2023-01-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Scott Ritter tror att von der Leyens (bortcensurerade) uppgift om 100k döda ukrainska militärer är en grov underskattning. Ritters estimat är att upp till 250k soldater fått sätta livet till hittills. Ritter är f.d. underrättelseofficer i USMC och chef för FN:s vapeninspektion i Irak för den som inte vet det, så han är ingen lallare på området.

https://www.bitchute.com/video/fxifSyQN3JWs/

Helt sjukt när man betänker att detta vansinne kunnat undvikas om Kiev bara följt Minsk-avtalen som de själva skrivit under. Minsk-avtalen var egentligen bara ett sätt för Kiev att köpa tid inför det planerade kriget mot Ryssland (enligt Porosjenko, Hollande, Merkel m.fl.).

Scott Ritter är en dömd brottsling som idag enbart kan tjäna pengar på att sprida Ryssk propaganda, läs på lite grann.
Minsk avtalet började aldrig gälla då förutsättningarna var att Ryssland skulle dra tillbaka sina trupper från de områden OSSE övervakade. Så varför ljuger du konstant? Var väl snarare Ryssland som behövde ett andrum för att invänta ett gynnsamt tillfälle.
Du är medveten om att det var Ryssland som invaderade Ukraina och inte tvärt om.
Citera
2023-01-06, 16:20
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Är detta den senaste Kreml-propagandan? Att det är Ukraina som startat krig mot Ryssland? Upp är ner och svart är vitt. Ni ryssar ljuger verkligen om precis allt 😂😂😂

Det är ett uttalande av Merkel, grovt tolkat.
Om Merkel är Ryss är dock tveksamt.
Citera
2023-01-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Scott Ritter tror att von der Leyens (bortcensurerade) uppgift om 100k döda ukrainska militärer är en grov underskattning. Ritters estimat är att upp till 250k soldater fått sätta livet till hittills. Ritter är f.d. underrättelseofficer i USMC och chef för FN:s vapeninspektion i Irak för den som inte vet det, så han är ingen lallare på området.

https://www.bitchute.com/video/fxifSyQN3JWs/

Helt sjukt när man betänker att detta vansinne kunnat undvikas om Kiev bara följt Minsk-avtalen som de själva skrivit under. Minsk-avtalen var egentligen bara ett sätt för Kiev att köpa tid inför det planerade kriget mot Ryssland (enligt Porosjenko, Hollande, Merkel m.fl.).

Scott Ritter är ökänd för att ha haft fel sedan kriget startade. Han är en stolle helt enkelt.
Vilket normalbegåvad som helt förstår att Ukraina inte har 250k döda soldater. Då hade kriget varit över.
Citera
2023-01-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
A-10 blir ett mycket bra plan för Ukraina, även om det är gammalt. Ja det är långsamt men det är en stridsmaskin och Ukraina kan men drönare fatställa före uppdragen att det inte finns avancerat luftvärn varefter den flygande stridsvagnen kan flyga in mot bögryska pansarkolonner och även mot andra fordon och truppkoncentrationer.

Dom flyger lågt.

Men hur långt har utbildningen avancerat? Vi vet väldigt lite men vi vet att Ukrainas flygvapen är aktivt. Och det är egentligen ganska överraskande att Ryssland misslyckats med att slå ut Ukrainas flygvapen.

Det är märkligt!
Som jag tolkar det har USA sagt nej till export av A10, kanske för att det skulle sticka väl mycket i ögonen på ryssarna. Men man kan ju hoppas att det inte stämmer. Jag minns hur A10 fullständigt sopade banan med irakierna under det första gulfkriget och det är ju ungefär samma skit som ryssarna använder nu.

Saxat från Wikipedia:
During an interview in December 2022 Ukrainian Defence Minister Aleksii Reznikov said that in late March he asked for US Secretary of Defence Lloyd Austin for 100 surplus A-10s. Saying: “We had done our homework. They can deliver heavier bombs, and we could use them against [Russian] tank columns,” Secretary Austin to/ld Minister Reznikov that they would be “squeaky target” and such an idea was "impossible".
Citera
2023-01-06, 16:23
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
A-10 blir ett mycket bra plan för Ukraina, även om det är gammalt. Ja det är långsamt men det är en stridsmaskin och Ukraina kan men drönare fatställa före uppdragen att det inte finns avancerat luftvärn varefter den flygande stridsvagnen kan flyga in mot bögryska pansarkolonner och även mot andra fordon och truppkoncentrationer.

