2023-01-09, 03:44
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Nästan alla som blir utsatta är ju från dåliga hemmiljöer, så hur fan ska det vara en lösning när föräldrar ändå skiter i vilket?

Ja då ska vi låta peddos förstöra barns liv, låter helt fantastiskt!
Citera
2023-01-09, 04:04
Medlem
Den här vinkeln gillar jag, är ju Kalifornien men borde finnas en motsvarande lag i Sverige, orkar inte leta i brottsbalken just nu. Någon kanske vet?

https://www.shouselaw.com/ca/defense/penal-code/529/

Defined in Penal Code 529 PC, false impersonation (also called false personation) is a crime that involves using another person’s name or identity to cause harm to that person or to gain an improper benefit.

Prosecutors can charge this offense as either a misdemeanor or a felony. A conviction is punishable by up to 3 years in jail or prison.

Note that the crime is also sometimes referred to as false personation.

The language of 529 PC states that:

(a) Every person who falsely personates another in either his or her private or official capacity, and in that assumed character does any of the following, is punishable pursuant to subdivision (b)1) Becomes bail or surety for any party in any proceeding whatever, before any court or officer authorized to take that bail or surety. (2) Verifies, publishes, acknowledges, or proves, in the name of another person, any written instrument, with intent that the same may be recorded, delivered, or used as true. (3) Does any other act whereby, if done by the person falsely personated, he might, in any event, become liable to any suit or prosecution, or to pay any sum of money, or to incur any charge, forfeiture, or penalty, or whereby any benefit might accrue to the party personating, or to any other person. (b) By a fine not exceeding ten thousand dollars ($10,000), or by imprisonment in a county jail not exceeding one year, or imprisonment pursuant to subdivision (h) of Section 1170, or by both that fine and imprisonment.
529 PC applies to the situation when you:

pretend to be someone else, and either
commit an act that exposes the person to either civil or criminal liability
, or
do something that causes the other person to have to pay money, or
gain some benefit from the impersonation.
Senast redigerad av Eskalera 2023-01-09 kl. 04:07.
Citera
2023-01-09, 04:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
Nu undvek du en relevant fråga. Hur kan man ha en ideell förening som trollar efterblivna gubbar med Lolita komplex.

Vad är ideellt med den här hittepå verksamheten?

Finns absolut ingenting. Därför vi har ett rättsväsende.

Jag undvek ingenting – jag ville bara hänvisa till en definition av vad som menas med "ideellt arbete".
Mina åsikter om Dumpens verksamhet i övrigt framgår nog i andra inlägg.
Citera
2023-01-09, 05:26
Medlem
Minns jag fel eller har en gädda försvunnit mellan rektorn och Big Chikor?
Citera
2023-01-09, 05:35
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Minns jag fel eller har en gädda försvunnit mellan rektorn och Big Chikor?
Du minns rätt.
181 Skolpolitikern saknas.
Eller han kommer inte upp på första sidan när jag kollar men han ligger kvar på sidan
https://dumpen.se/2023/01/04/lokal-skolpolitiker-visar-snabeln-napp-181/?fbclid=IwAR2lfEhL3Q4lulMsLk1fg8Vn93B7l1ZdhX35PPkN JRTTku8mulX4uUA9-hE
Senast redigerad av silopsilop 2023-01-09 kl. 05:40.
Citera
2023-01-09, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Du minns rätt.
Eller han kommer inte upp på första sidan när jag kollar men han ligger kvar på sidan
https://dumpen.se/2023/01/04/lokal-skolpolitiker-visar-snabeln-napp-181/?fbclid=IwAR2lfEhL3Q4lulMsLk1fg8Vn93B7l1ZdhX35PPkN JRTTku8mulX4uUA9-hE

Han var där nyss när jag tittade på Dumpen.
Citera
2023-01-09, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det är bra att skydda sina barn, men diskussionen är hur man skyddar bäst. Bäst är att lära barnen att inte språka med vem som helst. Finns en mängd med faror med det. Sprit och knarklangare, misshandlare, utpressare osv utöver sexualbrottslingars, och inte enbart överåriga utan i samma ålder. Föräldrar har ingen koll på sina barn, börja gärna där.

Du är så jävla trasig och blåst! Barn är barn av en anledning idiot. Barn har inte mognad att se igenom pedofilers manipulativa handlingar i syfte att förgripa sig på dem. Barn med funktionsnedsättningar som t.ex. autism är extra utsatta på grund av nedsatt riskbedömning, impulskontroll och brister i att tolka socialt samspel. Alla som läser den här tråden har ju förstått av dina inlägg att du är en gädda som åkt dit så det ryker. Men fortsätt du skriva om ditt hat mot barn. Du lär inte bli oemotsagd men det är kanske är det enda du kan och vill uppnå?
Citera
2023-01-09, 07:01
Medlem
Citat:
Ni upprepar erat mantra. Rätt uttjatat numera. P&S är precis likadana low-lifes som dom som hängs ut. No ifs, buts or maybes om det faktumet. Egendomligt att försöker profitera på hela eländet. Hade dom startat någon fond för att hjälpa utsatta barn kanske dom hade haft lite kredibilitet. Har dom gjort det, nepp. Money talks and bullshit walks.

Det står väl dig fritt att starta en fond för barn om du vill, vad hindrar dig?
Citera
2023-01-09, 07:08
Medlem
Citat:
Arbete, que? Vad då för arbete? Dom är 2 pundare som leker domstol. Om du uppfostrar dina barn korrekt råkar dom aldrig ut för sådant här. P&S är lågbegåvade kommer väl från taskiga hemförhållanden. Inte ens gått ut grundskolan.

Du har ju viss intelligens och kan se nyanser i saker. Så varför den här skrämmande låga nivån på inlägg? Du vet att P&S inte är pundare idag och båda har gått grundskola. Ingen av dem är lågbegåvad med IQ under 70. Argumentet att barn inte råkar ut för sånt här med rätt uppfostran behöver inte kommenteras, det faller. Leker domstol kan diskuteras sakligt, håller jag med om. Så återkom när du när du är redo att diskutera.
Citera
2023-01-09, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Du minns rätt.

Tack, han var det… Nu är politikern dock tillbaka märkligt nog.
Citera
2023-01-09, 09:39
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Enligt dagsfärska uppgifter har de inte så mycket registrerat av någonting:

https://www.ratsit.se/8025404206-FORENINGEN_DUMPEN

Ingen ansvarig.
Ingen styrelse.
etc...

Vad är din poäng? Utan oklanderlig registrering hos myndigheter bör man alltså inte jobba för att skydda barn mot pedofiler?
Citera
2023-01-09, 09:46
Medlem
Nosstocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Tack, han var det… Nu är politikern dock tillbaka märkligt nog.

Jag har märkt sen en lång tid tillbaka att sidan är kodad av en amatör.
Flödet med de senaste videorna buggar ur hela tiden, och då "försvinner" videos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in