2023-01-12, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://www.expressen.se/nyheter/blodspar-efter-man-hittade-i-lagenheten-dar-tove-dog/
Polisen har hittat blodspår från en man i lägenheten där Tove dog.

Flera personer har topsats i jakten för att se vem blodet kommer ifrån.

Flera personer uppges ha haft tillgång till lägenheten den aktuella helgen och blodspåren behöver inte vara kopplade till dödsfallet.

Fyndet är bevisligen tillräckligt intressant för att polisen ska topsa flera personer.

Vikten av blodfyndet är dock ganska avhängig på vilket sätt Tove togs av daga. Dog hon på ett "oblodigt" sätt är blodfyndet troligtvis mindre intressant.

Men viktigt att försöka tidsbestämma blodets ålder. Frågan är om NFC sitter på den analysmetoden eller behöver skicka det till lab utomlands.
Citera
2023-01-12, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxErrorDeluxe
Nä men hittas inte "ägaren" är det ju något som Sangborn definirivt kommer att utnyttja till sin klients fördel 😏

Ja. I synnerhet om Tove dog på ett "blodigt" sätt. Men jag får för mig att hon inte gjorde det. Om vi nu ska tro GW:s uttalande om att rättsmedicinska analysen inte har kunnat ge något entydigt svar på hur Tove mördades (ett blodigt mord hade kunnat ge ett ganska entydigt svar).
Senast redigerad av GrevenFB 2023-01-12 kl. 07:31.
Citera
2023-01-12, 07:35
Medlem
argusmaximuss avatar
Ang blodet. Spontant: sidospår. Men definitivt ammunition till clea om det inte kan tidsbestämmas alt uteslutas på annat sätt.
Citera
2023-01-12, 07:38
Medlem
Citat:
Ja. I synnerhet om Tove dog på ett "blodigt" sätt. Men jag får för mig att hon inte gjorde det. Om vi nu ska tro GW:s uttalande om att rättsmedicinska analysen inte har kunnat ge något entydigt svar på hur Tove mördades (ett blodigt mord hade kunnat ge ett ganska entydigt svar).

Jo, fast jag tänker att oavsett om T dog på ett "blodigt" sätt eller ej så betyder ju inte det att inte någon annan kunnat få skador i samband med händelsen, tex T har rivit någon när hon försökt försvara sig. Alltså att detta är ett argument Sangborn kan använda för att så tvivel i TR.
Citera
2023-01-12, 07:39
Medlem
sybels avatar
Citat:
Min första tanke var att det kan ju komma från en av byggjobbarna som renoverade hennes badrum. Renoveringar kan leda till att man skär sig och liknande. Men det känns som att dessa bör ha varit bland de första att ha blivit topsade.
Ja, att flera haft "tillgång" till lgh tolkar jag också som några som med egen nyckel kunnat komma in. Jag kan förstås ha övertolkat eller reportern som uttryckt sig missledande.
Citera
2023-01-12, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxErrorDeluxe
Jo, fast jag tänker att oavsett om T dog på ett "blodigt" sätt eller ej så betyder ju inte det att inte någon annan kunnat få skador i samband med händelsen, tex T har rivit någon när hon försökt försvara sig. Alltså att detta är ett argument Sangborn kan använda för att så tvivel i TR.

Ja. Viktigt att hitta personen kan man tycka - och konstigt att man inte har lyckats med det. I synnerhet om blodet är relativt färskt (tänker ca 1 år eller liknande)
Citera
2023-01-12, 07:43
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Det finns ju uppgifter om att det köptes rengöringsmedel av de misstänkta.
Det kan ju vara blod som de ville bli av med, men även andra kroppsvätskor kommer ut när en människa dör, som urin och avföring.
Men har det dunkats med huvudet i golvet så är det en överhängande risk att huden spricker.

Jag har hela tiden trott att det växte fram en plan på utestället, att de skulle hämnas på henne.
Kanske till och med planerade att döda henne, även det högst troligt med tanke på att de här tjejerna har suttit och nekat i ett x antal månader.
En olycka borde man berätta från början, att man sen gjorde sig av med kroppen skedde i panik och därför ganska omgående medger gravfridsbrott och dråp.
Så min gissning är att det var planerat när de gick hem till misstänktes lägenhet.

Blodspåret kan vara både hett och kallt.
Det beror ju lite på vilken det tillhör.
Och är det som någon sa att man kan få blodet tidsbestämt så visar det ju om det finns ett samband mellan mordet/dråpet.
Citera
2023-01-12, 07:46
Medlem
Citat:
Ja. Viktigt att hitta personen kan man tycka - och konstigt att man inte har lyckats med det. I synnerhet om blodet är relativt färskt (tänker ca 1 år eller liknande)

Ja, det viktigaste är väl att få tidsstämpel på det å utgå från det om eventuellt vidare åtgärder. Blodet kan ju komma från nån random festdeltagare innan J flyttade in i lgh tex.
Citera
2023-01-12, 07:48
Medlem
auruns avatar
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/blodspar-efter-man-hittade-i-lagenheten-dar-tove-dog/
Polisen har hittat blodspår från en man i lägenheten där Tove dog.

Flera personer har topsats i jakten för att se vem blodet kommer ifrån.

Flera personer uppges ha haft tillgång till lägenheten den aktuella helgen och blodspåren behöver inte vara kopplade till dödsfallet.
Börjar tro att grannen som körde till McD kanske är inblandad i mordet ändå.
Citera
2023-01-12, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Börjar tro att grannen som körde till McD kanske är inblandad i mordet ändå.

Han var nog en av de första att bli topsad och därefter bli avskriven.
Citera
2023-01-12, 07:54
Medlem
argusmaximuss avatar
Innan blodet renderar hundratals foliespekulationer:
- JJ har erkänt misshandel
- JJ och MH har inte nämnt annan person, vilket de borde gjort efter månader i häkte
- Polis har inte nämnt någon annan misstänkt
- Grannarna har inte nämnt annan person
Et cetera
Citera
2023-01-12, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Innan blodet renderar hundratals foliespekulationer:
- JJ har erkänt misshandel
- JJ och MH har inte nämnt annan person, vilket de borde gjort efter månader i häkte
- Polis har inte nämnt någon annan misstänkt
- Grannarna har inte nämnt annan person
Et cetera

Blodet behöver inte bevisa någonting gällande fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in