2023-01-11, 22:30
Medlem
raskenss avatar
Putin är sur för att rysk flygindustri har inte fått ett enda kontrakt på flygplan under 2022.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1613194594748928000?s=20&t=eJs90-0ewa4U5XYY1KBRnA
Citera
2023-01-11, 22:30
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Ok, nu blir jag orolig, Nordkorea och Iran är ju världens främsta vapen-exportörer.
De har tillräckligt tro mig.
Citera
2023-01-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
De staplar upp liken.
Jo tack jag har sett tillräckligt med filmer på sånt där skit nu. Det ser ut att ha varit en köttkvarn i Soledar.
Citera
2023-01-11, 22:32
Medlem
Antivaxxers avatar
Ser fram emot att åka på en skön solsemester i framtiden till den vackra Ukrainska Krim-halvön.

Enligt jordenruntresaren och äventyraren Harald Baldr på Youtube är Kyiv den bästa staden att besöka i Europa, så där får det också bli ett stopp.

Kanske t.o.m har sådan tur att jag får ta en selfie med den store ledaren Zelensky.

Äta lite Ukrainsk borscht och skratta åt patetiska ryssar tillsammans med hjältemodiga Ukrainare.

Hade jag inte varit gift hade det fått bli ett stopp för att träffa damer i Odessa också : )

Kanske redan 2024? : )
Citera
2023-01-11, 22:33
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ryssland har förlorat 450000 man så dom blir mycket snabbt svagare Ukraina klarar än så länge och ersätta förlusterna dom har. Kring 50000 man har dom förlorat och det är vad man förstärker med varje månad ungefär. Så det är som du säger Ryssland är chanslösa och Ukraina kommer vinna deta enklet under året som kommer.
Källa på fina siffror? eller har du vart där och räknat kroppar?
Citera
2023-01-11, 22:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Bara att du påstår en sådan sak efter att de förlorat etthundrafemtiotusen man och allt det materiel som väst har skickat, varför man nu tvingas skicka nytt materiel för att ersätta det som förstörts.

De staplar upp liken.

Bara för att du sitter och fantiserar på internet betyder det inte det är så i verkligheten.

Var i all världen kommer dina uppgifter ifrån.
Senast redigerad av Clay Allison 2023-01-11 kl. 22:50.
Citera
2023-01-11, 22:35
Medlem
Jeff.Becks avatar
På förekommen anledning då det just nu är stor aktivitet här på forumet bland de som gärna sprider rysk propaganda:

Citat:
The major reason Russia is pushing their “we already captured Soledar” propaganda is the cold hard fact that the position Russia is currently in, where they control half of Soledar, is unsustainable in the long term. They would be eaten alive by artillery fire.

So they are using this propaganda to try and sow panic to get Ukraine to leave. They know how dangerous and risky their current position is. The issue is, so does Ukraine.

There are large number of accounts that have spent weeks or months reposting things to make it appear they are soldiers or attached to the situation on the ground somehow. Those accounts are now posting this Russian propaganda. This is the disinfo campaign at work.

Imma just put it bluntly, if you aren’t personally talking to confirmed contacts, you probably don’t know wtf is going on. If you’re relying on stuff posted online, seriously, just take a step back. Go do something else, I dunno. The internet isn’t your friend here.

https://twitter.com/AndrewPerpetua/status/1613196634514489344?t=g3GfxsIlCakSwNeqAAEsJg&s=19
Citera
2023-01-11, 22:36
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Fram till sommaren så kommer Ukraina att kapitulera !

Verkar som att Ryssland förbereder sig att gå all-in nu till våren.
"All in" att mörda sina egna "soldater" medelst "suicide by UAF"?
Det är ryssarna väldigt bra på. Bäst i klassen faktiskt.
Citera
2023-01-11, 22:36
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Bara att du påstår en sådan sak efter att de förlorat etthundrafemtiotusen man och allt det materiel som väst har skickat, varför man nu tvingas skicka nytt materiel för att ersätta det som förstörts.
Ukraina må ha förlorat 10’, 50’, 150’ man. Ukraina står upp mot världens näst mäktigaste krigsmakt. De får hjälp i form av diverse hårdvara. Med det är Ukrainarna som spiller blod.

De står för manskapet och lidandet. Vi i väst bara levererar lite hårdvara. Ukraina står för mjukvaran. Ukrainarna förtjänar all respekt för deras mod att stå upp mot Ryssland. Ryssland som anses vara näst mäktigaste militärmakten och som dessutom drar kärnvapen-kortet hela tiden.

Ukrainarna är modiga hjältar. Det kommer man inte ifrån oavsett utgång.
Citera
2023-01-11, 22:37
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det släpptes några satellitbilder från Soledar nu. Helt jäkla bombat WTF!! Vad är meningen med detta? Hur tänker ryssen? Och innan nån putisnlickare börjar gapa om att ryssens artilleriammo inte är slut så har Soledar blivit bombat lika länge som Bakhmut så det är över ett halvår nu.

https://twitter.com/Tendar/status/1613285139232206849
Citera
2023-01-11, 22:37
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Helt klart att det är den bäst lämpade vagnen som kan skickas. De ryska vagnarna kommer inte heller kunna penetrera frontpansaret, om de inte utvecklat ny pilammuntion (vilket jag har svårt att se). Vilken version av Leoparden åsyftas till att sändas?

Undrar om man vet detta "officiellt". Man har så klart provskjutit på någon hemlig bana. Och jag lärde mig det i lumpen (för 122an). Men jag kan inte hitta fakta på det på nätet.
Citera
2023-01-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Låt höra dina motargument då...

Motargument?

Ryssarna förlorar minst 1000 soldater per dag mot Ukrainas 200. Vad är ditt motargument? Såvida du inte varit där och räknat själv har du ju inget, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in