2023-01-07, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Dina kommentarer visar att du inte lyssnat på hela föreläsningen. Simpla människor önskar simpla lösningar på komplicerade problem. Mearsheimer beskriver hela bakgrunden till denna konflikt, och du har uppenbarligen inte hört ett ord av detta.

Gäsp, du kunde alltså inte bemöta min kritik.

Då orkar jag inte gyttjebrottas med dig mer.

Vi andra gläds åt Rysslands förestående kollaps, medan du länkar ofullständiga "analyser".
Citera
2023-01-07, 03:40
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Gäsp, du kunde alltså inte bemöta min kritik.

Då orkar jag inte gyttjebrottas med dig mer.

Vi andra gläds åt Rysslands förestående kollaps, medan du länkar ofullständiga "analyser".

Har du några initierade kommentarer om Mearsheimers föreläsning angående konflikten i Ukraina? Om du inte har det, så måste jag tyvärr tolka det som att du vare sig har kunskap eller är är intresserad av konflikten ifråga, eller Mearsheimers föreläsning. Då handlar det bara om dina egna känslor, och de är totalt ointressanta, som jag tidigare påpekat.
Citera
2023-01-07, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Har du några initierade kommentarer om Mearsheimers föreläsning angående konflikten i Ukraina? Om du inte har det, så måste jag tyvärr tolka det som att du vare sig har kunskap eller är är intresserad av konflikten ifråga, eller Mearsheimers föreläsning. Då handlar det bara om dina egna känslor, och de är totalt ointressanta, som jag tidigare påpekat.

Du svarade inte på mina tre punkter, alls, så du har ingen rätt att avkräva mig någonting.

Här har du en diger genomgång på varför han har fel. https://www.russiamatters.org/analysis/whats-missing-mearsheimers-analysis-ukraine-war

Klar med dig nu. Tror inte ryska federationen överlever detta krig.
Citera
2023-01-07, 04:04
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Du svarade inte på mina tre punkter, alls, så du har ingen rätt att avkräva mig någonting.

Här har du en diger genomgång på varför han har fel. https://www.russiamatters.org/analysis/whats-missing-mearsheimers-analysis-ukraine-war

Klar med dig nu. Tror inte ryska federationen överlever detta krig.

Det mest intressanta i den här konflikten i Ukraina är att USA och NATO avslöjats som nakna kungar. Att produktionen av vapen och ammunition var så pass brisfällig i väst överraskade mig totalt.
Citera
2023-01-07, 04:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Skriverier som ovan sänker Ryssland.
Rysshat uppstår när man läser obehagliga inlägg ,och det känns som ryssar/proryssar ligger bakom . Stödet för Ukraina ökar .

Knappast. Vi kommunister-judar vet vad vi talar om. Det är pay-back-tid, nu ska de äckliga ukronazisterna betala för allt de har ställt till med. Om inga konventionella vapen biter finns icke-konventionella vapen att tillgå. Hatet mot Ukraina tilltar för varje dag, nu är det slut med tramset. Jag håller mer och mer med Dugin och Medvedev, tyvärr. Och vi blir fler och fler bakom Dugin och Medvedev, tyvärr.
Citera
2023-01-07, 04:30
Medlem
Tillssons avatar
Wagner skjuter ner ett Nazi Su-25.

https://twitter.com/200_zoka/status/1611402791322271744
Citera
2023-01-07, 04:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Skriverier som ovan sänker Ryssland.
Rysshat uppstår när man läser obehagliga inlägg ,och det känns som ryssar/proryssar ligger bakom . Stödet för Ukraina ökar .

Ja, du. Du lever i en liten bubbla där man tycker samma sak. Men utanför Europa är det självklart att man stödjer Ryssland mot nazisterna .Alla vet vad nazisterna innebar och löftet är att en dag bomba Berlin och ta över hela Tyskland, nazilandet numero uno. Finns inget värre naziland än Tyskland, det tänker alla ryssar.
Citera
2023-01-07, 04:50
Avstängd
Kärnvapen är en tidsfråga, och Dugin vill sätta in dem nu. Kan vara lite tidigt, men förr eller senare är det kärnvapen mot Kiev, Odessa och Lviv som gäller. Många döda, ja, men många nazister också.

Ryssland har varit för mesigt länge, nu gäller det att bomba urskillningslöst, precis som Ukrainarna. Utan pardon.

Det spelar för det andra ingen roll vad Ryssland gör, hur snälla de än är, det kommer alltid dyka upp någon idiot från England som säger än det ena än det andra, som kablas ut överallt. Varför inte skita i detta och göra som ukrainarna själva : BOMB bara, utan att försöka skona nazilv !

Har personligt noll konncektion med ukroäcklen.
Senast redigerad av simson12 2023-01-07 kl. 04:57.
Citera
2023-01-07, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Kärnvapen är en tidsfråga, och Dugin vill sätta in dem nu. Kan vara lite tidigt, men förr eller senare är det kärnvapen mot Kiev, Odessa och Lviv som gäller. Många döda, ja, men många nazister också.

Ryssland har varit för mesigt länge, nu gäller det att bomba urskillningslöst, precis som Ukrainarna. Utan pardon.

Det spelar för det andra ingen roll vad Ryssland gör, hur snälla de än är, det kommer alltid dyka upp någon idiot från England som säger än det ena än det andra, som kablas ut överallt. Varför inte skita i detta och göra som ukrainarna själva : BOMB bara, utan att försöka skona nazilv !

Har personligt noll konncektion med ukroäcklen.

Hur många nazister tror du det finns i Ukraina. En tiondel så många som i Ryssland? En hundradel?
Citera
2023-01-07, 05:29
Avslutad
Ukraina får rekordstort stödpaket från USA, även Bradley pansar ingår i paketet som har ett värde på otroliga 39 miljarder SEK.

USA ger nytt militärt bistånd värt miljarder till Ukraina

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage

Enligt Telegram uttrycker Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj optimism över att hans tidigare USA-resa lett till "politiska möjligheter" och mer militärt stöd till landet från bland annat USA och Tyskland.

"Vi får Bradley-fordon – det är precis vad som behövs. Nya vapen, patroner – i synnerhet högprecisionsvapen. Nya missiler. Nya drönare. Det är lägligt, kraftfullt. Vi ser resultatet av våra samtal."
Citera
2023-01-07, 05:48
Medlem
Tillssons avatar
Har ukisarna gett upp östra Bakhmut?

Citat:
ukies have given up on the east of bakhmut. bridges in town are blown. more and more reports point to the fact ukranians are simply giving up on the east.

https://twitter.com/Serem001/status/1611461250181115905
Citera
2023-01-07, 06:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Har ukisarna gett upp östra Bakhmut?

https://twitter.com/Serem001/status/1611461250181115905
Haha! Efter sju sorger och åtta bedrövelser (och några tusen stupade) så har orcharmén avancerat 75 meter. Bra jobbat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in