Citat:
Ursprungligen postat av
Bakarettan
Tycker farbror skåning är en skön själ. Han är beviset på att har man levt ett långt liv, har man mycket att lära ut.
Jo den gubben (skåningen) gillar jag med - fast jag har faktiskt svårt ibland att höra vad 17 han säger dt medger jag

Vill man så kan man ju faktiskt sätta på Text när det blir allt för grötigt
Några av tjejerna gillar jag också men inte Tova. Jag tycker INTE det är Ok att hon blir utfrusen - där håller jag med Skåningen JC och Storbonden att det kan de lägga av med fast Tova inte har förstått att de andra tjejerna inte riktigt orkar med hennes gapiga sätt - de retar sig på det helt klart. Tova verkar inte förstå att softa och dämpa sitt utåtagerande sätt trots att Skåningen försökte tala om det för henne.
Att jag inte gillar Tova är för att när hennes man Richard A-n (som var med ett år och samtidigt som Jens "Norrland" deltog) blev nog Richard den som var lite udda och försvann rätt snabbt ifrån Farmen men Jens "Norrland" vart kvar. Det gillade inte Tova så när Farmen var över - så började hon ett slags hatpropaganda mot Jens N och var attans ful i sociala medier särskilt när han separerade från sin sambo. Hon fulade ut sig något fruktansvärt mot honom - det var rent sinnes ...
Vilken människa gör så? Mot någon hon inte ens känner i verkligheten? Ogillas skarpt av mig iaf. Så hos mig är hon nog den som jag önskar försvinner rätt omgående ifrån Farmen.
MEN jag tycker INTE att det är Ok att de andra tjejerna mobbar/fryser ut henne - det är ju inte heller Ok takter! För Tova är väl precis lika okunnig som många andra där inne (det var ju tydligen några som inte hajjade så mycket och eldade upp flera störar som skulle ha använts till gärdsgården - Hepp!) och har inte fulat/dummat sig mot någon annan heller av vad vi har sett - än. Ingen har klandrats hittills för den s.k. okunskapen ...
** Det med störarna som eldats upp - fick vi veta i gårdagens avsnitt när Wincent skulle dela ut uppdragen till Storbonden, så det är ingen spoiler.**