2023-01-09, 14:34
Medlem
ColaKexs avatar
Självmord, mobilsurfande, sjukdomsfall eller rattfylleri känns som de mest sannolika beträffande Patricks död. Oavsett vad RIP.
Citera
2023-01-09, 14:34
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Var Patrik inte bältad, så kan det vara självmord.

Piper alla moderna bilar när man inte är fastbältad?

Och inleder polisen alltid undersökning om vållande till annans död vid liknande händelser?
Citera
2023-01-09, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Vad är det Aftonbladet, Expressen och övriga medier väntar på innan dom går ut med namn? Är det att dom ska få ett godkännande från hans familj först eller handlar det om något annat (pressetik)? Det är väl bättre att dom går ut med det istället för att dom ska sätta flera anställda på att moderera bort hans namn i tråden på deras fb-sida?!

Vid självmord tror jag inte dom går ut med namnet!
Citera
2023-01-09, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
Var har du fått reda på allt detta?

Det enda jag hittar är
"– Vi har inte uppgifterna om exakt vad det är som har hänt, utan det är det vi försöker utreda nu, säger Priya G Eklund, presstalesperson hos polisen i Region Öst."

Utgår från detta inlägg. Om det är ett genuint inlägg vet jag inte. Allt är spekulationer och ryktesspridning just nu. Men detta är ju flashback?

"För att få slut på alla spekulationer så väljer jag nu att berätta vad som hände då jag är den kvinnliga passageraren i lastbilen.
Vi var ute och sandade för att de var halt på skogsvägarna, vi hade precis svängt ut på vägen när vi ser en grön bil komma vinglade över vägbanorna så min sambo bromsar in lastbilen då han trodde att de var någon som kanske tittade på mobilen, personbilen svängde tillbaka till sin vägbana fram till ca 15 m framför oss då den svängde tillbaka in på vår körbana o rakt mot oss, min sambo hann skrika nej o försökte väja undan med lastbilen ner mot diket men hann inte så personbilen träffade oss vänster sida framtill. Vi åkte i ca 45 km/timmen tack vare att vi sandade. Det var en sjuksköterska som var snabbt på plats som sprang fram till personbilen men det fanns tyvärr inget att göra då den föraren tyvärr redan var avliden. En fruktansvärd händelse som jag inte önskar någon"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Låter som plötsligt olycksfall.

Ja det råder det väl ingen tvekan om?
Du kanske menar sjukdomsfall?
Citera
Medlem
Soterns avatar
Visst fick han väl sparken från Lyxfällan?
Citera
Medlem
Citat:

Det är ju bara att plugga in bältet och sen sätta sig på det. Sen om man har bestämt sig för att ta självmord så bryr man väl sig inte om det piper lite.
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Något måste ha hänt akut med Patrick med tanke på hur vinglandet beskrevs av kvinnan på passagerarplatsen i lastbilen..

Ligger närmast till hands att misstänka plötslig stroke/hjärtattack som jag ser det. Hoppas bara inte att tråden svärtas ner av vaccin-tjafs, för jag förstår att många kommer göra den kopplingen/associationen. Vilket iofs är förståeligt.

Men låt oss vara respektfulla mot varandra i tråden. Patrick var trots allt något så ovanligt som en väldigt vettig och trevlig kändis. Alltid respektfull mot sin omgivning. R.I.P
Citera
Medlem
Citat:

Bara att trycka i bältet bakom dig...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo65
Att nån dör kan väl knappast vara hemligt eller oetiskt att rapportera om. Särskilt kända profiler. Bara i CP-Sverige det är så. Brottsoffer är ju en annan sak. Men har är det 2n olycka.

Det finns pressetiska regler. Tidningar rapporterar aldrig dödsfall, kända eller okända, innan anhöriga har godkänt.
Citera
2023-01-09, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Trötthet och att somna är ju också ett hett alternativ.

Somnar man till vid ratten och vaknar av att man är på fel sida av vägen så styr man knappast in och somnar 5 sekunder senare Troligtvis var det fel på lane assisten som styrde över honom på fel sida av vägen och när han styrde tillbaka så styrde den över igen. Det som absolut talar för det är helsträcktade linjer på olycksbilden. Vid såna tillfällen tillrättavisar lane assist per automatik så att man ska åka ”rätt”.
Citera
2023-01-09, 14:39
Avslutad
Man trodde först det var en taxibil, men har kommit fram till att det verkar vara en personbil.

Vad kan det bero på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in