera
2023-01-12, 09:25
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:

Incitamentet att kämpa för frihet och demokrati finns redan. Vapnen från väst ger förmågan att vinna.

Så länge ryska befolkningen tillåter sig bli vallade till Ukraina utan motstånd så fortsätter eländet.
Citera
2023-01-12, 09:27
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Finns det verkligen dokumenterat hur många som stryker med? Även på den Ukrainska sidan?
Oryx dokumenterar bildförluster från båda sidor exempelvis.

Där ligger dokumenterade förluster för ryska sidan på ca 8500 fordon, för den ukrainska på ca 2800 fordon. Jag vill påstå att det den sidan som ligger närmast sanningen som vi har tillgång till. De interna förlusterna på respektive sida vet bara respektive sida.

Jag gissar att siffran på antalet förlorade soldater ligger ganska lika för båda sidor. Det är i varje fall ingen större skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in