2023-01-06, 14:32
Medlem
C0ws avatar
Nån form av lån, precis som vilken Svensson som helst.
Citera
2023-01-06, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w

Men lån är väl haram i och med räntorna tänker jag?
Citera
2023-01-06, 14:36
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jandel
Det är oftast leasing. 99% av alla "gängmedlemmar" och deras mammor tvättar fortfarande deras kläder
Leasing eller ej så bor de hemma hos mamma och slipper 10000kr/mån för boendet som de kan lägga på bilen.
Citera
2023-01-06, 14:41
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Men lån är väl haram i och med räntorna tänker jag?

Mja men det där med haram är väldigt "pick and choose". Jag känner otaliga muslimer som absolut aldrig skulle käka gris för att det är haram men att supa, röka, knarka, knulla runt, gambla och sånt är inget de ondgör sig över.

Roligast var en snubbe som hade råkat ta friterad fläsk på en asiatisk buffe och tom tyckte det var jävligt gott men han började gråta när vi insåg vad det var han åt. Bad om förlåtelse till gud, gick till moskén och sånt... och med allt det där sagt så är han också en sån som tar några glas lite här och var, legat runt, röker och sånt.

Sen umgicks jag mycket med en under gymnasiet som iallafall enligt honom själv var seriös och troende. Han var sjukt kräsen med maten och tyckte knappt om nånting förutom kött och ris/potatis/pasta så det var rätt vanligt förekommande att han fyllde sin tallrik med fläsk, satte sig vid bordet, bad om förlåtelse till gud och började vräka i sig fläsket. Gud skulle förstå sa han, eftersom det var viktigt med käk för att klara plugget...

Den största nämnaren är fläsk, sen är det lite fram och tillbaka från person till person.
Citera
2023-01-06, 14:47
Medlem
öpöz000rs avatar
Skulle vilja se hur det ser ut i deras hem, skulle tippa på att det mer liknar en svinstia med få möbler, madrasser som ligger direkt på golvet etc.

Edit: skulle vid närmare tanke inte vilja se det, men ovan beskriver vad jag tror att jag skulle se.
Citera
2023-01-06, 15:29
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Saftiga etableringsbidrag blattefamiljen i mellan som skrapas ihop, sen har man andra pengaflöden också.
Inte heller några problem med att införskaffa villa där Svensson bor.
Skattebetalare finansierar kebabracern, blattens medelklasstillvaro är det ni som finansierar.
Citera
2023-01-06, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Det där fenomenet förekommer ju i den lede medelklassen också. Åk in i valfritt dött nybyggt villaområde och du får se att utanför varje vit låda så står nya svindyra lyx-SUV bilar från Volvo, KIA, BMW mm. Det verkar som att denna kategori människor heller aldrig skulle acceptera att ställa en gammal bil på uppfarten vid deras grå/vita låda.

Jag trodde i min enfald att det där med bilar som statussymbol är något förlegat som hörde till boomer-generationen.

Hur finansieringen av dessa går till lämnar jag som en övning till Flashbacks expertis.

Skillnaden här är att svenskarna i dessa nybyggda villaområden oftast har högre lön och ett hus medan den andra gruppen bor i någon förort någonstans med sin Mercedes AMG.

De lägger alla pengarna på sin bil som statussymbol men svenskar tycker det är underligt eftersom de bor i en kartong.

Svenskarna köper bilen när resten är ordnat, invandrarna köper bilen på 18 årsdagen och reder inte ut sin ekonomi på hela livet.

Citat:
Ursprungligen postat av C0w

Jag upplever verkligen inte att svenskar i åldern 18-25 köper miljonbilar, inte ens de som har det väldigt gott ställt. Men ofta glider pizzabagare runt i bilar i den klassen.
Citera
2023-01-06, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Araber brukar generellt (av någon anledning som jag inte vet) lägga ner en stor del av sin förmögenhet på en bil.
Dom som har råd med dyra bilar är antingen dom som jobbar eller dom som tjänat mycket pengar på kriminalitet.

