2023-01-11, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Ja jag tror nog att L är ensam skyldig till detta, han har skött barnet nästan helt ensam och mamman varför skulle hon göra det hon har inget motiv. Han däremot var frustrerad och tog ut det på den han kunde dvs bebisen. Hade inte L alkoholproblem innan han och I träffades och mådde dåligt, han verkar inte varit stabil innan heller.

Mamma Isabella var ju tydlig i sina sms/snapchat till Lukas att hon inte ville vara förälder till Junie och att hon var beredd på att skriva över vårdnaden till honom.

Isabella hade en ny relation med Victor.

Är inte det ett motiv?
Citera
2023-01-11, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Mamma Isabella var ju tydlig i sina sms/snapchat till Lukas att hon inte ville vara förälder till Junie och att hon var beredd på att skriva över vårdnaden till honom.

Är inte det ett motiv?
Nej verkligen inte, hon har ju inga problem att lämna bort barnet. Varför skulle hon skadat det ?
Citera
2023-01-11, 20:49
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Du har alltså haft tillgång till flickans journal - där ser man.
Du skulle också ha kunnat läsa förlossningsjournalen och senare journaler om du hade laddat ner förundersökningen och bilagorna .
Citera
2023-01-11, 20:51
Medlem
silopsilops avatar
Citat:

Är inte det ett motiv?
Nej det säger hon inte alls.
Hon säger att barnet är för litet för att bo uppdelat och om hon inte ska ha J boende hos sig så är det bättre att han tar hela den biten och låter J bo hos honom.
Hon vill ha barnet men hon vill inte att barnet bor varannan vecka eller att det hackas upp eftersom J är för liten.
Det låter som omtanke för barnet i mina öron
Citera
2023-01-11, 20:52
Medlem
Citat:
Du har alltså haft tillgång till flickans journal - där ser man.

Din jubelidiot 🤩 journalerna finns i förundersökningsprotokollet som är en offentlig handling.
Citera
2023-01-11, 20:57
Medlem
Lukas: Jag är van vid hundar
Också Lukas: Det är något fel på hunden. Hon äter upp väggar och allt möjligt

Man måste aktivera hjärnan på en sådan ras. Räcker inte med promenader. Hunden var dessutom ett år. Då kräver de ännu mer.

Ville bara skriva då det störde mig. Man måste jobba med en sådan ”krävande” ras. Nu verkar hon ha fin personlighet och bra lynne.

Det känns som att Lukas verkligen tror att det är hunden i sina förhör. Känns som en dum bortförklaring att använda annars ? Hade man inte sagt något annat om man var skyldig ?
Hunden stod i lekställning när han kom upp. Jag tror att hunden kanske fick lite fnatt när J började må dåligt i sängen kanske. Hoppas upp i sängen och blev orolig och därför var täckena i en röra. Hunden kan ju inte ha skakat barnet, det är klart. Men har Lukas skakat barnet ? När isåfall?

Tycker inte fallet är självklart någonstans
Citera
2023-01-11, 21:07
Medlem
Otroligt bra skött av all inblandad sjukvårdspersonal i samband med skadan och efterföljande utredning. Har aldrig sett en mer gedigen medicinsk utredning och socanmälningar och kontakt med polis från start. Trots att fotona från obduktionen är maskade räcker beskrivningen för att jag ska ha kvar en viss bild på näthinnan. Så fruktansvärt att behöva göra det rättsläkaren behövde göra.
Citera
2023-01-11, 21:14
Bannlyst
Förundersökning förundersökningsprotokoll fup :
https://gofile.io/d/3Ihihq

Fungerande länk av FUP!
Citera
2023-01-11, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coryputman
När är rättegången? Blir otroligt intressant. Och hur försvaret lägger fram sin sida.

Jag fick svar från tingsrätten att rättegången ska hållas nu ca 18-20 januari
Citera
2023-01-11, 21:27
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Lukas: Jag är van vid hundar
Också Lukas: Det är något fel på hunden. Hon äter upp väggar och allt möjligt

Man måste aktivera hjärnan på en sådan ras. Räcker inte med promenader. Hunden var dessutom ett år. Då kräver de ännu mer.

Ville bara skriva då det störde mig. Man måste jobba med en sådan ”krävande” ras. Nu verkar hon ha fin personlighet och bra lynne.

Det känns som att Lukas verkligen tror att det är hunden i sina förhör. Känns som en dum bortförklaring att använda annars ? Hade man inte sagt något annat om man var skyldig ?
Hunden stod i lekställning när han kom upp. Jag tror att hunden kanske fick lite fnatt när J började må dåligt i sängen kanske. Hoppas upp i sängen och blev orolig och därför var täckena i en röra. Hunden kan ju inte ha skakat barnet, det är klart. Men har Lukas skakat barnet ? När isåfall?

Tycker inte fallet är självklart någonstans
Lukas hatar hunden.
Det säger han också i sina förhör.
Hon är inte som han tänkt sig.
Hon är inte som hans gamla hund.
Jag tror Lukas skakade barnet tidigare på kvällen.
När I gick utan att bry sig om allt han tyckte var viktigt.
Jag tror inte J som var "jättesnäll" i en del av förhören och "skrikig och måste bäras jämt" i andra ens behöver ha skrikit för att bli skakad.
Jag tror han skakade barnet för att han var svartsjuk och förbannad på I.
I lät sig inte kontrolleras och Lukas är ett kontrollfreak.
Citera
2023-01-11, 21:33
Medlem
Citat:
Jag reagerade på mycket i FUP.

Bla när Isabellas syster skrev och frågade vad Isabella behövde på sjukhushotellet då Junie låg på BIVA;

- Gymkläder.

Sicken jävla råtta.

Vem fan tänker på att gå och gymma när ens barn ligger inför döden?

Med tanke på att hon bjöd över sitt ragg till övernattningslögenheten så ville hon väl se sitt bästa ut för honom. Du vet, när man vill få en ny stackars krake på kroken så måste man ju anstränga sig.

Allt hon gör, säger och skriver när hon är på sjukhuset är helt vrickat. Det är därför jag menar att hon måste ha någon personlighets- eller empatistörning. Ingen annan människa hade brytt sig om Snapchat, killar, gym eller pastasallad i ett sådant läge.
Citera
2023-01-11, 21:39
Medlem
Har läst många förundersökningar där föräldrar varit misstänkta för att ha dödat sina barn med någon form av våld. I alla fall så ändras deras utsaga efter hand.
Typ: ”Han började helt plötsligt krampa” till ”jag bromsade med bilen så han flög fram med huvudet, sedan krampade han” till ”jag tappade honom i golvet tidigare på dagen”

Men det gör inte Lukas. Det är för mig något att poängtera. J mår bra, hon pratar och är igång men vill inte äta. Han går ner till V och pratar lite. Han går tillbaka till rummet och då står hunden i sängen och J ligger på mage intrasslad i täcken. Hunden flyger runt och han föser ner henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in