Citat:
Ursprungligen postat av
Grunkz
Men lån är väl haram i och med räntorna tänker jag?
Mja men det där med haram är väldigt "pick and choose". Jag känner otaliga muslimer som absolut aldrig skulle käka gris för att det är haram men att supa, röka, knarka, knulla runt, gambla och sånt är inget de ondgör sig över.
Roligast var en snubbe som hade råkat ta friterad fläsk på en asiatisk buffe och tom tyckte det var jävligt gott men han började gråta när vi insåg vad det var han åt. Bad om förlåtelse till gud, gick till moskén och sånt... och med allt det där sagt så är han också en sån som tar några glas lite här och var, legat runt, röker och sånt.
Sen umgicks jag mycket med en under gymnasiet som iallafall enligt honom själv var seriös och troende. Han var sjukt kräsen med maten och tyckte knappt om nånting förutom kött och ris/potatis/pasta så det var rätt vanligt förekommande att han fyllde sin tallrik med fläsk, satte sig vid bordet, bad om förlåtelse till gud och började vräka i sig fläsket. Gud skulle förstå sa han, eftersom det var viktigt med käk för att klara plugget...
Den största nämnaren är fläsk, sen är det lite fram och tillbaka från person till person.