2023-01-09, 17:36
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
Exakt vilken pedofil överhuvudtaget har dom hängt ut? Ingen som Polisen inte hade koll på. Förståndshandikappade hebefilier har dom hängt ut. Ni Dumpenanhängare är inte direkt lingvistiker.
#96 var okänd för polisen tidigare och är nu dömd.
Det finns fler men du får leta själv.
Citera
2023-01-09, 17:38
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Gjorde lite efterforskningar:

”Den som förföljer en person genom brottsliga gärningar som utgör
1. misshandel enligt 3 kap. 5 § eller försök till sådant brott som inte är ringa,
2. olaga tvång enligt 4 kap. 4 § första stycket,
3. olaga hot enligt 4 kap. 5 § första stycket,
4. hemfridsbrott eller olaga intrång enligt 4 kap. 6 §, 5. kränkande fotografering enligt 4 kap. 6 a §,
6. ofredande enligt 4 kap. 7 §,

Här är en utväg för dom uthängda.

https://www.regeringen.se/49104c/contentassets/1da363edd39d4e9488b4222229b839a4/lagradsremiss-olovlig-identitetsanvandning-slutlig.pdf

Behöver inte gå via JK, en polisanmälan är adekvat.
Ja om dom klär av sig och låter Dumpen komma in i rummet så kan kränkande fotografering bli aktuellt.
Att dom avslöjas som kryp är inte kränkande fotografering.
Citera
2023-01-09, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonline
Retorns sambo, eller nu förra sambo är ju en riktigt het Milf. Fan vliken idiot!
Mycket vill ha mera som nu var yngre.
Citera
2023-01-09, 17:48
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
En pedofil är en vuxen människa som känner sexuell dragning till barn. = Alltså alla som dumpen har tagit
En pedofil är en vuxen människa som känner sexuell dragning till prepubertala barn. = Alltså ytterst få av alla som dumpen har tagit
Den nya tråden levde i knappt 5 timmar och 18 inlägg innan den låstes. #Blomvattnare proklamerade att denna tråd är platsen för att diskutera även gäddor och jakt.
Vad jag förstått så är ämnet för denna tråd Dumpen och dess verksamhet. TS undrar hur länge de kan verka efter att de skaffat utgivningsbevis, och att diskutera detta innefattar att också diskutera swishdonationer, hur verksamheten är uppbyggd nu när det är en ideell förening, vilka fiskarna är likväl som vilka gäddorna är, hur Sara och Patrik försörjer sig i övrigt, hur det ser ut rent juridiskt, hur verksamheten beskrivs i media, (såväl msm och alternativ media, höger som vänster) likväl som i social media (Twitter, Facebook, TikTok osv).

Som moderatorsmeddelandet som alla ser innan man postar ett inlägg klargör så är trådens ämne INTE att diskutera vad som är vad när det kommer till parafilier, likväl att anhöriga ska värnas när det kommer till personuppgifter (t.ex. arbetsplats, bostadsort, antal barn) i den mån det inte är av betydande allmänintresse, och det viktigaste av allt--att ALLA personuppgifter är förbjudna även i maskerad form.

Med denna harang har jag bara en egen önskan--kan vi diskutera allt ovan nämnda i sak utan att hänfalla till att diskutera varandra och spekulera om (*host* anklaga) vem som är pedofil, gädda, pedofilkramare, anarkist, dumpling, imbecill? För att inte tala om all gliringar om nyskapade konton, som de facto har en jämn fördelning av pro-dumpen och anti-dumpen sen 11 månader tillbaka då jag började följa denna tråd dagligen.

Med hopp om ett mer sakligt debattklimat i tråden härefter.
Citera
2023-01-09, 18:49
Medlem
Grooming är när en vuxen person stämmer träff med personer under 15 år, med sexuellt syfte. Träffas innebär också online, till exempel via sociala medier. Sexuellt uppsåt betyder att den vuxne genom bekräftelse, mutor eller utpressning kanske försöker få dig att posera naken, skriva sexuella saker eller träffas offline.

Ibland kan vuxna låtsas vara i samma ålder som dig för att skapa kontakt och få dig att dela privata saker. Det kallas catphishing. Det är olagligt för en vuxen att stämma träff (med sexuellt syfte) med personer under 15 år, även om träffen aldrig ägde rum.

Att dumpen finns är för att det helt saknas resurser i vårt samhälle för att skydda barnen och lagföra dessa gäddor innan de begår grövre brott så som våldtäkt.

Bara på kort tid har en Rektor och flera lärare fångats.

En sak som är viktig är att Dumpen inte söker kontakt med dessa gäddor eller skickar bilder.
Citera
2023-01-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Du och jag delar troligtvis inte samma åsikter då jag är emot dumpen fast tycker du inte själv någonstans att det är fel att hänga ut handikappade? Eller personer med diagnoser som jobbar på Samhall?Kom igen..