Dom flyger lågt.

Men hur långt har utbildningen avancerat? Vi vet väldigt lite men vi vet att Ukrainas flygvapen är aktivt. Och det är egentligen ganska överraskande att Ryssland misslyckats med att slå ut Ukrainas flygvapen.

Det är märkligt!
S 400 och S 500 skjuter ner det planet utan problem.
Citera
2023-01-06, 16:24
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Det hade varit toppen om Ryssland kunde demokratiseras så att de kunde delta i globala handeln. Istället är det bara raketer och våld de intresserar sig av. Enorma parader med stora missiler som folk ska applådera åt. Vad är det för sjuka människor som klappar händerna åt massförstörelsevapen? Det verkar som att det ligger i ryssen mörda, spränga och lemlästa, och de kanske aldrig kommer kunna bli ett normalt land.
1420 på Youtube är ju en särdeles bra kanal som visar vad ryssar är och hur de
" tänker"
Alla som inbillar sig att de är europeer borde titta på den kanalen
Citera
2023-01-06, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
S 400 och S 500 skjuter ner det planet utan problem.

Ja men man undersöker med drönare att sådana batterier inte finns i närheten. Jag tror inte Ryssland är så bra på typ manpads, jag får intrycket att Ryssland egentligen misslyckats med att skjuta ned flygplan för dom MIG-plan som Ukraina fått från andra länder, och några SU-25, dom är inte många.
Citera
2023-01-06, 16:27
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ja men man undersöker med drönare att sådana batterier inte finns i närheten. Jag tror inte Ryssland är så bra på typ manpads, jag får intrycket att Ryssland egentligen misslyckats med att skjuta ned flygplan för dom MIG-plan som Ukraina fått från andra länder, och några SU-25, dom är inte många.
Det nämnda planet är långsamt
Citera
2023-01-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Som jag tolkar det har USA sagt nej till export av A10, kanske för att det skulle sticka väl mycket i ögonen på ryssarna. Men man kan ju hoppas att det inte stämmer. Jag minns hur A10 fullständigt sopade banan med irakierna under det första gulfkriget och det är ju ungefär samma skit som ryssarna använder nu.

Saxat från Wikipedia:
During an interview in December 2022 Ukrainian Defence Minister Aleksii Reznikov said that in late March he asked for US Secretary of Defence Lloyd Austin for 100 surplus A-10s. Saying: “We had done our homework. They can deliver heavier bombs, and we could use them against [Russian] tank columns,” Secretary Austin to/ld Minister Reznikov that they would be “squeaky target” and such an idea was "impossible".

Jag tror också uppriktigt att man inte levererar A-10. Istället förstärks Ukrainas stridsvagnbrigader och artilleri för att vinna kriget.
Citera
2023-01-06, 16:28
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Det hade varit toppen om Ryssland kunde demokratiseras så att de kunde delta i globala handeln. Istället är det bara raketer och våld de intresserar sig av. Enorma parader med stora missiler som folk ska applådera åt. Vad är det för sjuka människor som klappar händerna åt massförstörelsevapen? Det verkar som att det ligger i ryssen mörda, spränga och lemlästa, och de kanske aldrig kommer kunna bli ett normalt land.
Ryssland hade alla förutsättningar när Sovjet kollapsade att bli en del av "oss".
Sakta framåt mot ett europeiskt, framgångsrikt I-land, gärna med medlemskap i Nato.
Istället knullade dom upp allt...
Citera
2023-01-06, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Det är ett uttalande av Merkel, grovt tolkat.
Om Merkel är Ryss är dock tveksamt.
Merkel är en gammal kommunist!
Kompis med Putin.
Citera
2023-01-06, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Man har ju tagit det längre än så, som jag förstått det har man inbillat stora delar av ryska befriarna att Ukraina nu har blivit invaderat av Polen och att det är polacker man slåss mot.

Japp. Och det senaste snurret är att Ukraina har legosoldater inköpta "för dyra pengar" av Kiev.
Bland andra "psychicsailor " här i tråden har jobbat på det temat någon dag, men inte klart uttalat utan som vanligt inbäddat i en massa annan text.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in