Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Du vet vad jag menar när jag skriver jag sover gott om natten. Spela inte dum. Men jag håller med dig när du skriver min utsaga inte är värd mer än t.ex din. Men jag har mina åsikter om det hela och du får ta det för vad det är bara.
Jag står fast vid att hög social fallhöjd hos en gädda gör den mer farlig. Jag behöver inte presentera en forskningsstudie för att kunna ha den uppfattningen. Om vi tar Rektorsgäddan som exempel så arbetar han bland barn, han kan dupera sin omgivning utifrån sin chefsposition och han har pengar att spendera på att få utlopp för sin böjelse. Att inte tro social status ökar gäddans möjligheter är naivt. Det är dessa "Kapten Klänning"-typer som annars håller sig under radarn tack vare sin fina position i samhället.
Svårare att gå under radarn för missbrukartyper än personer med social status, bara vanligt sunt förnuft. ”Nattjag” vill vara lite grötmyndig.
Självklart finns intrikata frågor runt Dumpen för den som är road av bevisprovokation och rättssäkerheten för pedofiler. De största tillskyndarna är advokater typ Bodström som inte kan bli rika på att försvara peddon när Dumpen löser det här effektivare. De borde vara lika mycket för förändrad lagstiftning som de är emot Dumpen om de vill ha någon trovärdighet.
De som inte vill se förändrad lagstiftning på området kan diskutera några decennier ytterligare medan fler barn får livet lemlästat. Rektorgäddans modus operandi och kommunikation med flickan bär pedofilens alla kännetecken. En (man?) som svårt skadat barn för livet tidigare. Nu har han fått ett av gud välsignat tillfälle att fundera lite på om njutningen är värd konsekvensen av en dumpning. Förhoppningsvis kommer han fram till att det är bättre att försöka lägra kvinnor i vuxen ålder istället för att förstöra småflickors liv. Såna som rektorgäddan tar sig alltid fram, han mår alldeles prima om ett par år. Får jobba med sig själv i behandling, söka nytt jobb, ny fru, byta lite vänkrets, förklara sig lite för barn, exfru o.s.v. Flickorna blir däremot traumatiserade för livet, däri ligger hela skillnaden. Rättsväsendet pissar på utsatta flickor & pojkar.