2023-01-10, 16:30
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Vilket svar fick USA när dom använde kärnvapen?

Så EU är polisen? Varför ingriper inte polisen direkt?

Men ge upp.

Att berätta vad konsekvenserna blir för ett fruktansvärt brott mot mänskligheten är inte samma sak som ett ”hot”. Hur kan du vara så jävla pantad?

EU har inte HOTAT ryzzland. Inte ens en lagom galen ryzz-facist kan få för sig det. Du är en liten gris.

Ni skämmer ut er så förbannat med er dumhet. Det är bättre för ”er sak” om ni bara är tysta i stället. Som jag sagt ofta undrar man om de värsta av er inte egentligen jobbar för Ukraina genom att försöka dra skam över puttlers anhängare.
Citera
2023-01-10, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag kan hålla med dig här, men har du någonsin sett en statsledare göra en sådan dementi?

Statskanalen slängde ju åtminstone ut den tokiga bögen som tyckte man skulle dränka ukrainska barn som uppfostrats med fel politisk uppfattning, har glömt vad han hette.
Nej han jobba fortfarande kvar,varför ljuga?
Citera
2023-01-10, 16:33
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Trams, och är det Putin som presenterar detta enormt hotfulla hot på statstelevisionen?

Nej, det är det folket som han fortsatt förneka och indoktrinera som gör det, sprider det budskapet. Detta hade såklart ingen president eller statsöverhuvud accepterat låta sig göras i ett civiliserat land. Omedelbart omhändertagande och förlust utav arbetet hade det varit som respons. Så där har du svaret på att han, Putin, i andra ord själv säger det eftersom att han tillåter det sägas. Ain't no rocket science in that mate!
Senast redigerad av moment42 2023-01-10 kl. 16:59.
Citera
2023-01-10, 16:34
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Nej han jobba fortfarande kvar,varför ljuga?

Jag ljuger inte, jag har läst att han fick sparken. Stämmer det inte?
Citera
2023-01-10, 16:36
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Ja om du läser avtalet så kommer du att upptäcka att det finns sådana paragrafer.
Nej, det kommer jag inte. Jag har läst det, och jag vet att du inte kan hitta ”sådana paragrafer”. Men gör ett försök.

Vad jag däremot vet är att fräckheten hos Kreml och dess megafoner inte vet några gränser. Lögnen kommer naturligt, med varje utandning. Således kan man 1994 skriva ett avtal med Ukraina om att skydda dess gränser i utbyte mot kärnvapen*, svekfullt bryta det, och sedan hänvisa till samma avtal när man bryter mot avtalet och annekterar dess territorium. Det är en så monstruös lögn att den skulle vara osannolik i en bok eller film, men inte för Kreml.

—————
*) Budapest memorandum innehöll bl.a. följande punkter som Ryssland svek redan 2014:

1. Respect the signatory's independence and sovereignty in the existing borders.[6]
2. Refrain from the threat or the use of force against the signatory.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum
https://documents-dds-ny.un.org/doc/UNDOC/GEN/G94/652/92/PDF/G9465292.pdf?OpenElement

Ryssland har dessutom skrivit under ytterligsre två vänskapsavtal (!) med Ukraina: 1998 och 2010. Det senare avtalet gav Ryssland rätt till baser på Krim till 2042 (!), något de svekfullt utnyttjade vid annekteringen 2014.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kharkiv_Pact
Citera
2023-01-10, 16:36
Medlem
Jofs avatar
På östfronten inget nytt.
Skulle man kunna säga.
Börjar likna ww1 skyttegravskrig.

Men det som händer är att många i Europa enas militärt.
Klassiskt. En yttre fiende enar inåt.
Citera
2023-01-10, 16:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du förstod inte vad han menade. Han åsyftade Budapest-avtalet och att USA bröt det genom att lägga sig i Ukrainas inre angelägenheter.

