2023-01-08, 20:48
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switz
Psychosailor, lilla mena arab.
Kan du svara på 3 frågor.
Jag misstänker du inte kan svara kort och konsist på någon av frågorna.
Har människor blivit torterade i Butja?
Fördömer du Rysslands invasion?
Vems sida är du på?

Om tortyr: Jag har inte läst på så mycket om Bucha, för jag väntar på att nån annan ska reda ut det. Så jag vet inte.
Ryssland borde inte ha invaderat.
Att välja mellan Ukraina och Ryssland är för idioter som dig. Jag är för att minimera mänskligt lidande.
Senast redigerad av psychicsailor 2023-01-08 kl. 20:53.
Citera
2023-01-08, 20:50
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du tycker att rysk desinformation innehåller bra motargument mot en händelse som dokumenterats av en mängd oberoende observatörer?

Vad snackar du om för rysk desinformation? Källan jag länkade presenterar flera argument för att där var övergrepp i Bucha, eller debunkar debunkningen.
Citera
2023-01-08, 20:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Det är sagt att en av anledningarna till att de fick de nya vapenpaketen var för att ekonomin är mycket starkare än vad som fruktats.

Tror mera på att länder börjar inse att Ukraina kommer att vinna kriget. Därför vill man "step up" hjälpen, ser bra ut om man hjälper (cyniskt sagt). En återuppbyggnad kommer att kosta och mååånga kontrakt kommer att delas ut. Jänkare/Britterna/Polacker ligger bra till att få en kakbit utav detta. Skulle vara en välsignelse om kriget tog slut i år.
Senast redigerad av Snapcount 2023-01-08 kl. 20:54.
Citera
2023-01-08, 20:55
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
7 miljoner har flytt.
GDP minskar med 30-40% (vi har inte slutresultatet)
1 miljon män i vapen
Stora elektricitetsproblem.
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Det du räknar upp innebär ju inte att landets ekonomi har brutit samman!

Du sitter och ljuger och önsketänker som vanligt!
Kommentar:
den som vill få en bättre förståelse av krigsekonomi och hur det kommer sig att Ryssland och Ukraina kan fortsätta att kriga, trots sanktioner på ena sidan och sönderbombad infrastruktur och massflykt på den andra, uppmanas titta på PERUNs färska genomgång av frågan:
https://youtu.be/Q9w17Ne1S0M

I grund och botten handlar det om att industrialiserade nationer är mycket uthålliga. I Ukrainas fall kan vi anta att runt 1 miljon man är del av försvaret. Det är bara 2.5% av befolkningen innan kriget, och <5% av arbetskraften. Som ett tankeexperiment kan man tänka sig ett land som stänger alla skolor och skickar personalen till kriget. Dåligt på sikt, men i princip möjligt att hålla i gång i 10 år eller så. (bättre vore kanske att stänga alla restauranger, teatrar, sportanläggningar och skicka dem först!)

OBS: till slut kollapasar varje krigsekonomi, men jag är inte säkert att det är fallet i denna konflikt med dess specialla förutsättningar.
Senast redigerad av farbror_barbro 2023-01-08 kl. 21:17.
Citera
2023-01-08, 20:55
Medlem
Switzs avatar
Citat:
Om tortyr: Jag har inte läst på så mycket om Bucha, för jag väntar på att nån annan ska reda ut det. Så jag vet inte.
Att välja mellan Ukraina och Ryssland är för idioter som dig. Jag är för att minimera mänskligt lidande.
Jag hade rätt.
Inte en enda fråga kunde du svara på😂
Vem väntar du ska utreda vad? Russia todays egen utredning eller?
Efterblivna mena arab
Senast redigerad av Switz 2023-01-08 kl. 21:09.
Citera
2023-01-08, 20:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Om du inte är så insatt i Butja så är Drozds konspirationsteorier verkligen fel ände att börja i. Enligt Drozd ligger britterna, i samarbete med Ukraina, bakom Bucha-massakern:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2023-01-08, 21:00
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Lögn är det. För:

- dels så missade ryssarna byggnaden
- dels var byggnaden helt tom

Så ingen ukrainsk soldat fick ens en skråma. För det fanns ingen ukrainsk soldat i närheten. Och som sagt. De träffade inte ens byggnaden...

Information är ju av naturlig orsak svår att kunna verifiera till 100%, personligen litar jag inte på någon av de stridande parterna. Då båda sidor tjänar på att sprida falsk information om läget, det är lite det som sker i ett krig.

