2023-01-10, 12:01
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Om man har själva ljudupptagningarna så börjar det likna något. Men även det kan fabriceras idag (du kan googla "deepfake voice"). Det kräver då att de har lyckats snappa upp personens röst. Vilket ju är triviellt, ifall någon använder ukro-nätet.
Jag ser ändå att lönen är mindre än mödan.

Sen ska man heller inte glömma att Rysslands aktioner pekar på allt de säger i dessa samtal stämmer. Otaliga klipp från fronten pekar på det.

Mördandet av civila har hänt. Torterande har skett. Förluster av många soldater och stridsfordon är också något som inte går att gömma.

Om alla dessa samtal och alla bilder på förstörda ryska fordon och dödande av civila är fabricerade så är det den största mörkläggningen i historien. Samtidigt som sociala medier är så avancerade så att om en mygga fjärtar i Indonesien så får man direkt reda på det på andra sidan jordklotet.
Citera
2023-01-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Mig veterligen dog inte tusentals Ryssar för att försvara något man senare gav upp.

Skall bli intressant att se siffrorna på dödade UAF när Bakhmut faller.
Tyvärr kan man inte lita på siffror under krig. Skulle inte förvåna mig ifall dom gick plus istället för några förluster...
Citera
2023-01-10, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Putin är knappast världens rikaste man.

Putin är ju helt klart omutbar men det är väl bara att muta alla runt ikring honom.

Hahahahaha okej.
Du vet hur man gör någon omutbar?
Ge bra lön.

Vad ska han mutas till? Han är ju högsta höns?
Går dåligt att blidka eller förhandla med. Han försöker nu nu ta det han ville ha med krig.

Det är som att muta folk runt von Anka, allting hamnar ju hos honom till slut.
Citera
2023-01-10, 12:07
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Typiska ryssråttor. Försåtsminerar ett lik med en apterad granat.

Borde vara lätt att röja. Ett finger som håller ner sprinten men nervöst ändå. Visar på hur äckliga och bottenlöst hänsynslösa ryssen är.

https://twitter.com/worldonalert/status/1612452586568695808?t=Gz8C0FA7fRsX9gpi9llP8w&s=19
Såg en video om det för någon vecka sedan, UKR knyter ett rep till liket och bara flyttar på dem någon meter. Slafsigt och tidsödande
Citera
2023-01-10, 12:08
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Varför skulle det vara omöjligt?
Ingenting är omöjligt, man måste bedöma hur troligt det är.
Själv tror jag dom står beredda om Vitryssland skulle gå in med soldater i Ukraina. Då är jag rätt övertygad om att de skulle gå in på Ukrainas sida.
Citera
2023-01-10, 12:10
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Varför skulle det vara omöjligt?
Det är uppenbart att inga länder tjänar något på att vara offensiva mot andra länder. Att Polen skulle föra en offensiv mot Ryssland skulle fördömas av övriga världen omgående.

Ge mig ett skäl till varför det är sannolikt istället.
Citera
2023-01-10, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Typiska ryssråttor. Försåtsminerar ett lik med en apterad granat.

Borde vara lätt att röja. Ett finger som håller ner sprinten men nervöst ändå. Visar på hur äckliga och bottenlöst hänsynslösa ryssen är.

https://twitter.com/worldonalert/status/1612452586568695808?t=Gz8C0FA7fRsX9gpi9llP8w&s=19

Varför minerar man mark man intagit. Verkar idiotiskt. Tror mer på att det är fejk.
Citera
2023-01-10, 12:21
Avslutad
Wagnerbögarnas chef krattar manegen för en villkorslös kapitulation och tar avstånd fråm kreml och dementerar putains ljugfabriker. Det torde vara ett första steg mot Ukrainas totala seger mot homofederationen ryZZland, råttorna lämnar nu skeppet i drivor.

Prigozjin: Ukrainska styrkor strider ”hedervärt”

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/prigozjin-ukrainska-styrkor-strider-hederv%C3%A4rt/ar-AA16a2xr?ocid=msedgntp&cvid=975029040b694f14961504 46b9a53032

Han berömmer även ukrainska styrkor för att de ”hedervärt försvarar” Soledar. Samtidigt tillbakavisar han ryska uppgifter om att stora delar av de ukrainska styrkorna ska ha deserterat.

”Låt oss vara ärliga mot oss själva. Den ukrainska armén kämpar modigt för Bachmut och Soledar. Rapporter om deras massdesertering är inte sanna”, skriver Prigozjin och citeras av sin presstjänst.
Citera
2023-01-10, 12:25
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Regime change är ett väldigt sannolikt skäl.
Skriv på svenska så man förstår.

Var någonstans skulle ett regeringsskifte vara sannolikt?
Citera
2023-01-10, 12:26
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Varför minerar man mark man intagit. Verkar idiotiskt. Tror mer på att det är fejk.
Känns väldigt riskabelt att aptera så där. Tänk om hjälmen glider? Sen är det inte precis osynligt.

Själv skulle jag nog i sånt fall placera den mellan kropp och arm lite gömt av jackan. Den som försöker flytta liket får en smällkaramell i plytet. Om jag var ryss och hade noll respekt för fallna kamrater och lika feg.
Citera
2023-01-10, 12:26
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Tyvärr kan man inte lita på siffror under krig. Skulle inte förvåna mig ifall dom gick plus istället för några förluster...

Plus gick dem nog, med tanke på att 16 brigader från UAF slogs där och fler kallades in.

Rätt intressant med tanke på att Bakhmut är helt "obetydlig" och Wagners stridande är f.d fångar.

Ryssland skall tydligen ha runt 3 miljoner män i sitt fängelsesystem, bör kunna trolla fram 10% av dem, dvs 300.000 man för framtida strider.

Även om det i absolut bästa fall är 1 död UAF 1 Wagner är det ändå bara snabbtränade f.d fångar medans UAFs främsta förband har deltagit i Bakhmut.
Citera
2023-01-10, 12:27
Medlem
Nya varningar från SÄPO om rysk trollaktivitet i Sverige. Kan bekräfta det. Räcker att titta på Flashback.

https://www.di.se/nyheter/sapos-varning-till-energisektorn-okad-risk-for-ryskt-sabotage/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in