Jo det är klart det är. Vet dock inte var skiljelinjen går exakt. Dumplingarna anser att om man har körkort och kan prata lite så hamnar man på Dumpen. Det är svart eller vitt. Gubben i permobil hade tur eftersom han var först ut och Sara var inte lika kaxig då som nu.
Citera
2023-01-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den-Randiga-Zebran
Grooming är när en vuxen person stämmer träff med personer under 15 år, med sexuellt syfte. Träffas innebär också online, till exempel via sociala medier. Sexuellt uppsåt betyder att den vuxne genom bekräftelse, mutor eller utpressning kanske försöker få dig att posera naken, skriva sexuella saker eller träffas offline.

Ibland kan vuxna låtsas vara i samma ålder som dig för att skapa kontakt och få dig att dela privata saker. Det kallas catphishing. Det är olagligt för en vuxen att stämma träff (med sexuellt syfte) med personer under 15 år, även om träffen aldrig ägde rum.

Att dumpen finns är för att det helt saknas resurser i vårt samhälle för att skydda barnen och lagföra dessa gäddor innan de begår grövre brott så som våldtäkt.

Bara på kort tid har en Rektor och flera lärare fångats.

En sak som är viktig är att Dumpen inte söker kontakt med dessa gäddor eller skickar bilder.

Grooming är väl snarare benämningen på processen de använder för att manipulera barnet på alla möjliga vis (och i en del fall även familjen till barnet)?
Citera
2023-01-09, 19:42
Medlem
Citat:
Jag har 2 pojkar som är utflugna nu. Jag hade benhård koll på dom. Dom gillade att hänga på Lunarstorm och sa till att om någon främling kontaktar er, vill jag veta om det. Hade järnkoll på min router dessutom.
Sedan är ju en 10-åriga pojke inte helt dum i huvudet. Han känner av om någon vidrig människa vill utnyttja honom sexuellt.
Sedan är det ett faktum att 80% av alla sexuella övergrepp sker från närstående.
Min största invändning mot Dumpen är att någon pedofil överhuvudtaget kommer dom aldrig få fatt i. Småbarn sitter inte och chattar på internet.

Jaha så om man säger det till barn så är det lugnt alltså.

Barn har tillgång till många mobiler och datorer. Och de flesta föräldrar står inte utanför skolan och väntar på dem och tar hem dem och låter dem sitta vid en dator som man har koll på. Så att tro att man har järnkoll visar ju att man är naiv i mössan.
Citera
2023-01-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Precis det jag säger i verkligheten skulle aldrig en tjej eller kille i yngre tonåren vara så på drivande.

Barn med ADHD eller ADD kan verkligen vara på och drivande.
Citera
2023-01-09, 19:51
Medlem
Citat:
Gjorde lite efterforskningar:

”Den som förföljer en person genom brottsliga gärningar som utgör
1. misshandel enligt 3 kap. 5 § eller försök till sådant brott som inte är ringa,
2. olaga tvång enligt 4 kap. 4 § första stycket,
3. olaga hot enligt 4 kap. 5 § första stycket,
4. hemfridsbrott eller olaga intrång enligt 4 kap. 6 §, 5. kränkande fotografering enligt 4 kap. 6 a §,
6. ofredande enligt 4 kap. 7 §,

Här är en utväg för dom uthängda.

https://www.regeringen.se/49104c/contentassets/1da363edd39d4e9488b4222229b839a4/lagradsremiss-olovlig-identitetsanvandning-slutlig.pdf

Behöver inte gå via JK, en polisanmälan är adekvat.

Vad är det för kränkande fotografering du pratar om här?
Citera
2023-01-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RunePavlov
Grooming är väl snarare benämningen på processen de använder för att manipulera barnet på alla möjliga vis (och i en del fall även familjen till barnet)?

När en person söker kontakt med barn för att komma åt nakenbilder eller begå sexuella övergrepp kallas det gromning. Gromning är olagligt

https://www.youtube.com/watch?v=ZEwTlvnjTkw
Citera
2023-01-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den-Randiga-Zebran
När en person söker kontakt med barn för att komma åt nakenbilder eller begå sexuella övergrepp kallas det gromning. Gromning är olagligt

https://www.youtube.com/watch?v=ZEwTlvnjTkw

Jag har inte sagt att det är lagligt?

Inser också att när det talas om"grooming" så menas lite olika mellan svenskan och engelskan (läser mestadels på engelska). När de talar om grooming i engelska texter åsyftar de oftast processen som jag skrev medans svenskan verkar prata om att träffa minderårig i sexuellt syfte precis som du skrev.. så båda är rätt i sig, alltid kul att lära sig något nytt så tackar för den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in