Dock gör inte två fel ett rätt. Ryssland bröt mot budapest memorandum om inte förr, så när de var inne och härjade på ukrainska sidan av gränsen i Donbass. Plus ett antal möjliga breaches beroende på hur man ser på incidenter i Krim 2014, Euromaidan 2013-14 och oranga revolutionen 2005.

Ryssarn bröt det långt tidigare än så, om man anser att usa bröt mot det....

dock så gör man åtskillnad på grad av avtalsbrott material breach, resp breach.

men putin vet ju att rysstroll och vatniks knappast är bekanta med VCLT, rysk propaganda är ju riktade mot svagbegåvade uralmongoler, där dock än och annan känslosam västerlänning tycks trillar dit.....
Citera
2023-01-10, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Dom där experterna är quislingar som vill få in NATO i Sverige. DN och stora delar av försvaret är Landsförrädare.

Det går inte argumentera med dig. Då du inte kan ta till fakta som säger emot din åsikt. Alla som inte som tycker som du är förrädare eller något annat värre.

Uppenbart är ju att Ukrainare inte vill ha Ryssland där. Det borde räcka. 90 procent av svenska folket vill inte ha ryssen där.
Citera
2023-01-10, 16:41
Medlem
Citat:
NATO kommer spricka inifrån.

Sen kanske Erdogan säger nej också.

Erdogan får säga vad han vill vi kan pausa vår NATO ansökan tills vidare Ryssland har nog inte mycket
resurser över för att attackera oss ändå just nu.
Förhoppningsvis blir Erdogan inte omvald heller och då kanske spelplanen ändras.
Citera
2023-01-10, 16:42
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Victoria Nuland har skrutit om hur mycket pengar CIA lagt ner på att få till regimskifte i Ukraina. Har du inte sett den videon? Hon var ju på majdantorget under ”revolutionen” och bjöd på bullar eller vad det var. Finns film på det med. Hur skulle det se ut om rysk ambassadpersonal bjöd på kaffe och bullar när folk demonstrerar mot vaccinet här i Sverige. Vilket ramaskri det skulle bli.

Såklart jag inte sett den videon nej. Inga andra heller för din vetskaps skull. Sådant skit har jag inte tid med och ännu mindre är jag intresserad utav att se på videos för att evaluera mina tankar. Tar du för givet att alla är lika tappade bakom en vagn som eder mr Manfred?? I så fall kan du sluta fundera över detta när det gäller mig,ok. Jag håller mig till riktiga och involverade underrättelser jag. Därigenom får jag min information för både tanke som åsikt. Notera att jag inte hänvisar till varken tripper, telespam, Nuland, Zelensky eller tomten han själv här. Så vad fan du tycker om fröken Nulands uttalanden är för mig fullständigt ointressant och självklart för resten av den fungerande världen också. Du borde skaffa dig en riktig hobby istället för att jaga mygg med en gummiklubba modell xl.

Vansinnigt korkat beteende att sitta och spamma argument beroende på vad den ena sagt och den andra inte har. Om du ägnade dig åt det faktiska läget i Ukraina så hade du inte behövt slösa bort din energi på att vara förgrymmad på alla världens medier samt politiker. Gott råd i all välmening.

Här får du en länk som behandlar läget kring din egen konflikt, var så god.

https://www.youtube.com/watch?v=k-yFR_7ttTs&list=RDGMEMJQXQAmqrnmK1SEjY_rKBGA&index= 15
Senast redigerad av moment42 2023-01-10 kl. 16:46.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Fler nyheter som får på psykseglare med anhang att tugga ännu mer fradga och yla om det olagliga Ukraina...

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/eu-och-nato-fordjupar-samarbetet

Ryssland har enat oss mer än nånsin.
Senast redigerad av RealTide 2023-01-10 kl. 16:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej, kamrat.

Ditt favoritland kommer gå under och du kommer bli arbetslös.

Jag tror Ryssland kommer gå segrande ur det här. Jämför västs ledare mot Ryssland och Kina. Våra ledare har ingen chans. Jämför Xi och Putin med Biden, Sunak, van der Leyen eller vår egen Ulf Kristersson. Skillnaden är enorm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in