Citat:
Ursprungligen postat av
manfredkaltz
Idiot, Sverige är redan övertaget av politiker som inte ser till svenskarnas bästa. Senast nu en utländsk partiledare utsågs i Centerpartiet. Centerpartiet som varit det mest svenska partiet i vår Riksdag. Man måste vara blind för att inte ser att vårt land övertagits av icke-svenskar.
Putin ser iallafall till det ryska folkets bästa och alla deras ledare är ryssar.
Idiot eller inte, kan jag få en förklaring till hur Sveriges suveränitet ökar med en rysk seger över Ukraina med tanke på att Ryssland i december 2021 krävde inflytande över svensk säkerhetspolitik?
Du kanske har märkt att jag upprepar frågan. Det gör jag för att en Kreml-trogen femtekolonnare som du inte skall komma undan med ditt absurda påstående att en framgång för Putin förbättrar vår suveränitet.
Jag vet att du inte kommer att ge ett svar, för upp är inte ned och svart är inte vitt utom i din propagandamarinerade skalle. När du skall sätta tanken på pränt kommer motsägelsen att lysa upp dig som en röd lampa: Putins Ryssland är hotet mot vår suveränitet, precis som Sovjetunionen dessförinnan.
Om man som du vill se minskad invandring går det utmärkt att rösta på Sd, vilket 1/5 av väljarna också gjorde. Och voila, vi kommer att få en stramare intergrationspolitik. Gott så. Det är självständighet och demokrati i den globaliserade värld du hatar. Men om du som ryss vill se en annan ledare än Putin, då kan du boka besökstid i lömomigt fängelse eller köpa en krans till en gravsten, för där finns dina demokratiska alternativ. Vi normala svenskar ser detta och stödjer an snabb upprustning av det svenska försvaret och stöd till Ukrainas försvar mot Putins aggression. Du går av naturliga skäl i en helt annan riktning, och den bär enbart österut.