2023-01-06, 16:10
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=ECmRRsxzsGs
Citera
2023-01-06, 19:04
Medlem
WeAreAlls avatar
Rip
Citera
2023-01-06, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbs2022
Ingen skoter är stabil, lite lössnö och du kör på något så den lutar 10-20 grader och den tippar om du bara sitter still.

Precis. En skoter är inte jättestabil. Särskilt inte dagens lössnöskotrar som Block körde. De är smala, vingliga, höga och kräver mer av föraren än säg en gammal bredbandare som man kan fisköra lite mer med. Sedan är ju underlaget man kör en skoter på inte sällan ganska förrädiskt. Man vet aldrig vad som gömmer sig under snön, även om föret ibland är mjukt kan både stock och sten göra att man tappar kontrollen.
Citera
2023-01-06, 19:21
Medlem
carlpetersen73s avatar
Obegripligt, han var ju "Mr. Odödlig" Det han inte kunde göra med en bil, gick inte.
Citera
2023-01-06, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Pratar vi om samma fordon nu? Ett fordon som har matta och två skidor och som man använder på vintern på snö. Inte ett fordon som har ett framhjul och ett bakhjul som ungdomar kör
Jag tror det, iallafall ser mina skotrar ut så
Citera
2023-01-06, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Precis. En skoter är inte jättestabil. Särskilt inte dagens lössnöskotrar som Block körde. De är smala, vingliga, höga och kräver mer av föraren än säg en gammal bredbandare som man kan fisköra lite mer med. Sedan är ju underlaget man kör en skoter på inte sällan ganska förrädiskt. Man vet aldrig vad som gömmer sig under snön, även om föret ibland är mjukt kan både stock och sten göra att man tappar kontrollen.

Exakt, man får aldrig fegköra med dom utan det gäller att stå på men att stå på lagom.
Citera
2023-01-06, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ja sådana som dig då vi som kan föra en klarar av det där på ett säkert sätt!
Kan du repetera detta men på begriplig svenska!
Citera
2023-01-06, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kuken10
En jävel på att köra bil, i alla fall att showa. Som riktigt rallyförare i WRC gick det väl inte lika bra

Krävs en jäkla massa mer för att köra rally på toppnivå.
Citera
2023-01-06, 21:19
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzuika
Ken Block var en fantastisk förare. Dessutom var han en ödmjuk snubbe.
Vill man se honom köra så ska man kolla in då han kör genom San Franciscos tomma gator. Sanslös körning. Finns på YouTube.

A jag vet. Har nog sett det mesta som han har släppt inom drifting 👌
Citera
2023-01-06, 22:54
Medlem
DoMeHards avatar
Är detta Ken ring som bytt namn till Ken block eller är jag ute och reser?
Citera
2023-01-06, 23:14
Medlem
Skulle även vilja tillägga att en gammal bredbandare inte upplevs vidare stabil enl mig. När det väl börjar luta är det en hel del vikt och otympligt skrot man måste kränga runt på. En nyare skoter har bra mkt mer pulver, bättre väghållning och körengenskaper för att vara riktigt lika otymplig. Dom är faktiskt riktigt sävliga.

Med det menar jag att precis som med moderna bilar uppmuntrar upplevelsen till höga hastigheter och utmanande körning. Det höjer alltid riskerna och när nånting går fel kan det gå riktigt illa!
Senast redigerad av SPD 2023-01-06 kl. 23:16. Anledning: Felciterad
Citera
2023-01-06, 23:41
Medlem
Var han med i Top Gear?
Såg att Matt Le Blanc (friends) som tidigare var programledare skrivit kondoleans på instagram
(Fö en mkt bra förare han med) sorgligt och alldeles för tidigt😟
Senast redigerad av popll 2023-01-06 kl. 23:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in