2023-01-07, 16:37
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Verkligen inte, men att du tycker det förklarar en hel del.
Förklarar att du tycker drogkörning inte är något, vanligt med olyckor när man är drogad. Kör du drogad?
Citera
2023-01-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Att polisen kan begära ut uppgifter är väl ändå inte vad vi diskuterar, det är ju självklart. Sedan för att rätta dig lite, alla har samma ip, ja, men det som gör din ip unik är ip adress + portnummer , vilket servern känner till eftersom den behöver kunna skicka data till samma individ som gjorde förfrågan. Men vi kan nog konstatera att dumpen inte har möjlighet att spåra en ip till en specifik person, även om de påstår det i videorna. Att polisen har den kapaciteten det vet vi ju redan.
Jag trodde du ifrågasatte ip-spårning öht, sorry.
Citera
2023-01-07, 16:38
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Kan inte föreställa mig, all sympati till dig, du fixar det här och du hjälper till att ge dina barn ett bättre liv och bättre förutsättningar än om det inte avslöjats.
Absolut.
Citera
2023-01-07, 16:39
Medlem
Citat:
Mmm visst.
Japp riktigt skönt. Du borde prova så kanske skallen klarnar.
Citera
2023-01-07, 16:42
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Försöka igen? Är du på riktigt? Om du skulle vilja försöka igen med nån som förgriper sig på barn så får det stå för dig, dra inte in mig i den tanken.
Scenariot är vanligare än du tror.
Men okej.
Det var ett orättvist uttalande.
Däremot tror jag att mycket av din känsla och bitterhet mot Dumpen och publiceringen ligger i att du fick en rejäl tank skit i knät.
Du hann inte ens tänka utan tvingades in i beslut som du själv inte hann greppa riktigt.
Du hade inget annat val än att lämna.
Även om du gjort det ändå så fick du inte möjligheten att själv ta in vad som hänt och fatta beslutet.
Du blev inträngd i ett hörn.
Detta med att förlåta och stanna att tro mer på partnern än barnet.
Till och med egna barn
Är vanligare än du troligen kan tänka dig.
Inte vanligast men inte heller helt ovanligt.
Det är gäddan.
Ditt ex som gjort fel.
Men det var Dumpen som gjorde dig maktlös i situationen.
Så tänker jag mig att det kan vara.

Citat:
Så länge man själv inte gått igenom nåt sånt här så ska man inte kalla folk för egoistisk. Jag har ingen man. Nä det är vi inte och inte han heller om man ska kolla så men det är inte relevant,men ibland dömer samhället en oavsett, det borde du väl veta?
Det är självbevarelsedriften som klickar in.
Den är givetvis naturlig men ändå inget man som utomstående kan ta hänsyn till i situationen.
Det är fel att kalla dig egoist även om ditt resonemang kan verka egoistiskt för den som står på utsidan.
Jag skulle inte vilja vara i din situation för jag förstår att den är svår.
Citera
2023-01-07, 16:49
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Jo jag tänker på nån som gick ut med det i Expressen tror jag det va, kanske va åklagare ifs. Man behöver ju göra husrannsakan i direkt anslutning till konfrontation annars hinner dom göra sig av med bevis som kan finnas och vet en del poliser som inte uppskattar det. Vet en del poliser som vill tro på rättssamhället också.
Ja som jag sa en del gillar Dumpen och andra gillar inte Dumpen.
Problemet med åklagarens uttalande är att hon skulle inte ens veta om en hel del gäddor med barnporr utan Dumpen.
Dumpen har också samarbetat med polis i flera fall just för att man snabbt ska kunna plocka deras lagrade BP vid tillslag.
Dumpen samarbetar med polisen och ger info
Polisen samarbetar inte alltid med Dumpen och då kan tillslag missas.
Man kan inte låta en gädda fortsätta för att polisen eller åklagaren inte gillar Dumpen.
Det kan vi väl vara överens om?
Alla åklagare och poliser håller inte med om det.
Dom ser hellre skadade barn än att gå på dom uppgifter dom får
Citera
2023-01-07, 16:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Precis som diverse andra också säger att de arbetar med saker varje dag trots att jobbar ideellt trots att det inte är vad som ger försörjning lite som alla de där med sjukersättning eller diverse bidrag som säger att de jobbar med sin kanal på youtube eller sin blogg som generar extremt små summor som möjligtvis räcker till lite fika
Ljuger man om en sak ljuger man om flera, så är det bara.
Citera
2023-01-07, 16:51
Medlem
Sluta sök er till barnplatformar på internet.
Sluta skicka könsbilder på era kukar till barn.
Sluta locka med pengar för barnvåldtäckt.
Sluta kalla småflickor för "flickvän"
Sluta skriv till barnen att det är "hemlis"
Sluta bestäm möten med barn
Sluta utmåla er som offer som har fru och barn och som kommer må dåligt för att ni inte kunde våldta ett barn.
Barnets polare hade nog så jävla mer velat att kompisen skyddades och inte blev en sån där som den stackars pappan måste hota kidsen med.
Den vuxna mannen som kallar ett barn för en pisslyna och spermahora. Och som planerar att våldta denna pga sina sjuka fantasier.
Skall inte han tas till rätta? Hans familj kan få veta och ta avstånd. Jag tror inte någon bror eller son skulle vara fine med farsans övergrepp. Kanske i din lilla hjärna bara.
Senast redigerad av MissDope 2023-01-07 kl. 17:03.
Citera
2023-01-07, 16:58
Medlem
Påminner lite om polisgnället när Missing People drog igång för 11 år sedan. Många poliser var negativt inställda, trodde att MPS skulle förstöra bevis, störa utredningar, vara allmänt i vägen osv. Hemvärnet var arga för att de inte skulle vara ensam (betald) sökresurs längre. Och visst förekom det klumpigheter framför allt de första åren. Men efter drygt 10 år är MPS en självklar resurs för polisen och MPS har med åren ökat sin professionalitet på ett fantastiskt sätt.

Jag tror och hoppas på att det blir samma väg för dumpen. Framför allt hoppas jag på en ändrad lagstiftning så att samhällets resurser kan sätta dit pedofiler redan i ett tidigt skede. Så är tyvärr inte fallet i nuläget.

Och för de som tror på det, absolut, hjälpa pedofilerna också att inte längre vara pedofiler. Den som känner sig manad får gärna förklara hur, eftersom ingen riktigt verkar ha kommit på lösningen på det stora P-problemet ännu.
Citera
2023-01-07, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Så Dumpen har insiders hos polisen!?
Jag vet bara att det uttrycktes sympati och att det enligt min vän finns poliser som i egenskap av privatpersoner tipsat Dumpen.
Citera
2023-01-07, 17:02
Medlem
Citat:
Så Dumpen har insiders hos polisen!? kan det vare silopsilop.

Varför skulle dumpen inte ha insiders hos polisen?

Det finns inga som gillar pedofiler förutom pedofilerna själva.
Citera
2023-01-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ljuger man om en sak ljuger man om flera, så är det bara.
Uppenbarligen är det inget som några myndigheter brytt sig om med tanke på att det lär vara ett antal som kontaktat dem för att försöka få dumpen nedstängd .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in