Anledningen är samma som när tex fattiga eller nyrika ryssar går i päls. Eller när negrer i amerikanska getton ser ut som julgranar med fejkguld.

Det är psykologiskt. De måste kompensera sin dåliga självbild och/eller låga status.

I det här fallet tror de att det är status och gör ett taffligt försök att visa att de har mycket pengar. Men de misslyckas kapitalt naturligtvis, eftersom alla vet att bortemot 100% har väldigt lite pengar.

Även om de mot förmodan skulle ha pengar så förlorar de både status och respekt.
Citera
2023-01-06, 16:19
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Anledningen är samma som när tex fattiga eller nyrika ryssar går i päls. Eller när negrer i amerikanska getton ser ut som julgranar med fejkguld.

Det är psykologiskt. De måste kompensera sin dåliga självbild och/eller låga status.

I det här fallet tror de att det är status och gör ett taffligt försök att visa att de har mycket pengar. Men de misslyckas kapitalt naturligtvis.

Även om de mot förmodan skulle ha pengar så förlorar de både status och respekt.
Ja det är nog mycket lån och skulder. Och eko-brottslighet.
Citera
2023-01-06, 16:25
Medlem
Jag har lite inside info om detta. Klanerna som finns i Sverige tar emot mycket pengar från finansiärer i Förenade Arabemiraten, Qatar och Saudi. Det rör sig om mycket pengar för att köpa upp svenska företag och troligen också kunna köpa upp politiker och tjänstemän inom det offentliga. Det rör sig om gigantiska summor. Att ni ser araber köra i dyra bilar och öppna upp företag med stora investeringar, är pengar från oljeländerna, knarkpengar, svarta pengar, penningtvätt osv. Muslimerna från MENA tar inga jävla räntelån från banker som dumsvenne gör. De tar emot räntefria lån från sin stamfränder från muslimska världen, som sen betalas tillbaka. Man lånar pengar till varandra utan ränta för att ta kunna tillsammans breda ut sig och ta över.
Citera
2023-01-06, 16:26
Medlem
Mordormodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Skillnaden här är att svenskarna i dessa nybyggda villaområden oftast har högre lön och ett hus medan den andra gruppen bor i någon förort någonstans med sin Mercedes AMG.

De lägger alla pengarna på sin bil som statussymbol men svenskar tycker det är underligt eftersom de bor i en kartong.

Svenskarna köper bilen när resten är ordnat, invandrarna köper bilen på 18 årsdagen och reder inte ut sin ekonomi på hela livet.

Jag upplever verkligen inte att svenskar i åldern 18-25 köper miljonbilar, inte ens de som har det väldigt gott ställt. Men ofta glider pizzabagare runt i bilar i den klassen.

Vem har en lön för att köpa lyx-bilar för 6-800.000kr st.? Inte är det Svenssons-medelklassen i villaområdet iallafall. Ändå står där fullt av LYX-SUVar så långt ögat kan nå!

Medianlönen i Sverige är 33.000kr!
Citera
2023-01-06, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Jag har lite inside info om detta. Klanerna som finns i Sverige tar emot mycket pengar från finansiärer i Förenade Arabemiraten, Qatar och Saudi. Det rör sig om mycket pengar för att köpa upp svenska företag och troligen också kunna köpa upp politiker och tjänstemän inom det offentliga. Det rör sig om gigantiska summor. Att ni ser araber köra i dyra bilar och öppna upp företag med stora investeringar, är pengar från oljeländerna, knarkpengar, svarta pengar, penningtvätt osv. Muslimerna från MENA tar inga jävla räntelån från banker som dumsvenne gör. De tar emot räntefria lån från sin stamfränder från muslimska världen, som sen betalas tillbaka. Man lånar pengar till varandra utan ränta för att ta kunna tillsammans breda ut sig och ta över.

Ja att samarbeta med de sina och se till sina egna ger fördelar.

Svensken är dock helt insnöad på tanken att hen är skapelsens krona och har det bäst i hela världen som alla behöver hjälp av.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2023-01-06 kl. 16:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in