Citat:
Usch, ja.
Jag blir upprörd av hennes iskalla beteende.
Jag hoppas att åklagaren kan bevisa motsatsen.
- Obduktionsresultatet? Vad säger rättmedicinska läkaren?
- Vad säger undersökningarna/vittnenas uppgifter om tidsintervallet mellan dunsar/sparkar och tid innan JJ kommer ner i trappen. Grannen säger först springer, och sen ändrar sig till att JJ går... verkar lite nervös, micklar med sin mobil
- men sen säger han att hon pratar på, åker med till Donken och snackar med ngra kompisar
- vad säger MH?
- JJ säger inget till grannen på hans direkta fråga, tvärtom. Bortförklarar allt...
- Verkar hon i panik??????????????????
- Vad berättar killarn vid Mc Donalds?
- Hur beskriver JJs pappa henne dagen efter?
- Hur beskriver hon beskriver att hon cyklat hem och att de avslutade i vänskap? Verkade hon som vanligt? Eller tyckte de att hon verkade konstig?
- Och allvarligt, hur ska man må när man åker med en död kropp som man dumpar? För att dagen efter rida dit för att kolla? Iskallt beteende ur många aspekter, inte alls ett beteende hos en som fått panik i mitt tycke.
- Hur beskriver häktespersonalen JJ?
- Vad framkom på P7:an? Verkade hon må sååå dåligt som hon själv beskriver?
- Eller kan åklagaren visa att det är NÄR JJ KONFRONTERAS MED BEVISNING som hon inser att spelet är över, och det enda hon u kan gära är att föröka få det till vållande, allt för att slippa livstid?
- Och varför skulle JJ må bättre nu, när tvärtom säcken håller på att knytas ihop?
Jag hoppas att Rullman kan samla ihop många indicier på att JJ inte alls agerat i panik när hon beslutade att ljuga och dumpa mm. Att JJ inte alls undanhållit sanningen pga av isoleringen, utan nu anpassar sin version eftersom hon ser att spelet är över. Hon kan orimligen må bättre allteftersom, utan inser att hon riskerar livstid!
Jag blir upprörd av hennes iskalla beteende.
"– Det fanns inte uppsåt eller avsikt att någon skulle dö, så efter det uppstod panik i lägenheten, vilket gjorde att min klient fattar dåliga beslut och erkänner nu gravfridsbrott."//
"– Hon har nekat tidigare, för att min klient mått dåligt i häktet och varit isolerad dygnet runt. Och nu har hon börjat må lite bättre och orkat berätta hur saker och ting var och varför det blev som det blev, säger Sangborn."https://www.svd.se/a/ve3AmX/haktads-mobil-sparad-till-fyndplats-i-vetlanda
Jag hoppas att åklagaren kan bevisa motsatsen.
- Obduktionsresultatet? Vad säger rättmedicinska läkaren?
- Vad säger undersökningarna/vittnenas uppgifter om tidsintervallet mellan dunsar/sparkar och tid innan JJ kommer ner i trappen. Grannen säger först springer, och sen ändrar sig till att JJ går... verkar lite nervös, micklar med sin mobil
- men sen säger han att hon pratar på, åker med till Donken och snackar med ngra kompisar
- vad säger MH?
- JJ säger inget till grannen på hans direkta fråga, tvärtom. Bortförklarar allt...
- Verkar hon i panik??????????????????
- Vad berättar killarn vid Mc Donalds?
- Hur beskriver JJs pappa henne dagen efter?
- Hur beskriver hon beskriver att hon cyklat hem och att de avslutade i vänskap? Verkade hon som vanligt? Eller tyckte de att hon verkade konstig?
- Och allvarligt, hur ska man må när man åker med en död kropp som man dumpar? För att dagen efter rida dit för att kolla? Iskallt beteende ur många aspekter, inte alls ett beteende hos en som fått panik i mitt tycke.
- Hur beskriver häktespersonalen JJ?
- Vad framkom på P7:an? Verkade hon må sååå dåligt som hon själv beskriver?
- Eller kan åklagaren visa att det är NÄR JJ KONFRONTERAS MED BEVISNING som hon inser att spelet är över, och det enda hon u kan gära är att föröka få det till vållande, allt för att slippa livstid?
- Och varför skulle JJ må bättre nu, när tvärtom säcken håller på att knytas ihop?
Jag hoppas att Rullman kan samla ihop många indicier på att JJ inte alls agerat i panik när hon beslutade att ljuga och dumpa mm. Att JJ inte alls undanhållit sanningen pga av isoleringen, utan nu anpassar sin version eftersom hon ser att spelet är över. Hon kan orimligen må bättre allteftersom, utan inser att hon riskerar livstid!
Hennes agerande efter mordet kommer ligga henne till last. Men det är väl sådan hon är som person. Bort med hennes egna problem, utan hänsyn till andra. 99/100 hade agerat på annat sätt genom att påkalla hjälp om det nu är som hon säger, en olycka!
Oerhört kyligt agerande att bara minuter efter mordet kam sitta och kallprata med grannen, och sen ber honom stanna någon minut så hon kan säga hej till sin kompis i en annan bil! Och som du säger, dagen efter rida förbi liket för att förmodligen kontrollera om hon syns från vägen.
Nä, hennes ord ska man inte lita på. Alla ord som lämnar hennes mun är formade utefter vad som är bäst för J.