Citat:

Fast att ha en syn som detta visar ju på att du har har en förkärlek till Ryssland på ett sätt. För det naturliga borde ju vara att tycka att Ryssland agerat helt fel och det stora ansvaret ligger på dem. Ukr försöker ju endast försvara sig.
Senast redigerad av Neroxx 2023-01-08 kl. 21:02.
Citera
2023-01-08, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Du kan själv läsa om Saudiarabien exempelvis. Och det kommer bli väldigt vanligt med ommärkning av ursprung för att kunna tjäna på spreaden.
Bullshit anser jag.
Råoljans kvalitet varierar stort, går att bestämma vilken källa den pumpats upp från.
Uraloljan (som det handlar om) har dålig kvaitet,den innehåller mycket svavel och är trögflytande. Alltså har vi att göra med en olja som är dyr och svår att raffinera till användbara produkter. Tvärtemot brentoljan eller saudi light crude som har låg svavelhalt och som är lätt att koka ur produkter som bensin jetbränsle och diesel utan vakumdestillation, crakning och avsvavling. Därför kostar brentolja och saudi light crude mer än rysk fulolja.

Skulle exempelvis Saudi märka om oljan skulle det märkas direkt och säljaren av fuloljan skulle få rättsliga konsekvenser.
Jag har läst flera inlägg som ditt här som påstår att vi betalar dyrt för ommärkt ryssolja, skulle vilja veta var det påhittet kommer ifrån, ge mig en källa vem som påstår det tack. Vore intressant att se var den myten härstammar ifrån.
Senast redigerad av jonkebonke 2023-01-08 kl. 21:02. Anledning: Stavfel
Citera
2023-01-08, 21:01
Medlem
Citat:
Och betala lön. 3000 dollar i månaden till frontlinje-soldaterna, minst. Många av dem sänder säkert en del av lönen hem till släkten också, så de har något att leva för, i en ekonomi som är totalt sammanbruten.
Inga källor som vanligt på dina påståenden.

Som dina urusla BNP beräkningar.

Oljan har aldrig varit billigare,däremot din BNP beräkning är den.sämsta uträkningen i mänsklighetens historia.
Citera
2023-01-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Orcherna säger nu att de har "dödat 600 ukrainska soldater i ett missilanfall"...
Men eftersom 90(+)% av allting de där spritstinkande kretinerna häver ur sig är ren och skär projektion och regelrätta lögner så får man väl misstänka, och hoppas, att ytterligare en ryzk ockupantförläggning har fullständigt förintats av HIMARS-nedslag?
https://theconversation.com/putins-fascists-the-russian-states-long-history-of-cultivating-homegrown-neo-nazis-178535

(FB) Ukraina-Nazisterna tar åt sig äran för att ha startat kriget med Ryssland.

Dom kanske menar att 600 soldater dödats i ett Ukrainskt missilanfall 🙂

Ryssarna kan inte ens hålla sig till en lögn utan måste passa på att dubbelljuga.
Byggnaden där dessa 600 skulle ha dött är tydligen tom och övergiven.
https://twitter.com/ylekuronen/status/1612093160343191553?s=46&t=NfwHM8Bn7yLx2feNKWGyKw

Och dessutom är byggnaderna oskadda då ryssarna inte ens lyckades att träffa dom.

https://twitter.com/danieleraineri/status/1612121227971239936?s=46&t=Irt6kHogJFw16xhH7LiJJA

https://twitter.com/YLEKuronen/status/1612093173794279429?s=20&t=2sSRT6Wt9HSb4mCsHeFQcw
Citera
2023-01-08, 21:02
Medlem
raskenss avatar
Skyttegrav i Bachmut som är fylld till bredden med döda ryssar. Verkligen packade som sillar:

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1611957981360394241?t=mTPcUTdGciG9jBcNsIIP9w&s=19
Citera
2023-01-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Information är ju av naturlig orsak svår att kunna verifiera till 100%, personligen litar jag inte på någon av de stridande parterna. Då båda sidor tjänar på att sprida falsk information om läget, det är lite det som sker i ett krig.

egentligen inte.

om du kan kan få information bekräftad av oberoende tredje part, och helt saknar bekräftelse på motsatsen så är det väll inte så svårt att dra den korrekta slutsatsen, eller åtminstonde den man får nöja sig med tills man själv varit på plats och gjort en undersökning med sina egna ögon ohc öron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in