2023-01-08, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Var får du allt ifrån?

Vilken livlig fantasi du har.
Ja, det er helt utrolig å lese hvilke historier noen klarer å koke sammen.
Heldigvis er de så dumme at de bare gir en god latter.
Citera
2023-01-08, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Stor tragikomik med tanke på att det var MI6 i samarbete med SBU planerade den "ryska" massakern i Butja.

Åtalbart påstående.
Citera
2023-01-08, 16:09
Medlem
leachs avatar
Det påstods tidigare idag om många döda ukrainska soldater i Kramatorsk, njet.

Kyiv dismisses Russian claim that large number of Ukrainian soldiers were killed in Kramatorsk attack

Ukraine on Sunday dismissed Moscow's claim that a large number of Ukrainian soldiers were killed in a recent Russian attack in Kramatorsk in eastern Ukraine.
"This is nonsense," Serhii Cherevatyi,a spokesman for Eastern Group of the Ukrainian Armed Forces, told CNN, in a response to the Russian claim.

A CNN team on the ground has seen no indication of any massive casualties in the area. There is no unusual activity in and around Kramatorsk including in the vicinity of the city morgue, the team reported.
https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-intl-01-08-23/index.html
Citera
2023-01-08, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Fiasko är att ta det för långt. Ett gott försök kan vi nog enas om. Det behövs försök och insatser på alla plan för att få slut på kriget

Att få ett slut på kriget är nog de flesta överens om.
Putin har satt sig i en rejäl rävsax och han är behov av hjälp.

Väst ökar upprustningen till Ukraina som visar att vi tycker det är nog nu.
Även Putin förstår att detta krig kan han inte vinna långsiktigt.
Han har byggt upp ett för stort hat emot sig i Ukrainas befolkning.

I hans kläder hade jag gjort en överenskommelse med väst i det tysta.
Väst deklarerar att de går in i Ukraina med full kraft och då kan Putin dra
tillbaka sina styrkor med ansiktet i behåll.
Även Rysslands befolkning inser att det är ett krig de inte kan vinna.

Detta tror jag hade fungerat för vi kan vara rätt säkra på att Indien och Kina inte
hade kommit till undsättning och det vet Ryssland

Eftersom vi vet att Putin var tvungen att vänta med sin invasion efter OS och
Kina har sagt att de inte accepterar ett kärnvapenkrig, så tar jag bort kärnvapen i min ekvation.
Citera
2023-01-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Att få ett slut på kriget är nog de flesta överens om.
Putin har satt sig i en rejäl rävsax och han är behov av hjälp.

Väst ökar upprustningen till Ukraina som visar att vi tycker det är nog nu.
Även Putin förstår att detta krig kan han inte vinna långsiktigt.
Han har byggt upp ett för stort hat emot sig i Ukrainas befolkning.

I hans kläder hade jag gjort en överenskommelse med väst i det tysta.
Väst deklarerar att de går in i Ukraina med full kraft och då kan Putin dra
tillbaka sina styrkor med ansiktet i behåll.
Även Rysslands befolkning inser att det är ett krig de inte kan vinna.

Detta tror jag hade fungerat för vi kan vara rätt säkra på att Indien och Kina inte
hade kommit till undsättning och det vet Ryssland

Eftersom vi vet att Putin var tvungen att vänta med sin invasion efter OS och
Kina har sagt att de inte accepterar ett kärnvapenkrig, så tar jag bort kärnvapen i min ekvation.

Putin löser detta nu genom fullständig skriftlig kapitulation o utlovar att Ryssland betalar alla skador för ukraina - kompenserar all väststater företag kunder för merkostnader mm o dödar sig själv 5 minuter senare - bindande avtal finns - putin kan inte buras in o ryssland pulveriseras ink folket om inte putins skriftiga utfästelser följs - putin är sjuuk schnabeln är döööd han sover dåligt medicinerar knaprar piller står under läkarkontroll så vad har han att leva för
Citera
2023-01-08, 16:16
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switz
Verkligen.
Frågan är vad som händer när Putin och lavrov döms? De kommer aldrig gå dit frivilligt

Nej, exakt.
Min oro är att man skapar way of no return.
Om detta väntar på Putin och Lavrov. Vad hindrar de att göra det ultimata?
Litar vi på att det finns generaler som sätter stopp?
Citera
2023-01-08, 16:20
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Nej, exakt.
Min oro är att man skapar way of no return.
Om detta väntar på Putin och Lavrov. Vad hindrar de att göra det ultimata?
Litar vi på att det finns generaler som sätter stopp?

