Citat:
Såvitt jag minns har grannen inte sagt något om några tider för tidspann utom det som var mellan den sista påringningen till att han hörde henne komma. Han höftade till att det handlade om ca tio minuter (tror jag).
Den tidslinje du pratar om är alltså ganska intressant, allt ifrån de första dunsarna till att JJ åkte till Donken.
Men man får utgå från polisens tidangivelser för när huvudbrottet skett.
Den tidslinje du pratar om är alltså ganska intressant, allt ifrån de första dunsarna till att JJ åkte till Donken.
Men man får utgå från polisens tidangivelser för när huvudbrottet skett.
Grevens sammanställning...
Sonen knackar på JJ:s dörr:
- Grannsonen: "Jag fick en dålig magkänsla, så jag sprang upp och knackade på". (DN).
- Sonen går upp till JJ:s dörr. Samtidigt står pappan kvar nere utanför familjens lägenhetsdörr och ser på.
- Sonen ringde på dörren. Ingen öppnade. Väntade en minut. Ringde igen. Under den andra gången hörde han någon som sparkade. På vad han uppfattar som på innerväggar, inifrån.
- Han uppfattade dessa ljud komma från vänster sida sett från när man står vid dörren.
- Han uppfattade ljuden komma från badrummet.
- Det lät som att någon sparkade 5-10 sparkar. Sparkarna sker efter han ringt på dörren.
- Ingen öppnade. Därefter blir det tyst och grannen går sedan ner igen.
- Inne i lägenheten diskuterar fadern och sonen om de ska larma eller inte. ”Vi var oroliga”.
(Källa, om inget annat anges: Podden)
JJ pratar med grannsonen och hans far i trappuppgången:
- Vid 03,10-tiden hör samma grannar återigen ljud från lägenheten. Denna gång låter det som att någon öppnar och stänger ytterdörren två gånger. Grannarna öppnar sin ytterdörr och lyssnar i trapphuset för att se efter vad som händer (AB)
- ”Vi öppnade dörren, tittade så. Det hörs uppifrån att det är en dörr som öppnas och stängs Då springer hon ner, alltså inte springer utan går vanligt”.
- JJ kommer ner till fadern och sonen. De frågar henne hur läget är
Jag får dunsarna till 02.30 och att granne omg går upp och knackar på, väntar utanför någon minut knackar igen och då hör han sparkarna.
(Även granne på samma våning säger 02.30 då han var i telefon och hade koll på tiden)
Sen träffar hon grannen I trappan är kl 03.10.
Har för mig polisen sagt att hon avled ca 02.45 men jag tror det är lite tidigare säg 02.40 senast ?
02.40 borde grannen gått ned igen för han kan väl inte stå 10 minuter utanför dörren ?
Så hon borde ju iaf ha ca 20-30 min på sig innan donken 03.10.
Grannen under säger ju även att efter donken resan har de inte hört ett ljud uppifrån vilket de tycker är konstigt.
Jag vill inte försvara M på något vis men det skulle ju kunna vara så att hon är helt ovetandes ?
Men vi lär väl snart få veta ;-)
Otålig som f..