Förhoppningsvis älskar de "moderlandet" tillräckligt mycket för att ge upp utan att göra något "dumt".
Annars blir nog Ryssland bombade tillbaka till stenåldern, nog för att stora delar av ryska befolkningen inte hade märkt någon skillnad ändå.
Citera
2023-01-08, 16:20
Medlem
EN av storlögnarna i Kreml igång.

Kan absolut inte skilja vad som hänt i verkligheten och vad som han önskar skulle ha hänt. Ryzkt drag eller åkomma?

https://www.dn.se/varlden/ryssland-hundratals-ukrainare-dodade-i-hamndattack/

"Över 600 ukrainska soldater har dödats i en robotattack mot byggnader i Kramatorsk, hävdar Ryssland. Det påstådda angreppet beskrivs som en ”vedergällningsaktion” efter Ukrainas bombning av Makijivka natten till nyårsdagen.

Samtidigt ifrågasätts uppgifterna från flera håll."

Gustav Olsson
Citera
2023-01-08, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Jag tror det är lite tidigt.
Varför nu, mitt under pågående krig?
Det finns inget krig. Det är en "spezialoperazion" och inget annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Putin löser detta nu genom fullständig skriftlig kapitulation o utlovar att Ryssland betalar alla skador för ukraina - kompenserar all väststater företag kunder för merkostnader mm o dödar sig själv 5 minuter senare - bindande avtal finns - putin kan inte buras in o ryssland pulveriseras ink folket om inte putins skriftiga utfästelser följs - putin är sjuuk schnabeln är döööd han sover dåligt medicinerar knaprar piller står under läkarkontroll så vad har han att leva för

En lösning som tilltalar mig.
En mer realistisk lösning som min är pga Putins och hans hejdukars tillstånd är vad jag hoppas på nu.
Även jag vill att de skyldiga ska stå till svars, men nu lider oskyldiga människor i detta vansinne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det påverkar inte den ryska militärindustrins kapacitet, det är andra faktorer som bromsar.

Nordkorea har haft dom i världen strängaste ekonomiska sanktionerna, under 70-år. Idag har Kim utvecklat kärnvapen och interkontinentala robotar som når USA. Dessutom säljer han idag vapen till Ryssland.

Men kanske ytterligare 70-år av sanktioner kan hjälpa?

Nordkorea har inte heller enorma mängder råvaror som Indien och Kina står i kö för att köpa. EU:s energiblockad är enbart ägnad att förstöra Västeuropa utan att väsentligt påverka Kriget i Ukraina, tyvärr.

Nk inkomster kommer från smuggling, slaveri, falska pengar, hackning och annat skit. Rysslands stora inkomster från Olja.

"Russia needs some $60 to $70 per barrel to balance its budget."

Det oljepris till Indien medflera är nu cirka 48 dollar. Går det ner till 30 dollar på de stänga sina källor. Då gör de en direkt förlust att pumpa

https://www.pbs.org/newshour/world/european-union-implements-russian-oil-price-cap-to-limit-kremlin-war-chest
Citera
2023-01-08, 16:24
Medlem
Taggads avatar
Fyller i redan postade uppgifter:
Citat:
Ryssland hävdar att 600 ukrainare dödats – Vittnen: Inga tecken på attack
Ryssland hävdar att över 600 ukrainska soldater från ett förband från Kyiv har dödats i en ”hämndattack” mot två byggnader i den östra staden Kramatorsk. Varken AFP, Reuters eller Sky News kan självständigt bekräfta dödssiffran och Ukraina har ännu inte kommenterat.

Vittnen säger till Reuters att det inte finns några tecken på att en attack ska ha ägt rum. De uppger att endast några fönster är trasiga på byggnaderna och att det inte går att se några blodspår.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707
Antingen är det för att filtrera det dåliga utfallet i Ukraina till en fönsterknuffande Putin eller avsett för det ryska folket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in